Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hallo Allen,

aangezien we toch nog doorgaan met deze groepsbouw heb ik maar weer een kitje van de plank getrokken, de He111B vordert heel, heel langzaam, dus ik vond nadat de Sm.79 klaar was dat ik wel iets niets mocht gaan doen, nou, dit is het dan geworden, de Heinkel He70.

Kitje is van Revell :
Afbeelding

Echter, de sprues zijn orgineel van Matchbox
Afbeelding

met een leuke decalsheet erbij (inclusief Condor optie!)
Afbeelding

Op zich een redelijk basic kit, maar d'r valt volgens mij best wel wat leuks van te maken, en dat ga ik dan ook zeker doen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Laatst bijgewerkt door Nielsdol op ma 15 maart, 2010 23:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 21:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Succes met deze kit Niels!
Revell is goed bezig met die oude Matchbox kitjes.
Ik heb er nog een paar op mijn verlanglijstje staan die ze moeten uitbrengen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
En hoppa! Nog een klassiekertje. Ik vind 'm vooral mooi met die ronde motor, dat geeft hem iets stoers.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Veel succes Niels. Ik heb 'm in mijn opuberjaren ooit nog eens gebouwd, uiteraard toen als Matchbox kitje. Was toen verbaasd over de pasvorm, want dat was ik van Matchbox toen wel beter gewend... Echt een nadagen kitje van ze!

Ontzettend mooi vliegtuig overigens, ik was verbaasd te lezen in het Condor boek dat ze eigenlijk niet zo heel erg succesvol waren. Zeker in vergelijking met de Do 17 (vielen allebei onder A/88)

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jan, 2010 23:28 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Leuk toestel Niels!

Je kan veel kanten met de beschildering op: toen deze toestellen in Spanje kwamen waren ze nog beschilderd met de kleuren van de vliegclubs en luchtvaartmaatschappijen waar ze eerst bij ondergebracht waren. Mijn favoriete is een toestel met een blauwe "sunburst" op de vleugels.
Ze hebben daarna in verschillende camouflage patronen gevlogen, met vlekken en met banden in drie kleuren.

Maarten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 3:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik ben benieuwd naar de pasvorm, maar zo op het eerste oog ziet het er goed uit

wat de kleurstelling betreft, denk dat ik daar nog eens een beetje naar ga rondkijken, op zich wat aparte kleuren lijken me altijd leuk!

Morgen ga ik er overigens eindelijk aan beginnen! misschien heb ik hem voor Flanders af, en wil ik hem eventueel samen met de SM.79 wel mee naar belgie nemen.

Wat de Stermotor versie betreft die komt er in de toekomst zeker, toen ik net mijn Matchbox voorraad in mijn excel bestand aan het invoeren was, kwam ik ook de Matchbox versie tegen (Ik blijk meer te hebben dan ik dacht)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2010 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Leuke niet alledaagse kit. Toevallig heeft het koopspook mij er vandaag toe bewogen dit doosje ook aan te schaffen. Met die apart gevormde motor is het een mooi ding om te zien. Het heeft op een of andere manier iets weg van die 'klassieke' vormen uit het begin van de luchtvaart (zeg WO1) maar ook iets meer (voor die tijd) moderns. Het is volgens mij ook deels de kleine broer van de HE-111 (vorm van de vleugels en het staartvlak zijn goed herkenbaar) en de Japanse D3A 'Val' schijnt ook deels van dit ding afgeleid te zijn, wat ik ook nog wel kan volgen als ik me die Jap eens voor de geest haal. Volgens mij had hun beperkte succes in oorlogs-situaties te maken met een legering die men bij de constructie gebruikte. Die was licht en sterk, maar bleek behoorlijk brandbaar. Een schampschot en de zaak vloog in de fik.

Heb wel een beginnetje gemaakt (nog geen brouwverslag overigens) en de pasvorm valt me voor zo'n oude kit 100% mee. Dat is wel eens afwachten bij die oude-nieuwe revell kitjes. Er zit wel de nodige flash op maar daar is wel wat aan te doen. Heb ook al een paar plekjes gezien waar wat plijsterwerk aan te pas zal moeten komen, maar desondanks valt de kwaliteit van de kit me echt 100% mee.

Ik ga je verslag zeker in de gaten houden. Ik ben ook nog aan het dubben over de kleuren dus ik ben wel benieuwd wat jij er van gaat maken. Ik zie zelf wel iets in een luftwaffe (trainer) versie, alleen kom ik dan in de knoei met de decals. Daar zou ik iets voor moeten verzinnen. Duitse militaire markeringen zitten er niet bij en ik zou dan ook graag een 'swastika' op de staart willen. Dus dan zou ik op zoiets als DIT of DIT uitkomen. Moet dus alleen ff kijken hoe ik aan de juiste decals zou kunnen komen.

@ Maarten Zuid
Is DIT die blauwe sunburst waar je het over had?

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 1:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jan, 2010 23:28 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb het verhaal van die magnesium-metaallegering ook gelezen. Maar blijkbaar hoefde dat niet altijd het geval te zijn. Ik heb een Spaans boekje over de He-70 en daarin staan foto's van de 7-14 die als een soort vergiet van een missie teruggekomen is. Wel opvallend is dat de verf ruim om de inslagen weggesprongen is.
De Heinkel 70 werden onder andere gebruikt om de Republikeinse energiecentrales uit te schakelen en schijnen daar wel succesvol in geweest te zijn.

Hier een plaatje van de sunbrurst van boven (ook het Revell model):

Afbeelding

Wat mij betreft een van de mooiste vliegtuigen uit de Spaanse burgeroorlog (na de CASA Vildebeest)

Maarten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 2:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Erg mooi model maarten!

zelf zal ik toch voor een camo versie gaan, vind ik ook wel wat hebben namelijk!
Nadat ik gisteren het interrieur RLM2 heb gespoten zal ik morgen avond eindelijk een serieus begin maken met deze kit!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Maarten Zuid schreef:

Wat mij betreft een van de mooiste vliegtuigen uit de Spaanse burgeroorlog (na de CASA Vildebeest)

Maarten


Huh :shock: !? De Vildebeest, grappig dat je dat zo'n mooi toestel vindt. Zal de mijne niet zijn :D


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement