Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
het ziet er natuurlijk weer prachtig uit!!!
formidabel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2009 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zoo, Grendel plaatst weer ff een update-je! :shock:

Je zelfbouwproject past zo te zien beter als die Rehell AH-64!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2009 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
jeroen_R90S schreef:
Je zelfbouwproject past zo te zien beter als die Rehell AH-64!

rehell, :roll: is dat een woordgrapje of een typefoutje? :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2009 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Woordgrapje verzonnen door Grendel (toch?) :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2009 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Joeyy schreef:
Woordgrapje verzonnen door Grendel (toch?) :lol:


Grendeliaans :D
Verder is dit een mooi project en leuk om te lezen.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2009 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
tsjopper bob schreef:
Ik hoop dat ik hem eens in het echt mag bewonderen.

René


M-m-m-maar,

je bent toch onlangs naar Gilze ge-rijen. Daar vliegen die dingen toch in het echt


Hiermee bedoel ik uiteraard het model :roll: :roll: :roll:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2009 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Bert 65 schreef:
Joeyy schreef:
Woordgrapje verzonnen door Grendel (toch?) :lol:


Grendeliaans :D
Verder is dit een mooi project en leuk om te lezen.

Jammer dat grendeliaans nog geen taal is op school die je moet leren :roll:
:D
Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535


We zullen doorgaan, als water uit de kraan, we zullen dóóóóóóórgáááán
het graan heeft de orkaan doorstaan door door te gaan, we zullen....etc.

dus.

inmiddels al boel veel daagjes verder en wegens hij had de afgelopen week de heule dekselse week vrij heeft 'ie natuurlijk mooi boel veel kunnen doen!

zo heeft 'ie bijvoorbeeld eindelijk weer eens wat doorgewerkt aan dit projectje:

Afbeelding

...wat nu inmiddels al weer enigzins op een echte brommert begint te lijken:

Afbeelding

is 'ie fijn een dagje apenheul wezen doen:

Afbeelding

heeft 'ie de dochtert klimles gegeven:

Afbeelding

en heeft 'ie ook nog wat verdergewerkt aan z'n voor-erbij-projectje:

Afbeelding
Afbeelding

en is 'ie om heel eerlijk te zijn stiekem ondertussen ook nog eventjes vreemdgegaan door vrolijk aan het plakselen te gaan op een twenot bouwavond hier in de omgeving :oops:




maar ja, de vraag van vandaag is dan natuurlijk:"heeft 'ie ook nog wat aan het indiaantje gedaan dan?"


well.....
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
plakkerdeplakkerdeplak

wegens dat had ik zo onderhand geloof ik al wel duidelijk gemaakt zal ik het deze keer niet alleen maar hebben over hoe prut dit ding is en zal ik niet aan het klagen, zeuren en zaniken gaan maar voor de afwisseling eens doen alsof er allemaal niks aan de hand is. deze update zal alleen maar bestaan uit vrolijke, blije stukjes tekst, grappige anekdotes en zal een algeheel gevoel van positivisme uitstralen, zelfs zoveel dat jullie achteraf gaan denken dat ik van de happy pills aan het snoepen ben geweest. Ik wil namelijk even duidelijk hebben dat dit project het leukste is waar ik de afgelopen jaren mee aan de slag ben geweest en dat ik hoop dat ik ooit nog eens zo'n prettig model tegen ga komen want van dit fijne model kan ik maar geen genoeg krijgen.





...uhhuh :roll:

*doet een realitycheck, haalt eens diep adem en begint te hameren op z'n toetsenbord...


vorige keer gebeeindigd met die kierenellende in de buikstreek dus laat ik daar maar braaf mee verder gaan klagen dus.
ik had daar dus al een hele voorraad styreen tussengevrot om de boel enigzins dicht te krijgen en wegens de boel had inmiddels al een poosje fijn op liggen stijven in de vriezert kon daar rustig aan verder geknutseld worden. efkes met de nagelknippert zoveel mogelijk uitstekende delen verwijderen:

Afbeelding

weer wat plakselband activeren:

Afbeelding

en aan het schuren maar. gelukkig is het buikje niet alleen erg tochtig, d'r zitten voor de afwisseling ook gelijk maar weer eens een fijne rit hoogteverschillen in. zelfs met behulp van vriend p180 was daar weinig verandering in te krijgen:

Afbeelding

dus weer tijd voor wat ouderwets pleistertjes plakken:

Afbeelding

man, ik verbruik zo onderhand meer plastic en oplosmiddel dan revell nodig heeft gehad voor de productie van de hele kit volgens mij :roll:
wegens dat moest natuurlijk allemaal even een beste tijd drogen wegens as usual boel veel lijm d'r onder en over gekliederd dus tijd om maar eens aan de slag te gaan met de achterste buikkieren. erg praktisch geplaatst omdat die poten natuurlijk heulegaar niet in de weg zitten als je een beetje normaal wilt kunnen schuren ( :roll:) en zo op het eerste gezicht lijkt het aan die kant nog wel mee te vallen:

Afbeelding

lijkt, ja.
kijk je namelijk vanuit een andere hoek dan wordt het spontaan duidelijk dat je het ook daar niet met een simpel stukkie schuierpapier gaat redden:

Afbeelding

hoogteverschil pak 'em beet 0.5mm...

dus, je raadt het vast al, wederom pleistertjes plakken:

Afbeelding

..en aangezien ik voor de wat betere houvast ook de voorkant nog even extra had ingesopt met lijm en het wel een heul erg grote kliederbende dreigde te worden voor de afwisseling het indiaantje maar eens even voor een poosje bij de kipjes verstopt:

Afbeelding

paar uurtjes later de vriezert opengetrokken en een koude indiaan tevoorschijn gehaald en begonnen met....

nou ja, het zal wel duidelijk zijn:

Afbeelding
Afbeelding

en toen was ik het eigenlijk wel zat. die onderkant kan echt nog wel een paar slagen netterder worden gemaakt, maar f*ck it! de boel is vrij glad en als uiteindelijk het ding op z'n pootjes is geparkeerd dan gaat nevernooit meer iemand naar de onderkant zitten kijken om te zien of het daar wel netjes is dus het is wel best zo.
een beetje schuren en plamuren is best leuk, maar na bijna 3 maand vind ik eigenlijk dat het wel mooi genoeg is geweest met ruwbouwactiviteiten. sue me..

dus tijd om het ding aan de kant te kletteren en me eens uit te gaan leven op wat nieuws: de knalstok!

aan de ene kant het revellspul, aan de andere kant het verlindenspul. wat wat is mogen jullie zelf bedenken:

Afbeelding

zoals imiddels al wel opgevallen zal zijn is meneer verlinden niet echt heul erg lekker bezig geweest met dit setje, maar gelukkig is 'ie wel lekker consequent bezig enzo. zie bijvoorbeeld hoe het volgende stukkie volgens meneer verlinden moet zijn en hoe meneer verlinden vindt dat het eruit moet zien:

Afbeelding

meneer verlinden wist het volgens mij ook even niet meer :roll:

maar eens even wat vijl- en plakwerk doen dan en hmm...:

Afbeelding

...eigunluk zie ik ook in dit geval niet heel erg de meerwaarde van dit stukkie giethars. en gelukkig is de loop ook niet krom ofzo. gelukkig maar :roll:

meneer verlinden levert dan wel fijn een nieuw knalstokje wat eigenlijk niet geleverd hoefde te worden maar voor het gemak heeft 'ie tegelijkertijd dan wel weer geen ophangsysteem meegeleverd wat dan weer wel meegeleverd had moeten worden. d'r ging dus moeten worden gewerkt met de lekker klungelig aandoende toestanden van meneer revell:

Afbeelding

die z'n stukkies heerlijk volgehangen had met allerhande freubeltouwtjes. de boel efkes gestript:

Afbeelding

en voor het idee maar eens even een kijk en vergelijk gedaan:

Afbeelding
Afbeelding

tja, en het spiet mien donders maar ondanks dat er bij meneer revell wat meer opruimwerkzaamheden moeten worden verricht vind ik zijn knalstokkie toch eigenlijk mooierder...
nou ja; het zou wel boel veel jammer zijn als ik WEDEROM een stukkie van dat dure gietharsupgradesetje zo de rommeltjesbak in zou mikken dus er alsnog voor gekozen om het spul van vriend verlinden te gebruiken; kan ik mooi de revell knalstok ooit nog eens gaan gebruiken op een eigenbouwprojectje ofzo :wink:

met de keus gemaakt tijd om maar weer eens even wat referentieplaatjes tevoorschijn te halen en hmmmm....:

Afbeelding

dat ziet er toch wel verbazingwekkend anders uit dan wat ik op m'n werkbank heb liggen dacht ik zo.

tijd om zelf dan maar wat aan de feuberl te gaan!
eerst een dun stukkie ijzertouw tevoorschijn gehaald, touwtje wat opgewonden om het wat stijverderder te maken en vervolgens een ingewikkeld lijmpotje gemaakt:

Afbeelding

en dat gaat dan strakkies worden gebruikt ter vervanging van dit:

Afbeelding

vervolgens een kwartiertjes kopertouwtjes knippen, buigen en plakken:

Afbeelding

gevolgd door wat touwtjesspanactiviteiten:

Afbeelding

en joechei-koe-in-de-wei, schietgeweertje klara!

op naar de volgende ergernis :wink:

kunnen jullie je deze nog herinneren?:

Afbeelding

leuk plaatje PE, maar veels te boel veel groot. nou had ik dus al eerder in een fanatieke bui de vleugeluiteinden ontdaan van opzittende frutteltjes dus kon ik niet domweg die stukkies in de afvalbak mikken en was het dus weer eens tijd voor een rondje troubleshooting. stukkie plastic gepakt, beetje kliederen met een potlood:

Afbeelding

en na wat knip- en vijlwerk maar eens even aan het plakken gegaan. die styreenstukkies zijn dus exact dezelfde maat als de PE stukkies en om te laten zien dat ik niet maar wat liep te mauwen over net wat te groot:

Afbeelding

zoveel te groot dus!
plasticje goed aan laten drogen, ondertussen even wat in het referentieboekje rondbladeren en, euhm...:

Afbeelding

zie je dat PE stukkie achter het raam?
nou kan ik het mis hebben, maaruh..:

Afbeelding

toch niet echt volgens mij :roll:
lospeuteren, knipperdeknip:

Afbeelding

zo, ook weer gefixt. en dan ga je zo onderhand waarschijnlijk denken dat het niet erger kan maar jawel hoor:

Afbeelding

dat ziet er best creatief en kunstzinnig uit, toch?
heulemaal als je je bedenkt dat het er dus zo ongeveer zo uit zou moeten komen te zien:

Afbeelding

zucht...

huppakee de schaar d'r in, beetje opnieuw vouwen:

Afbeelding

nou alleen die haak nog enigzins in vorm zien te krijgen :roll:

ikke boel veel vijlen, nog meer vijlen en nog wat extra vijlen en uiteindelijk besluiten dat het met de nagelknippert toch aanzienlijk snellerder kan:

Afbeelding

en wat mij betreft close enuff:

Afbeelding

....en wieder zuruck naar de vleugeluiteindenafdekkapjes. die zaten onderhand behoorlijk vast dus de boel maar weer eens afgezet met wat plakselband, stukkie schuierpapier d'r bij en hatseflats:

Afbeelding

prima genoeg om als basis te dienen. aangezien het wat jammer is om steeds zoveel zooi weg te moeten mikken besloten dat gren groen ging doen en braaf ging recyclen. oorspronkelijke stukkies gepakt, schaar d'r in:

Afbeelding

en lekker aan het vijlen:

Afbeelding

en kuuk 'es:

Afbeelding

tippie klara.
andere kantje ook maar even gelijk gedaan en wegens hij was nou toch even lekker druk bezig besloten dat zo onderhand de bagagerekken ook wel konden worden geplaatst. gelukkig vond meneer revell van niet:

Afbeelding

leuk man, die dingen horen dus best wel strak op de vleugel te zitten :roll:
ah well, onderhand heb ik al zo veel vervijld aan dit ding dat dat er ook nog wel even bij kon en een paar minuutjes later:

Afbeelding

blijheid, blijheid.

tja, en toen was 'ie weer door z'n vrije tijd heen dus kon er niet veel meer worden gedaan dan even een tussenstandsoverzichtelijkheidplaatje maken:

Afbeelding

ach ja, nog ééntje dan. met flits én de eerste aanzet tot knalspul voor aan de vleugels:

Afbeelding

ooit gaat er gespoten worden. echt waar :wink:



toedels!

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 1:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Grendel, je maakt er vreselijk veel werk van. Tip van mijn kant is gewoon je referentiemateriaal verstoppen en nooit meer in kijken. Dan is alles van Revell en Verlinden prima :lol:

Toch is al je werk niet voor niets, het is wel prachtig.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 9:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
And he does it again :shock:

Vind het weer geweldig wat je laat zien maar dat kanon valt me helemaal op SUPER gewoon.
En ja die Verlinden spullen, niet echt een aanrader zeg maar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement