Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2005 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Aha. Dat ga ik eens proberen. Tot dusverre gebruikte ik vaselinespray als losmiddel, en dat droogt nooooooooit op... :)
Inmiddels heb ik dat losmiddel van polyservice aangeschaft en daar ga ik eens mee experimenteren.

Meubels in de was zetten is een werkje waarvan ik alleen ooit via mijn oma heb gehoord.... :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:33 pm
Berichten: 158
Als je hem 1,50m maakt met 2 HPI T15 is ie niet vooruit te branden. 80 haal je nooit niet met zoiets eerder een km of 45 -50 (als je mazzel hebt) en een bootlengte van 80cm.

Als je een dichte romp bouwt moet je ook waterkoeling op het motortje monteren.

Hout is overigens best te gebruiken en zoals aangegeven daarna behandelen met epoxy en glas/carbon/aramide matten.

Groet,

Kris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 jul, 2005 10:51 am
Berichten: 37
Woonplaats: Broeksterwoude
80 is wel te halen. Het hang niet alleen van je motors af. Maar ook van de groote en soort schroefen.

Daarnaast heb ik eventueel nog wel een 2 versnellingsbak die ik aan die HPI motors kan hangen/

En hout met epoxy behandelen? Bedoel je niet gewoon een mal maken en die dan bedekken met epoxy en later loshalen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:33 pm
Berichten: 158
haha 80 kun je echt vergeten hoor! 80 is echt hard hoor! En versnellingbakken in boten ??Ik vaar zelf met rc powerboaten. Ik bedoel niet die standaard kyosho dingen maar echte powerboten veel carbon,alu, benzine 6,5 pk motoren enz enz. boten van 1500tot 2500euro. Dus ik weet wel wat van boten hoor :D

Snelheden meten we met gps.

Met een andere schroef valt natuurlijk veel te behalen, maar met zulke motortjes en een 1,5m boot gaat dit nooit echt vooruit vooruit komen.

Je zou natuurlijk een kleinere romp kunnen bouwen en dan zou het nog wel enigzins leuk varen maar verwacht geen topsnelheden. Je zou wel een rigger kunnen bouwen met 1 motortje. DIt is de snelste rompvorm bij speedboten. Dan zou hij nog aardig snel moeten varen. maar nog steeds geen 80.

als je echt snel wilt kost het geld. De elektro boten doen momenteel zelfs makkelijk 140+. Snelle brandstof (geen nitro) boten 120+.

Succes.

Groet,
Kris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 jul, 2005 10:51 am
Berichten: 37
Woonplaats: Broeksterwoude
Oke, dan zul je wel verstand hebben van boten, maar ook van Auto;s? Want daar rij ik mee en ik weet dus hoe die T15 motoren presteren.

Anyway, heb jij wel eens zelf een romp gemaakt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 23:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:33 pm
Berichten: 158
Boten en auto kun je niet vergelijken, is totaal anders.

En ja ik heb zelf wel eens een romp gemaakt. Kijk zo'n rigger zou leuk zijn voor 1 zo'n motor en daarvan zijn genoeg tekeningen te vinden. De bouw is relatief makkelijk. Je kunt hem gewoon van hout bouwen. Wel licht bouwen anders word het veel te zwaar allemaal . Daarna kun je bepaalde stukken verstevigen met de matten met epoxy. De epoxy breng je met roler/kwast aan op de mat en dan rollen/kwasten. De rest van de boot kun je helmaal in epoxy zetten hierdoor is hij een stuk steviger en neemt het hout geen water op.

Maar het word nu wel technisch en ik weet niet of dat hier mag op dit forum aangezien het geen statische modelbouw is.

Groet,

Kris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
persoonlijk heb ik daar helemaal geen moeite mee.. als ie er een mooie schuit van maakt, kan ie mooi in de vitrine als ie er niet mee vaart..
de eerste optie die mij zo te binnen schoot:
Maak een model van de romp ( hout, gips, P.U. Schuim, of wat je ook maar kan verzinnen.. werk de buitenkant spiegeltje glad af, zet em netjes in een paar lagen Release-wax ( acmos ), en lamineer er een paar lagen glasvezel op met epoxyhars...
na het uitharden kun je zo de mal van je dummy romp afhalen.. in die mal maak je dan de uiteindelijke romp, en als ie licht moet zijn : koolvezel met epoxy!.. versterkingsribben kun je er naderhand nog inlamineren, evenals de motorsokkel, en de schroefas koker.. moet toch wel te doen zijn..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 jul, 2005 10:51 am
Berichten: 37
Woonplaats: Broeksterwoude
Ik heb nu ideeën genoeg. Het project moet alleen nog even wachten omdat ik nog met de Enterprise bezig ben. Dus dat zal wel januari worden voordat ik hiermee kan beginnen. Dit omdat ik het de komende tijd druk heb met werk en school

In ieder geval bedankt allemaal


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 dec, 2005 12:33 pm
Berichten: 158
O ja, als je een romp maakt gebruik dan alleen scherpe!! hoeken en geen afgeronde hoeken. Anders laat je romp het water erg moeilijk los en/of hij komt niet in planee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement