Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Hoi,

na lang in een bouwdip te hebben gezeten met vaak onafgewerkte modellen enzo is er eindelijk toch een stroomstoot gekomen, door die toyota celica GT (zie modellen zonder bouwverslag onder land (en hij is de moeite waard om te bekijken) :P) ben ik begonnen aan een Gloster Meteor Mk IV.
Doosje
Afbeelding
Die had ik ooit eens gekocht met als doel hem in de meegeleverde Belgische variant te maken.
De bouw is simpel...

Cockpitje gemaakt (echt standaard met mat zwart), ik weet echt niet wat de andere kleuren waren en heb er dan een wash van wit erover gegeven om wat meer diepgang te creeren in de cocpit.

Afbeelding
Stelt niet veel voor jammergenoeg. Het instrumentenpaneel moest ik dan ook rechtstreeks op de fuselage kleven. Echte K**rezooi was dat.
Nu hangt het wel maar het hangt echt scheef :S.
Afbeelding
Afbeelding
Dan wat gewichtjes bijplaatsen en met wat houtlijm (jaja :D) vastlijmen.
Afbeelding
En als ik zo al begon te vloeken met de cockpit, bereide ik me al voor naar de exterior.
Dan maar de droptanks gebouwd omdat ik de gaten heb moeten boren zonder dat er referentiegaten waren -.-
Droptank
Afbeelding
Nou gelukkig viel het best mee. De gaten waren geboord en dan kon ik eindelijk aan het onderste van de fuselage/vleugels/motoren beginnen.
Gelukkig ging dat goed vooruit en moest er enkel plamuur aan te pas komen aan de voorkant. Een kleine naadje en ziet er wat slordig uit ook. Ok heb wat gezondigd :twisted:
Afbeelding
Eindresultaat van het geplamuur (je kan het amper zien)
Afbeelding
De vleugels kregen dezelfde behandeling. Kleine naad ==> plamuur en schuur. Hier zie je ook de gaten die ik geboord heb :).
Afbeelding

Nu is er al wat verdergewerkt aan de engines en is de fuselage aan elkaar gekleefd (vrees voor naad) en hangen de wingtips aan de engines.
zo hopelijk gaat het morgen wat vooruit. en kan ik met wat geluk de wing aan de fuselage kleven.

graag reacties.

Greetz :)

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2009 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Leuke kits die Meteors van MPM/Special Hobby/Xtrakit!

'k heb zelf de Mk.8 en de T.MK.7 reeds gebouwd, en die bevielen me reuze! even opletten met de instructie met de wielbakken, maar dat is goed gegaan. links en rechts inderdaad wel wat werk, maar niets echt dramatisch!

Succes verder! en welkom terug uit de dip :D

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Hoi Itchy,

Gaf de bouwbeschrijving aan hoeveel gewicht je toe moest voegen?
De Meteor is een echte staartzitter.
Wat je achter de cockpit hebt aangebracht lijkt mij wat weinig om dit te voorkomen.
Je zou nog wat toe kunnen voegen in de neus. Het had ook, net als bij de echte toestellen, voor in de motorgondels geplaatst
kunnen worden maar daar ben je al te ver voor op weg.

groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
nee dat staat er niet in :?

ik ga waarschijnlijk de fuselage terug openbreken.
Er zijn paar naden die me te groot uitzien en niet echt dichtkrijg (tenzij met wat superglue.

Foto's
Afbeelding
Bovenkant is netjes dichtgegaan behalve voor de cockpit,
maar de randen en onderkant zijn mislukt :?
Afbeelding
Afbeelding

Heb ik dan nog de T-wing erop gezet. Die zit er wel netjes op.
Afbeelding

Nou ga ik waarschijnlijk de fuselage terug openbreken en ook meer gewicht inzetten.

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Itchy,

Als ik de bouw zo eens bekijk lijkt het me een goed idee als je iets meer tijd besteed aan het dryfitten. Als je de onderdelen aan elkaar past voor het lijmen, e.v.t. met behulp van wat tape, kan je goed zien waar- en waarom het niet goed past. Door op de juiste plaats wat plastic weg te halen zal je zien dat de kieren aanmerkelijk kleiner worden, of zelfs helemaal verdwijnen. Bijvoorbeeld de grote kier onder de neus ontstaat waarschijnlijk doordat het schot van de cockpit te groot is, door het schot iets smaller te vijlen zal de kier onder de neus verdwijnen.

Succes,

Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 16:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zoals ik al eerder aan gaf, heb ik 2 andere versies van de Meteor gebouwd reeds, maar zulke kieren had ik daar niet.

Zoals Sjaak al aangeeft is passen essentieel, en af en toe dien je inderdaad wat plastic te verwijderen.

Wat gewicht betreft, de Meteor moet je echt goed volstoppen met lood 'm oude frog Mk.4 is een twijfelaartje, soms blijft ie staat, soms kukkelt die op z'n staart, en toch zit daar aardig wat lood in. Ik heb er wel van geleerd sindsdien prop ik gewoon alles vol met lood! :lol:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
ja had het kiertje niet gezien eigenlijk.
mijn schuld :s

ga dat dan vanavond/morgen oplossen door hem terug open te breken en ook vol stoppen met lood en houtlijm (dat op zich ook een zware lijm is).
Morgen weten jullie meer :)

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
updatje :)

De motorinlaten waren iets te klein tegenover de rest van de motorparts.
met wat plamuur en schuren ziet het er al wat netter uit.
straks nog fijnschuren en dan onder de fuselage zetten
Afbeelding
Afbeelding
Heb ondertussen ook al meer lood en houtlijm geplaatst in de fuselage. Hopelijk zal er nu genog zitten zodat ie rechtop blijft.

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Ziet er al goed gevuld uit, op vorige foto's zag ik ook nog wel wat opvulmogelijkheden ;).

Greetz,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement