Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Hoi Brouwers,

Het heeft even geduurd, maar hier weer een update. Ik heb het erg druk gehad met werken, dus niet heel veel tijd gehad om verder te bouwen.

Ik ben begonnen met de losse onderdelen die ik nog had in de primer te zetten.
Afbeelding.
Daar had ik alleen even iets beter over na moeten denken. Ik heb nu dus ook het "fine mesh" voor de luchtinlaat meegespoten. Dat was niet handig, en het word er ook niet mooier van :( .

Dan had ik nog een gevalletje (of 2) van oeps...

Afbeelding

Afbeelding

Beide luikjes had ik gepast alvorens de haakjes vast te lijmen. Het klikte er toen zonder problemen in. Van de Hummer weet ik nog dat als je dit soort bewegende onderdelen te goed in de P+ zet, ze niet meer bewegen, vandaar deze oplossing. Nu echter alles goed vast zat en ik de luikjes vast wilde klikken was het natuurlijk geen klik, maar krak... :shock:

Maarja, vast is vast denk ik dan maar en nu niet te veel meer aan te doen.
Afbeelding

Inmiddels gisteravond ook de binnenkant geweathert, ik ben het er nog niet helemaal mee eens. Ik wilde het subtiel houden. Ik zie er iets aan en weet niet was het is, ik zal het maar gewoon even aankijken. Hij kan altijd open dus ik kan er nog altijd iets aan doen.

Afbeelding

De buitenkant in fase's:

Afbeelding

Afbeelding

Nu zie je misschien al mijn volgende probleem. De Kijkglaasje (ik heb echt geen idee hoe die dingen hetn, maar die blauwe dingen) zijn niet netjes. Ik Spuit normaal eerst de ondergrond in de basiskleur, werk ze dan zo netjes mogelijk af in de afwijkende kleur en stip daarna weer bij met de basiskleur. Stap 1 en 2 gingen prima. Maar toen ik de volgende dag de basiszandkleur die ik met drie kleuren had gemengd pakte, bleek dat de verf was gaan "schiften". Ik bedoel daarmee dat ik losse wasbenzine en een losse bol harde pigment had. Ik heb nog geprobeert om het te verdunnen, maar het werd er niet beter op... :shock: :shock: :shock: . Hoe ik dit op ga lossen weet ik nog niet, ik krijg nooit meer dezelfde kleur gemengd. Ik denk dat ik het ga proberen te camoufleren met de weathering.

Hoe staat hij er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben weer erg benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.

Groeten,

Erwin

_________________
Bradley IFV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Hee Erwin,

als eerste: De "kijkglaasjes" heten periscopen. Men kijkt vanuit een hoek van binnen naar buiten, affijn je weet hoe een periscoop werkt.

Verder ziet het er goed uit.
Verf schiften, je werkt met enamels denk ik?? Tip voor gezondheid, gemak en toekomst: Stap langzaam over naar acryl. Tamiya of Vallejo (zijn er nog meer??) Ik ben een half jaar geleden overgestapt en het bevalt me 3000% beter dan ik verwacht had.
nadeel: je blijft met een meuk enamels zitten. Tja

De dingen die afgebroken zijn bij jou waren waarschijnlijk niemand opgevallen als je dr niks over gezegd had.

Ga zo door!!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Nogmaals, je werkt, veel, veel netter dan ik, ik kan daar alleen maar jaloers op zijn en er een voorbeeld aan nemen. Die van jou komt zo uit de showroom, die van mij alsof hij door heel Irak heen heeft moeten vechten.

Ik wil de binnenkant dus wel weatheren, ben ik wel verplicht aan de buitenkant. Er komen ook wat extra'tjes zoals veldflessen en verrekijkers en wat losse handwapens zo her en der te liggen.

Die glaasjes, oei, die moet ik ook nog doen.

Succes verder!

Korneel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 18:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind dit toch echt een leuk dingetje om te zien. Hmm eens kijken of ik hem ook kan kopen om een keertje te brouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Heren,

bedankt voor jullie reacties.

Darka, je hebt helemaal gelijk vwb de verf. Maar ik ben pas weer begonnen en had mijn vrouw beloofd dat het met de kosten wel mee zou vallen ... :) .. :D ... :lol:

Helaas kan zij er niet helemaal om lachen :cry: . Ik heb namelijk inmiddels bijna alle potjes van Revell staan, dan nog een tiental van Humbrol, olieverf en een rolbak met aanverwante handigeheden. Inmiddles ook in een half jaar tijd van een kwast naar een Revell starterclass met luchtbussen, via een Black Bull van 20,- naar een compressor met een H&S evo gegaan 8) .

Ik kan haar dus helemaal snappen dat ze er niet op zit te wachten dat ik even al mijn enamels weggooi en een complete serie Acrylverf aanschaf. Zeg ik dan weer niet dat dit er op termijn niet gaat komen :wink:

Aangezien het een bouwverslag betreft had ik het idee om dan ook mijn "leermomenten" maar te noteren voor jullie (en mezelf) Daarom dus ook de afgebroken zaken waar ik goed van baalde.

Korneel, het kan dan zo zijn dat ik wat netter werk, maar jij durft tenminste zelf zaken te Brouwen, het mes in het plastic te zetten en met krijt te spelen. Zover ben ik nog lang niet. Ik heb inmiddels ook twee sets gekocht waaruit ik een en ander op dit model wil plakken. Ik weet alleen nog niet wat. (zie koopspook 31 pagina 20 onderaan, hoe ik dat kan linken weet ik niet).

Bottom line: Het is ook de bedoeling dat ze eruit zien alsof ze heel koeweit doorgevochten hebben, dus ik heb nog heel wat te weatheren :D

Groeten,

Erwin

_________________
Bradley IFV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Is die klont echt niet meer te verdunnen? Ik roer altijd met een imitatie dremel, zoveel toeren kan je met een tandestokertje uit het handje nooit maken.

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik wat improviseer en experimenteer, nota bene op een toch ietsjes duurder model, en ook nog eens een verjaardagscadeau! Maar leuk is het wel, en inderdaad, overal leer je van.
Wat je zou kunnen doen is de basislaag met je revell potjes doen en het weatheren naderhand voorzichtig met Vallejodeladiejee gaan doen. Per flesje is het niet duur en zeker voor het weatheren heb je maar een klein beetje nodig. Maar ja, de verleiding, ik weet er alles van!

Ik ga nog een uurtje kleuren voor de nacht valt.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Hoi Korneel,

Nee de klomp is echt niet meer te verdunnen. Ik zal eens kijken dat ik er morgen een foto van kan maken. Ik weet niet wat het is, maar het is echt geschift zoals met koken. Het is nu verdunner met klontjes en een homp harde klei onderin. Ik heb het al eerder gehad, maar het vreemde is dat dat met oude verdunde verf was. Deze keer was de verf gister nog prima en de volgende dag was hij helemaal weg.

Ik zal eens kijken met de verf. De pest is dat als ik het door elkaar ga gebruiken ik denk ik ongewenste reacties krijg.

Ik heb net de decals erop gezet en gespoten. Staat nu te drogen. Ik zal proberen morgen nog een update te maken.

Groeten,

Erwin

_________________
Bradley IFV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
hmm, een paar druppies "echte" thinner wil nog wel eens helpen als de verf heulemaal in de war is....

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 feb, 2009 17:13 pm
Berichten: 55
Jawel, ik kon het niet laten.

Hoewel de sol nog aan het opdrogen is heb ik toch nog een fotoserie gemaakt. Ik ben er zelf best tevreden over (het model, niet de foto's, maar dat kan ook niet anders met dit licht.)

Komen ze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu een pilsje.

Groeten,

Erwin

_________________
Bradley IFV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2009 23:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou, dat heb je wel verdient hoor :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement