Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2009 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
De laatste dagen voornamelijk bezig geweest met de tracks. Kostte even wat uitproberen maar als je de slag eenmaal te pakken hebt dan gaat het best wel snel. Ik laat nog wel een stap voor stap beschrijving zien als ik met de andere kant verder ga. Voorlopig is de linkerrups netjes zwart geverfd, beetje viezeviezeren doen we ander keertje. Tandwiel kan ook vervangen worden maar ik weet niet of ik dat wel doe. Aan een kant kan hij blijven zitten, aan de andere kant is hij al verwijderd, dus daar moet in ieder geval zo'n metalen geval komen.

Wat hebben we onder andere gedaan?

Her en der in het interieur nog wat bijgetipt. Of ik veel ga weatheren weet ik niet, ik denk van niet want je ziet er zo weinig van. Miss April zit er in ieder geval nog:

Afbeelding

Van een paar setjes met het thema: "Allerhande aardigheidjes voor als je met een stelletje kerels in een rupsvoertuig onderweg bent" heb ik zo het een en ander geplukt om erbij te doen.

ALs daar zijn: Twee jerrycans voor water. Netjes weggeduwd, past alsof het ervoor gemaakt is.

Afbeelding

Wat van die doosjes voer voor onderweg als je geen tijd hebt om uit eten te gaan. Eentje onder de stoel en eentje op de "boekenplank"

Afbeelding

Afbeelding

In weer een ander setje vond ik een vreemdsoortig stuk schiettuig. Geen idee wat het was, derhalve goegelen op "infanterie" en "wapens" en dan ontdek je dat het een soort van anti tank wapen is. Altijd handig om bij te hebben. Referentie plaatjes bleken er genoeg te zijn, het ding zit in de kleur zoals hij bedacht is.

Afbeelding

Verder maar wat extra peut voor onderweg, laten we dat nou maar niet binnen zetten, dus staalkabeltje eromheen en lekker buiten.

Afbeelding


De diverse stuks bepakking hebben wat filtertjes of gewoon drastisch een andere kleur gekregen, dit om wat meer variatie aan te brengen. Moet nog verder gedaan worden.

Afbeelding

Dan moet er iets kapot. Ik heb een filmpie gezien op joetjoep van een Bradley die over een fout geparkeerde mercedes heenrijdt. En dan ijskoud in zijn achteruit om hetzelfde nog een keer te doen. Effe kijken of ik het nog kan vinden. OK, weliswaar geen Bradley maar een Abrahams, maar hij blijft leuk, zo tussendoor: http://www.youtube.com/watch?v=DoNEdjrk4UY

Maar goed, ik heb geen modelletje Mercedes in de juiste schaal, dus eens denken wat er nog meer kapot kan. OK, dan maar een oliedrum. Hadden er nog liggen, beschilderd en al, voor een ander projectje dat nooit af is gemaakt. Kaarsevlammetje eronder, oei, het gaat fikken, uitblazen, beetje duwen en plooien en voila. Als we hem nu ook een beetje in de grond duwen, straks met het dio-tje, dan zetten we Bradley op zijn metalen tracks erop en kunnen we met recht zeggen dat we wat gesloopt hebben.

Afbeelding


En als laatste hebben we wat antennes geplaatst, waarbij die nieuwe boortjes weer van pas kwamen. En natuurlijk moet er een vlaggetje in!

Afbeelding

Zo, voorlopig hebben we weer aardig wat gedaan, morgen weer prutselen met de tracks voor de andere kant. Ik houd een berg linkjes over. Armbandje voor mevrouw Korneel?

Tijdens het tiepselen gezellig geluisterd naar de soundtrack van "Oh Brother where art thou?" die nu is afgelopen. ITunes vindt dat ik nu moet luisteren naar Bon Jovi: Keep on rocking in the free world! Yeah!


Groeten

Korneel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2009 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Een indrukwekkende update. Mooi geworden, vooral de datails zoals de kartonnen dozen binnen en de bepakking buiten. Bij dat laatste valt vooral het subtiele kleurverschil op. Dat ziet er goed uit.

Ik heb ook je linkje bekeken en dat was een leuke link. Ik zat rustig een beetje door te klikken op Youtube en kwam de volgende tegen.

Let vooral op wat ze aan het eind zeggen, dat is scary, het kan die aardige jongen bij jouw in de straat zijn!!!!!!!!!!!
BIZAR DUS, goed luisteren!
http://www.youtube.com/watch?v=NXB-ep2sAMA&feature=related

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2009 9:08 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Inderdaad een mooie update!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2009 9:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
dit wordt zeker een gave bretlie!!

its de details that make the model

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 9:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2007 0:08 am
Berichten: 521
Woonplaats: Den Haag
Hallo,

Inderdaad erg mooie updat met die details. Begint al op zijn eind te open daar het projectje zo te zien.

sccs met de rest.

mvgr Stephan

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 10:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Lekker bezig Korneel, maar heette die dingen geen Dragons, een soort antitankwapen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Ziet er al goed uit korneel, ben benieuwd naar het eind resultaat! :)

Bert Takken schreef:
Lekker bezig Korneel, maar heette die dingen geen Dragons, een soort antitankwapen


Klopt, dat is de Dragon, de voorloper van de AT-4 die inmiddels in Nederland al weer is vervangen door de Panzerfaust. :wink: De laatste AT-4's zijn gebruikt in Afghanistan.

In Amerika zijn beide, de Dragon en AT-4, nog wel vol op in gebruik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Aapje_en_Marijn schreef:
Klopt, dat is de Dragon, de voorloper van de AT-4 die inmiddels in Nederland al weer is vervangen


is de AT 4 niet hetzelfde als de dragon, maar was AT-4 een soort gebruikersnaam.
AT-4 staat nl voor het kaliber (in english is het EIGHTY-FOUR of wel AT4...
maar is het verder hetzelfde buksje

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Klopt helemaal, het gaat om een Dragon, ik heb hem gevonden op deze site. Plaatje hoe hij er in het echt uit moet zien: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 18:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Raar eigenlijk, ik herkende deze dingen van de YP408 waar ik mee bezig was en ook deze aan boord heeft, dan spreek ik wel van een nederlands wielpantservoertuig uit de jaren 70 vorige eeuw

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement