Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 14:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind dit ook een heel mooi vliegtuig. In de jaren '30 zijn er aardig wat van die apart gevormde vliegtuigen ontworpen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ik ben zelf vandaag nog ff verder gegaan met mijn eigen HE-70 kitje, en misschien dat het nuttig is om je alvast even te waarschuwen (een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee) voor de cowling van de lijnmotor versie. Dat is gezien de constructie en de noodzaak om er e.e.a. aan plamuur en- schuurwerk aan te doen een kwetsbaar gedeelte dat gauw verzwakt onder druk van het bijwerken van opgebrachte plamuur. Lang verhaal, maar als je er interesse in hebt kan ik het wel uit de doeken doen. Bottomline is dat ik hoop dat ik mijn cowling nog een beetje goed krijg en anders maar voor de optionele stermotor versie gaan en nog een doosje halen voor de lijnmotor uitvoering.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Thanks voor de tip, ik ga er in ieder geval wel extra voorzichtig mee om! als het mis gaat heb ik nog de matchbox versie als backup!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't heeft eventjes geduurd, maar dan heb ik vandaag een serieus beetje werk verricht,

Cockpit zit inelkaar (lekker straight out of the box) met toevoeging van tamiya tape gordels.
Afbeelding

Ook heb ik een begin gemaakt met het dichtmaken van de wielbaken in de vleugels :
Afbeelding

En nu snel als een gek naar Rotterdam!, vanavond Golden Earring in Ahoy!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2010 1:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
En vanavond zijn we weer vrolijk verder gegaan met deze kleine Heinkel

ook de 2e vleugel werd van 'n wielbak voorzien, "wandjes" plaatsen, beetje plamuur om het rondlopende gedeelte wat op te vullen, plaatje erover heen, en de basis is klaar!

Links onder zoals het er uit gaat zien, rechts boven "work in progress" Ik kan echter geen foto's van de wielbakken vinden, dus, ik moet nog even kijken hoe ik dit verder op ga leuken
Afbeelding

Ook de cockpit werd in de romp geplaatst, en beide rompdelen werden aan elkaar gelijmt :
Afbeelding

bij de dry-fit leek alles lekker te passen, maar toch heb ik een klein kiertje over gehouden, maar goed, niets wat een beetje plamuur niet op kan lossen. waar ik iets meer van baal, is dat ik het raampje weer naar binnen drukte, en hem er niet meer in / uit kreeg. Hopelijk gaat dit nog met Kristal Klear lukken, anders gaan we een andere oplossing zoeken!
Afbeelding

tot zo ver gaat alles lekker, zo af en toe kijk ik eens naar z'n grote 2 motorige broer, en denk ik, hmz.... die komt wel af voor begin mei, maar nu nog even niet :wink:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2010 18:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ook deze begint alweer lekker op te schieten.
Maarre niet die 111 laten verstoffen hoor :wink:
Vondt dat net zo'n geve bak.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2010 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jan, 2010 23:28 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Gaat lekker die Heinkel!
Ik ben er indertijd ook aan begonnen omdat hij me zo aan de mooie vormen van de 111 deed denken.
Misschien kan je het raampje nog terug drukken als je een gaatje in de cockpitvloer boort. Zoveel zie je toch niet van de binnenkant als de cockpitkap er eenmaal op zit.

Maarten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2010 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 17:47 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Westland
Nee gebruik maar lekker kristal klear Niels...kan ik mooi afkijken hoe dat bij jou gaat. :lol:
Ik heb het sinds vorige week ook in huis namelijk. :wink:

_________________
Van die dingen ja.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2010 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jan, 2010 23:28 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Oh, als je wil zien wat er goed (en) fout kan gaan...

Dan kan:

Afbeelding

Hier is de neus van een Potez die ik onlangs gebouwd heb.
Ik heb de raampjes in de romp met Model Master Klear Parts gemaakt.
Dat gaat heel makkelijk, je smeert het langs de randen met een tandenstoker en vormt zo een soort vlies dat na een tijdje doorzichtig opdroogt. Niet te heftig bewegen, zodat er geen luchtbellen in komen.
De linker was in één keer perfect, de meeste andere niet. Vanaf een afstandje zag het toestel er uit als een leegstaande fabriek, waarvan de ramen waren ingegooid.
De gebroken ruiten heb ik eruit gesneden en opnieuw gemaakt. En weer. En weer. Uiteindelijk leken ze allemaal heel, maar je kan rechts toch nog gaten zien.
Volgens mij heeft dat met de positie waarin het spul droogt te maken. Ik liet de romp rechtop staan, maar ik heb de indruk gekregen dat het spul beter droogt als het horizontaal hangt.

Maarten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2010 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zie hier nog even mijn Lockheed 9 Orion:

Afbeelding

Zijraampjes ook gedaan met krystal Clear, aardig gelukt dacht ik zo.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement