Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 apr, 2009 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Dat hoort er gewoon echt bij, bij deze vliegende tank, volledige bewapening! Yes.

Gaat lekker zo!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 apr, 2009 11:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Gaat mooi zo, die avondkleurfoto's vnd ik maar een rare combi, maar zo in het daglicht komt die mooi over zeker als je nog wat washes gaat gebruiken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 apr, 2009 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Een ieder bedankt voor het commentaar. Dat de nachtfoto's zo geel zijn komt hoogstwaarschijnlijk door de verlichting die veel geel licht geeft. Ik zal eens kijken naar het format van de foto's en of ik ze dan kan verbeteren.

Voor wat betreft de bommenlading die ik eronder gooi. Alles wat eronderkomt dat kan in theorie allemaal samen eronder. Echter heb op het net alleen info kunnen vinden van toestellen die met een kleine last vlogen en dus niet op alle stations volgehangen waren. Dit is natuurlijk het meest realistisch, maar ik wil gewoon alles volhangen. Dat hoort in mijn ogen nu eenmaal bij deze kist. Een vliegmasjien met duizend bommen en granaten.

Bert, ik wil inderdaad nog wel wat washes uitproberen, ik moet alleen uitkijken dat het niet overdone gaat worden, want daar ben ik wel erg goed in. Ik hoop op less is more, maar ik zal mijn best moeten doen ervoor.

Nu ga ik eerst even revalideren van een weekendje Groningen met de mannen. Vroeger, toen je poep nog met de lange oe schreef, vaarden we met elkaar de zeven wereldzeeen over en we hadden na al die jaren weer genoeg bij te praten. En het bier ging er doorheen als een f-16 brandstof verbruikt, met naverbrander wel te verstaan. Nu eerst dus even bijtanken, maar dan op een andere manier.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 apr, 2009 21:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Maak je washes dunner dan je gewend ben, dan moet je wel een paar keer meer aan de gang, maar je houd het proces beter in de hand

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2009 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gisteravond getracht om het model te voorzien van een laag P+. Ik had al meerdere malen gelezen dat je dit heel goed kon spuiten. Dit is niet geheel gelukt. Ik zit nu met een paar dikke druipers op erg zichtbare plekken. Ik laat het maar even uitharden en dan schuur ik die plekjes wel even licht op.

Ik kreeg die druppels omdat ik best dik moest spuiten omdat het de kleur er korrelig op was gespoten, waarschijnlijk omdat het tijdens het spuitproces al gedeeltelijk droog op het model kwam.

Ik zal er nog laag P+ overheen doen, maar dan met de kwast. Dit spul vloeit prachtig en is dus streeploos aan te brengen. Ik denk dat ik met een kwast dus een betere ondergrond krijg voor de decals.

Geen foto dit maal, want het is ook buiten geen weer om een knappe foto te maken. Wellicht later op de dag.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2009 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gisteravond heb ik ook de fueltank van een verfje voorzien.

Ik heb daarvoor de medium naald en nozzle van mijn spuit gebruikt. Tot nu toe heb ik enkel de fine gebruikt. Ik moet zeggen dat het met de medium veel makkelijker werkt, die is namelijk veel makkelijker te dosseren en je kunt er ook best small mee spuiten.

Voor mijn tank heb ik zowel gewerkt met pre,- als post-shading. Zelf ben ik heel erg tevreden. De lak kwam vooral na de post-shading helemaal tot leven.
Ik heb er even een foto van gemaakt omdat het zonnetje net even begon te schijnen.

Kijk en bekritiseer:

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2009 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Future kun je i.i.g. verdunnen met glassex. Dat verbreekt ook de oppervlaktespanning iets waardoor het beter uitvloeit. En het ruikt ook nog eens lekker...
Ik denk dat P+ ook wel op dezelfde manier verdunbaar is, aangezien het toch wel erg op elkaar lijkt.

Je droptank ziet er goed uit. Nu nog enkele decals en een klein beetje weathering gevolgd door een matte laklaag en het is helemaal top!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2009 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Inderdaad Sid, de decals en de afwerking. Alles staat in de kleur nu dus is het decallen geblazen.
Toch een lekker ontspannen werkje, tenminste als de decals meewerken.

Vanavond lekker bezig geweest om de bommelarij te voorzien van decals. Ik ben expres begonnen met de knallers om de decals een beetje aan te voelen. Ik had meer bommen dan ik gebruik dus ook meer decals. Ik moet zeggen, Hobby Boss is geslaagd. Ze zijn dunner als dan ik gewend ben van Revell, maar ze zijn sterk genoeg om te schuiven. Ik ben een gelukkig man, want ik heb vertrouwen in het vliegmasjien vol te plakken met modelstickers.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2009 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vette bak, en uh... volhangen !!!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 1:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Het eind nadert van dit brouwverslag. Ik zag tijdens het fotograferen dat ik nog twee lensen moet plaatsen op de landingslichten en ik moet de Sidewinders nog ophangen, maar die liggen nog wat uit te harden.

Ik heb vanavond de blanke lak erop gespoten. Ik heb hiervoor de blanke matte lak van Revell Aquacolor gebruikt. Ik ben van mening dat deze blanke lak een grijze waas achter laat. Dit zal ongetwijfeld komen door de manier waarop ik spuit. Ik denk dat de lak al deels droog is alvorens het mijn model raakt. Ik heb al wat met de druk lopen spelen, maar ik heb nog niet veel verschil kunnen merken. Meer oefenen dus.

Om de grijze laag een beetje te breken heb ik een tweede laag gespoten met een ietsiepietsie zandkleur erin. Daglicht moet nog uitwijzen of dit gelukt is.

Vervolgens heb ik alles wat er nog op moest ondergehangen. Dat was best veel.

Hier alvast een paar sneak previews, de officiele eindfoto's zullen volgen als het weer het toelaat, want die wil ik buiten in het zonnetje maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement