Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Grendel doet een grote indiaan! (1/32 AH-64 Apache)

Zo, m'n andere projectje staat vrolijk te drogen dus ach, laat ik dan maar een beginnetje gaan maken aan één van de bouwseltjes die ik voor deze groepsbouw had bedacht. ik moest er wel even een paar daagjes over nadenken omdat ik oorspronkelijk iets heel anders had willen bouwen, maar toen ik erachter kwam tijdens wat rondkijkerij op goochle dat het bedachte onderwerp pas in '93 in dienst is genomen en dus vrij zeker weten niet in de eerste golfoorlog mee heeft gedaan moest ik dat plan maar laten varen.

tja, en dan kijk je eens wat rond in je stapel kits en dan kom je deze tegen:

Afbeelding

ooooh, jippie, een apache!

maar ja, een 1/48 apache...wel wat wat lafjes natuurlijk :roll:

dan dus maar deze tevoorschijn halen!

Afbeelding

en guess what:

Afbeelding

da's dus een BIG mudderfukker!

maar eens efkes het doosje (uche uche..) opengepeuterd en kiek es! wat vindt 'ie nou dan??

Afbeelding

oooooh, Hobbybob gaat multimediaal!

maar eens even rap laten zien wat Hobbybob de komende tijd in mekaar mag gaan vrotten dus.
as usual het gebruikelijke standaard revell boekie:

Afbeelding

en velletje plakwerk:

Afbeelding

(en nee, ik heb lekker niet gecontrochecked of dit plakkerts zijn voor een indiaantje wat daadwerkelijk in iraq is geweest :roll:)
en boel veel grote lappen plastic:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook nog wat glaswerk:

Afbeelding

en natuurlijk is geen apparaat compleet zonder een fatsoenlijke romp:

Afbeelding

maar goed, da's dus allemaal vrij standaard. wel wat aan de grote kant, maar niet veel meer dan wat ik eerder heb gezien. andere soep is dan dus wat er in dat andere dooske zit.

een lekker overzichtelijk velletje bouwaanwijzingentoestanden:

Afbeelding
Afbeelding

een zakkie kunstharsellende:

Afbeelding

en een bak ijzerwaren:

Afbeelding

nou, en wat kost dat dan zo'n beetje?

Afbeelding

inderdaad, best veel. maar dan heb je ook eigenlijk net niks :roll:
maar ah well...'je moet er wat voor over hebben natuurlijk :wink:


dames en heren, borrelnootjes en hamka's....Hobbybob doet een grote indiaan!



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


ja, en dan begint 'ie natuurlijk niet echt meteen met bouwen. neehee, hij doet eerst ervoor zorgen dat die megalappen plastic wat handelbaarder worden! ik heb dan wel maar liefst 2 meter aan werkbankruimte, maar d'r staan natuurlijk ook nog wel wat andere dingetjes op. grappige is dat je je na het wat bijwerken afvraagt waarom revell dan weer zo nodig zo'n debiel grote doos bedacht had. ik bedoel...:

Afbeelding

..dat kan dus best wel wat handzamerder :roll:

nou, as usual maar eens even beginnen met de romp wat aan mekaar hangen om te zien of er nog grote toestanden moeten gebeuren ter voorbereiding maar dat viel gelukkig mee:

Afbeelding

goed, het is allemaal lekker krom enzo, maar wegens erg grote lap plastic is dat wel recht te krijgen. en besides...het blijft natuurlijk een revell-kit. en dan hoort het natuurlijk niet te passen :wink:

om nog efkes te laten zien over hoe groot we het hier dus hebben:

Afbeelding

boel veel groot dus!

tijd om aan de slag te gaan. dit model is uitgebracht in 1987 en dus dik 20 jaar oud. en dat zie je d'r ook wel een beetje aan af. kijk je bijvoorbeeld naar de motordingessen:

Afbeelding

dan zie je dat de detailkwaliteit toch wel vrij minimaal is. de uitlaten hebben een slordig ruitpatroontje wat roosterwerk moet voorstellen en de vents zijn niet meer dan wat inkepinkjes. ik heb overwogen om dat hele blok uitlatenwerk te vervangen door iets zelfgebouwds met echt gaas enzo, maar na een blik in m'n voorraadla kwam ik tot de ontdekking dat ik door m'n voorraad plasticard heen was en ik gaart dus echt niet een week zitten wachten op een stukkie plastic. wat ik in ieder geval wel alvast kon doen was dit:

Afbeelding

de vents een beetje uitgraven met de scriber om wat meer diepte te krijgen.
tja, en aangezien ik toch met die dingen bezig was ook maar hier even wat aan gedaan:

Afbeelding

toch mooi, van die ronde gietsporen waar je vol tegenaan kijkt..
nou ja, beetje snijden, beetje schuren en tijd voor de plakpot:

Afbeelding

*zucht*

tijd voor superplaksel en het betere klemwerk dan maar. niet echt heel erg subtiel, maar dichtkomen zal 'ie!

Afbeelding

en inderdaad. gaat nog wel een bult schuurwerk opleveren om helemaal glad te krijgen maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken. de motorgondeltjes vrolijk aan de kant gelegd om goed uit te harden en maar vast de onderdeeltjes voor de eerste grote klus tevoorschijn gehaald. even proefpassen...:

Afbeelding

..en natuurlijk sluiten de zijbakken heerlijk netjes niet aan. gelukkig zat 'em dat voornamelijk in de onderliggende bolling, dus met het wat dunner maken van de wanden van de bak kon de boel alsnog vrij sluitend geplaatst worden. nou ja, tijdelijk dan. want eerst....:

Afbeelding

...moet er natuurlijk nog wel wat kunstharszooi aan boord gesmokkeld worden!
en dan kun je natuurlijk die harsdozen gewoon aan de binnenkant plakken, maar da's natuurlijk wel wat van de jammere wegens dan zie je d'r zo weinig van terug. en 55 euries aan neusgewicht is natuurlijk ook zo wat :wink:

tijd voor gaten te maken dus!

eerst netjes met een stukkie lettertape en de achterkant van een scalpelblad wat lijntjes getrokken:

Afbeelding

vervolgens de boel met een scriber uitgraven met daarbij natuurlijk het obligate AAAAAAAARGH-moment:

Afbeelding

nog efkes doorgraven, krasje wegwerken en luikie met een ferme haal van den scalpel verherverwijderen van de bak en presto:

Afbeelding

efkes tegen de romp aangefrummeld:
Afbeelding

en joechei leverpastij:

Afbeelding

..zonder problemen gelijk ook maar even de andere kant gedaan.

en toen vond 'ie het wel weer welletjes voor vandaag wegens er moesten nog even twee verslagen worden geschreven en een filmpje worden gekeken :wink:


komende paar dagen weer werkiewerkie dus het zal allemaal niet boel veel rap gaan.....

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Laatst bijgewerkt door Grendel op zo 12 apr, 2009 22:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
kijk, dat zijn nog es dat je denkt van.... Ik doe aan modelbouw en je zal het weten ook...

Geloof dat ik nog iemand ken die zo'n ongebouwde indiaan in zn kast heeft en die m niet wil bouwen wegens "ruimte gebrek en tekort daaraan vooral :D "

Grendel, leuk dat je meedoet. Succes

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 okt, 2008 20:25 pm
Berichten: 339
Woonplaats: Barneveld
zoo uhm tja , weet niet wat ik moet zeggen .....

die is grooooooooooooooooooooooooooooooot!!!!!

Hoop maar dat je er plek voor heb :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 2:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
In jouw handjes is zo'n "wil nie passen, ga nie passen" slagroomchopper wel toevertrouwds.

Overigens, ik zie stickerts die zeggen: "US army". Maar waar zitten de rupsbanden dan? En dan in het groen, terwijl de lucht blauw is.

Ga ik niet snappen, man, leg eens uit dan, of zo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 2:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Grendel, zoals gewoonlijk is je veslag weer uiterst smakelijk en je werk uitmuntend. Ik hoop dat de Klu meekijkt, want hier krijgen ze te zien hoe zo'n wentelwiek eruit hoort te zien.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
@Darka: :oops: :oops:

Brute bak hoor. Inderdaad, heb hem ook, 50 cm lang en diameter van nog eens 50 cm nodigt nog niet uit om te gaan bouwen, gezien mijn kast maar zo'n 30 cm diep is. Heb al enkele heli's zonder rotorbladen staan om maar meer (stofvrij) te kunnen bergen.

Verslag is inderdaad erg smakelijk in te nemen :lol:

Ga je bouw zeker volgen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Mooi project Grendel :shock:
Erg benieuwd wat je hier voor moois van gaat maken maar dat zal wel goed komen lijkt mij.
Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 22:26 pm
Berichten: 531
Woonplaats: Begijnendijk, Leuven, Tongeren (België ^^)
Nostalgie!!!

Zowaar de 2de kit die ik ooit gebouwd heb.

Helaas is het ding verdwenen onder een metersdikke laag stof (een echte stealth nu)

Ziet er mooi uit, vooral met die set van verlinden erbij, maak er wat moois van Gren!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
thx voor de bemoedigende woorden. ik vermoed dat ik ze nodig ga hebben bij dit ding :wink:

heeft er trouwens heul toevallig iemand nog referentiefoto's waarop je kunt zien welke kleurtjes d'r op al die zooi achter de luiken moeten gaan komen?

ik kan natuurlijk gewoon aan de creabea gaan, maar wellicht ook wel aardig als de kleurtjes enigzins kloppen enzo :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 9:12 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Wow Grendel..met die resin en PE komt allemaal goed met jou Apache..

Ik heb de mijne dik 2 jaar geleden ook in elkaar gebouwd..maar het zag toendertijd niks uit. Allemaal beetje krom..heel veel lijm en geduld nodig..alles ging goed..tot canopy..die heb ik erg verpest dat die kapot is gegaan.

Daarna nooit meer afgemaakt..

Dus bij jou zal het alles wel goed komen..succes..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement