Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2009 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
heeft iemand iets van één van deze twee schepen iets liggen

foto of geschriften.
1/ TERNATE bouwjaar 1668
2/ LEIDEN-BURGT BOUWJAAR 1667

ik kan er echt niets van vinden enkel het bouw jaar en hoe groot ze waren


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 okt, 2007 20:22 pm
Berichten: 453
'T is mij volledig onbekend. Wat voor type schip is het :)


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
hoi henk het zijn alle 2 pinas 160 voet lang.

ik ben een schelfirst 160 voet schip aan het bouwen maar weet niet goed hoe ik het dek en stuf ga maken dus dacht ik aan deze 2 schepen omdat ze redelijk of niet bekent zijn.

voor de LEIDEN-BURGT heb ik wel wat opzoekingen gedaan naar stats wapen en geschiedenis achter de stad.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 okt, 2007 20:22 pm
Berichten: 453
Ik ben bang dat je er je eigen draai er aan moet geven, het gaat natuurlijk om de spiegel denk ik en alle versierselen van het schip. Komt Witsen ook nog om de hoek kijken? Ik hoop op een brouwverslag. :D


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 0:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
yep de spiegel en het andere houtsnijwerk. en ja hoor het is op witsen gebazeert je kent me he :lol:
het bouw verslag staat op http://www.modelbouw1.be/forum/

daar ben ik begonnen bouwen en ik vind het daar lekker gezellig dus doe ik al mijn verslagjes daar. maar kom gerust eens kijken henk :wink:


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Waarom zou ik nog moeite moeten doen om iets op te zoeken om iemand een antwoord te geven op zijn vraag of om raad te posten als men dan daarna lekker verder gaat kneuvelen op een ander forum.


:roll: :shock:


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
beagle dit vind ik niet echt gepast maar ja.

er zijn vele bouwers die op vele forums zitten en die posten ook niet op alle forums waar ze zitten . ik zelf zie het nut niet in om de zelvde post op 2 of 3 en soms nog meer forums te posten met 1 klik zit je op het andere forum en kan daar ook de post lezen als je geintreseert bent.

als je niet wil antwoorden is dat jouw zaak maar hou het dan voor je zelf inplaats van je aan te stellen.

ik dacht dat een forum diende om mekaar te helpen maar dat heb ik dus fout.

doe wat je niet laten kan maar ik kijk graag rond op meer forums om informatie te vergaren wat denk ik de meeste bouwers wel doen, dus met een antwoord als dit geraakt niemand wijzer uit maar tog bedankt voor niets


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 10:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
amazone schreef:
er zijn vele bouwers die op vele forums zitten en die posten ook niet op alle forums waar ze zitten . ik zelf zie het nut niet in om de zelvde post op 2 of 3 en soms nog meer forums te posten met 1 klik zit je op het andere forum en kan daar ook de post lezen als je geintreseert bent.



ja, klopt, maar het is vaak makkelijker en beleefder om even je verslag te knippen en te plakken op diverse fora dan dat anderen zich eerst aan te moeten melden op andere fora om eventueel te kunnen reageren.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
hier gaan we weer :( ik ga er geen woorden aan vuil maken of tog niet teveel. dit is een reactie die je alleen op dit forum krijgt. wel vreemd . jullie doen of modelbouw forums concurenten van elkaar zijn waar om weet ik ook niet.

ook al post ik hier niet veel en heb ik hier geen verslag word er direct een stempel op iemand gezet.

tog waar kan je beter terecht voor een vraag over een voc schip dan in nederland ? en dan krijg je een antwoord van /Waarom zou ik nog moeite moeten doen om iets op te zoeken om iemand een antwoord te geven op zijn vraag of om raad te posten als men dan daarna lekker verder gaat kneuvelen op een ander forum.

mischien omdat ik dacht dat ze hier wel een antwoord hebben op mijn vraag :?:

en als dat niet zo is dan is het maar zo , maar daar hoef je echt niet iemand voor af te blaffen. als ik op elk forum waar ik een vraag stel eerst een topic moet zetten en bij houden dan zit ik elke avond een paar uur het zelvde topic te updaten. tewijl de meeste bijna alle forums open zijn en je niet hoeft aan te melden om er te gaan kijken. en wat is het nu om ff een nickname en paswoord aan te maken wil je tog reageren, dat is 1 min werk.

als dit een manier is om leden aan te trekken zijn jullie denk ik toch verkeert bezig. ik had wel goesting om hier een topic aan te maken maar na wat ik hier lees moet ik daar nog eens goed over na denken.

en daar laat ik het bij /

en als er iemand wel referentie materiaal heeft en het wil delen met een mede hout bouwer zou ik het zeker apreseren.
maar houw antwoorden zoals beagle liever voor je zelv want daar ben ik niets mee

bert een verslagje knippen en plakken gaat niet met al die foto s die er op staan dat weet jij ook wel. en ik zet meer foto s in mijn verslag dan tekst.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jul, 2009 19:56 pm
Berichten: 582
Woonplaats: vosselaar
en dit vraag ik me soms ook wel eens af


Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?

een vraag waar somigen eens moeten over na denken


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement