Zo, hier zijn de werkzaamheden inmiddels ook gestart en niet helemaal volgens plan.
Als eerste de motor in elkaar aan het zetten geweest. De cilinders, cilinderkoppen, stoterstangen en uitlaten (of zijn het inlaten) in elkaar gezet. Tot zover ging alles goed.
Daarna wilde ik het onderdeel gaan monteren waarop de motor kan draaien,,,,,, sh... Afgebroken.
Het ontbrekende deel was nergens meer te vinden, ook niet in de doos. Op de foto's die ik van de sprue,s heb genomen in de aanhef ontbreekt dit stukje ook al. Het was me toen alleen nog niet opgevallen. Misschien is het zo wel ingepakt bij Roden.
In ieder geval moest ik wel verder en dan ga je allerlei laatjes en bakjes afstruinen om iets te vinden wat kan dienen als vervanging. En dan kom je ineens zoiets tegen.
Het spijkertje heeft precies de juiste diameter om te passen in het onderdeel wat moet draaien om de as. Dus met de proxon het spijkertje doorgeslepen en een gaatje geboord in het restant van het onderdeel.
De boel vastgelijmd met wat ca-lijm.
Op de motor gelijmd.
En de rest van de onderdelen erop. Je ziet er niets meer van, het draait als een tierelier en het is nog stevig ook.
De achterkant met wat meer kleur. Volgens Roden moest dit allemaal in het zilvergrijs. Nu weet ik niet veel van deze oude vliegtuigen maar ik hou toch wel van wat kleurnuances. Daarom volg ik vooral mijn fantasie.
De uitlaten met een beetje roest behandeld waar het grijs nog net doorheen schemert.
En de voorkant.
Inmiddels ben ik ook met de cockpit begonnen maar dat is weer een ander verhaal.
Groeten Jan.