Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 jan, 2009 8:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Hier gaat dus het draadje komen voor de Munitionsschlepper. Dit soort karretjes ragden dus van hot naar her aan het oostfront om de tanks van verse ammo te voorzien.

Later meer daarover, ikben nog niet helemaal helder genoeg om allerlei Wiki-informatie op te zoeken, maar op zich is het een geinig dingetje. Soort koepelloze tank, zeg maar.

De fabrikant is MB, oftewel Master Box ltd. Net doosje, helaas lichtelijk gemaltraiteerd door de postbode die vond dat het per see door de brievenbus moest. Het pakketje was verzonden vanuit Belgie. Zijn de brievenbussen daar groter dan hier?

Afbeelding

In ieder geval, we gaan het doosje eens openmaken en kijken wat er zoal in te vinden is.

Afbeelding

Afbeelding

Twee nette rekjes met onderdeeltjes, geen flash of iets dergelijks te bekennen. Oh, ook geen onderdeelnummertjes. Maar die staan weer wel op de tekeningen in de bouwbeschrijving, dus daar komen we wel uit.

Afbeelding

Wat zijn dat dan? Bedspiralen? Neen, kennelijk vindt meneer MB dat de tracks met losse schakeltjes in mekander gezet moeten worden. Oei, daar heb ik tot nu toe nog geen ervaring mee, bij de meeste rupsvoertuigen die ik geknutseld heb zaten van die plastic dropveters. Maar kieken wat het wordt.

Afbeelding

Dan een rekje met drie mannekes, der OberHauptWehrmachtoffizier en twee onderknuppels, eentje die met een granaat in zijn handen staat en tegen die andere roept van: "Doe je hem vangen of kom je hem halen?"


Afbeelding

Dan drie stukskes PE, vind ik leuk, geeft net iets extra en het zijn niet van die venijnig kleine priegelstukjes.

Afbeelding

Velletje stickertjes. Ik zie de naam "Kursk", klinkt Ostfront en volgens mijn inebouwde Wiki iss Kursk een van de heldensteden uit de voormalige Sovjet Unie, er is een behoorlijk heftige tankslag gevoerd aldaar.

Dan de bouwbeschrijving. Eerst een velletje met aan twee kanten foto's,

Afbeelding

En dan ook nog een paar badzijden met redelijk overzichtelijke bouwtekeningetjes. Wel veel onderdeeltjes tegelijk op een plaatje, wordt toch even opletten. Raar, want er is één blanco bladzijde, dus er had wel wat uitgebreid getekend kunnen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Het bakje zit snel in elkander.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En morgen moeten daar dus de diverse asjes en andere zaken tegenaan, volgens deze tekening dus.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jan, 2009 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Jaaaaahhh! Weer zo'n mafkees ding. Wat zijn er (gelukkig) toch een boel rare dingen gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jan, 2009 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 feb, 2008 16:19 pm
Berichten: 938
Woonplaats: vollenhove
Trouwens welk onderdeel mis je korneel? welk nummer?

Gr, Reitze

_________________
Projecten: Sherman M4A4 75mm , Pak 40


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik mis gelukkig niets hoor, ik bedoelde eigenlijk dat ik gewoon een stukje vergeten was te plakken. Het zit midden op het achterpaneel, ik geloof nummertje B52 als ik het goed zie op de foto. Waarschijnlijk ga ik vanavond weer een uurtje plakkeren, dan komt het in orde.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jan, 2009 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 17:59 pm
Berichten: 74
Woonplaats: Schoten (Antwerpen)
Ziet er een leuk kitje uit, ennne, ik denk dat onze brievenbussen even groot zijn dan de Nederlandse, en de postbeambten net zo koppig. :?

_________________
You cannot simultaneously prevent and prepare for war.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2009 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Gisteren en vandaag met het schaatsen op de achtergrond een beetje zitten te plakbrouwselen. Dat viel heel niet mee, want het kitje past niet. Voor geen meter. Niks past, nada. Dus, een uitdaging!

Wat hebben we gedaan?

Eerst eens gekeken hoe de opbouw eruit ziet. Ook daar veel kieren en gaten, met enkele onduidelijkheden in de bouwbeschrijving, maar het is allemaal redelijk gelukt.
[img]http://i240.photobucket.com/albums/ff314/vangiezen/DSCN2639.jpg[img]

De handleiding loopt niet over van duidelijkheid: Afbeelding

Maar goed, na verloop van tijd is er dan toch iets dat op een koepeltje lijkt:
Afbeelding


Daarna de sportbarden in elkaar gezet en de uitlaatsjes erop geplakkert. Die laatsels bestaan uit twee helften die niet op elkaar passen, maar ik ga er niet teveel aan knungelen want er komt toch nog een korfje van PE overheen. et gebruikelijke scheppie en bijltje en nog wat onduidelijks erbij en de spatbordjes kunnen aan het karretje. Blijf ik mij toch aan weerskanten met een onverklaarbare gapende opening zitten. Geen idee wat ik daar mee aanmoet. Stukkie plastic op maat knippen en er achter plakken misschien? Ziehier, geen gezicht toch? En wat ik fout gedaan heb weet ik echt niet, het past gewoon niet. Sipperdesipperdesipsip.

Afbeelding

Zie hieronder dus alles er een beetje opliggen, nog droog in de proefpas, zeg maar.
Afbeelding

Daarna zaken als kijkgleufjes geplakkert, daar heb ik het hele sponninkje gewoon weggevijld omdat er geen beginnen aan was om alles pas te krijgen.

Ja, en toen ben ik ook maar met Heinz-Rudolph en zijn onderknuppels begonnen. Zien er al aardig uit, zo hier tijdens een onderonsje. Er moet er nog eentje bij, die komt later.

Afbeelding

Waar ik nu een beetje mee zit is die lelijke recht-toe-rechtaan bak die erop moet, daar zat dan weer de ammo in. Ik vind het gewoon een lekijk ding, dus misschien laat ik hem gewoon weg. Er zitten ook nog wat zaken op de spruetjes wat betreft koepeltje die ik misschien als vervanging kan gebruiken.

Afbeelding
Collega bierma is bezig met hetzelfde karretje, maar dan als ambulance, mar eens kijken als hij zover is, of onze karretjes een beetje overeen komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 feb, 2008 16:19 pm
Berichten: 938
Woonplaats: vollenhove
Hallo collega Korneel

Ik lees dat je problemen hebt met de spatborden. Nou heb ik inde boeken gekeken en hoort dit geheel dicht te zitten(waar de kieren zitten), wat ik echter ook vaak aantref is dat de voorste rondingen ook nog wel is ontbreken (door schade).

Groetjes Reitze

Ps. Maak je borst maar vast nat voor de tracks die passen ook voor geen meter.

_________________
Projecten: Sherman M4A4 75mm , Pak 40


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement