Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 8:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Thanx, en je bedoelt die kier tussen dat midden en het einde. Ja dat hoort zo niet hè. Ik twijfelde zo erg toen ik dat erop plakte. Die middenplaat hoort bij een apart resinsetje en de handleiding was niet zo heel duidelijk. Later zat ik foto's te kijken van andere gebouwde challengers en toen zat die kier er niet. Dus ik heb het voorzichtig weer losgemaakt en dan plaats ik het vanavond op de correcte plaats! Tevens zit het voorste stuk bepantsering niet goed, ik moet de trekhaken er af halen. Het stuk bepantsering moet helemaal tegen de romp komen.

Kijk eens naar deze... wat is die mooi zeg!
http://www.missing-lynx.com/gallery/modern/rpchal.htm

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op wo 15 apr, 2009 14:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 12:28 pm
Berichten: 122
Woonplaats: Zwolle
wat een kleintje...NOT :shock: Hoop dat je kleurverschil tussen resin en de rest nog wat kleiner kan maken(of lijkt zo op de foto...), beetje stof en zand erover :D Tof zo met die vaatjes....hoop niet dat ze in de fik vliegen ;) wel ff wat anders dan de Abrams volgens mij. lekker bezig! :brew: keep on brewin'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 18:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
En zo zitten de bepantseringsplaten wel goed!

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2009 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Op je linkje kun je zien dat de brandstoftonnen met riemen zijn vastgemaakt. Je schreef eerder dat je niet exact wist hoe ze te bevestigen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2009 14:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Inderdaad, die had ik ondertussen ook gezien. Mooie model hè. Ik probeer de riempjes na te maken maar die spanningsgordeldingen zullen er niet zo goed uitzien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 17:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Daglichtfoto's na enkele zware (pin)washes met zwarte olieverf. Daarvoor had ik enkele plekjes wat gedrybrushed om een zongebleekt verweerd uiterlijk te krijgen. Het poppetje heeft ook een washje gehad om zo zijn gezichtje wat diepte te geven. De spanbanden zitten nog niet op de tanks.

De romp
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De toren
Afbeelding

Afbeelding

Poppetje, die zijn niet mijn ding.
Afbeelding

De verrekijker is niet klaar.
Afbeelding

Even alles in elkaar gezet. De loop moet nog een wash krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Het begint wat te worden! Momenteel ben ik ook bezig met de bepakking te maken om later op de tank te zetten.

Commentaar is welkom! Ik ga bbq'en!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 19:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
inderdaad figuurtjes zijn niet je ding, die tank wel

Maar ik zou het figuurtje gewoon schoonmaken, nog even die gietnaad van de rechtermouwhalen, gezichtje insmeren met een donkerbruine olieverf, dat 20 minuten laten dan afsmeren met een doekje van boven naar beneden, misschien beetje bijwerken met penseel, lekker laten drogen, uniform doen, in mat en dan ziet het er wat beter uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 13:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hij is af!! De tweede tank van de groepsbouw. Wat een enorm groot cool ding is dit zeg! Ik hem hem wat aangekleed met onderdelen van het stowagesetje van de M1 en dat geeft het nét wat extra's. Daarnaast heb ik wat vlaggetjes aan de antennes gehangen. Ik had er een plaatje van gezien en vond dat wel stoer staan. De 'V' had ik eraf gehaald, die waren zo lelijk gelukt en vond ik geen toegevoegde waarde meer hebben. De riempjes op de vaten heb ik gemaakt van schuurpapier en een stukje PE (thanx Jorio). Het poppetje heb ik opnieuw aandacht gegeven zoals Bert aangaf en ziet er een stuk beter uit nu. Met krijtstof heb ik de glans eruit gehaald.

De foto's!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In z'n element!
Afbeelding

Nog even een paar foto's binnen voor het kleurverschil.
Afbeelding

Afbeelding

Wat een geweldig ding! Hij staat echt super hier in de kast momenteel. Dit was een leuk ding om te brouwen, het schoot maar in kleine stukjes op maar het was het allemaal wel waard.

Op naar het volgende "Gulf war"brouwsel naast de 10 mei groepsbouw.. Ben er nog niet over uit. De 1/48 Italeri Tornado óf weer een tank, de Tamiya M1A1.... Eerst maar het bureau weer eens opruimen en daarna het zonnetje in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 15:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Mooi gebakkie en lekker volgegooid. Wel een paar kleine tipjes die ik denk te mogen geven naar aanleiding van het fotomateriaal

Probeer iets dunner te schilderen, laat washes iets dunner vloeien, zet je bepakking logisch vast met een spanbandje (volgens lopen deze tanks toch een aardige snelheid eenmaal op stoom)
Laat je bepakking ook iets meer leven, dus spanbanden een iets andere kleur, iets meer effecten aangeven

Ja ja ik weet het het is weer s*x met kleine diertjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2009 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 12:28 pm
Berichten: 122
Woonplaats: Zwolle
Heey Eelco,

hij is vet! lekker vies en mooie "diepe" roosters. Geinige vlaggetjes ook. Leuk. Hij kan inderdaad zo niet gaan rijden met al die doosjes er op, je zou er bijna een paar uitdelende vechtknaapjes bij maken :P

Ben benieuwd wat volgt...

Grt,

Jorio


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement