Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 1:21 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik doe alvast mijn intro dan ;)

Mijn Secret Santa weet dus waar mijn hart ligt bij de modelbouw, de Phantoms uiteraard.

De kit is de 1/72 Revell F-4F die al vrij bekend is. Kitje zelf heb ik al meermaals gebouwd en voldoet uitstekend, klopt behoorlijk, mooie kwaliteit. Ik merkte alleen wat meer flash op, de mallen zijn aan het verslijten denk ik ;) Flash is gelukkig geen zo'n groot probleem, liever dat dan gietnaden.

Afbeelding
Deze dus.

De rood-zwarte versie van de box-art heb ik ondertussen al drie keer gemaakt, waarvan de laatste nog steeds wacht op z'n ondergrond, dus deze versie wordt het niet. In mijn kast heb ik deze kit nogmaals liggen, om die in de standaard grijze uitvoering te bouwen, dus dat wordt het hier ook niet. Persoonlijk houd ik van wat exotischere schema's dan het standaardgrijs, dus even overlopen welke er zo nog zijn...

Mijn keuze viel dus uiteindelijk op de Black Beauty, het schema voor de laatste vlucht van de kist. Deze staat nu als poortwachter aan de basis, weet wel niet vanbuiten welke basis.

Afbeelding

Ik weet niet zeker of er decals voor bestaan, ik dacht er op de ESM gezien te hebben die zeer recent uitgebracht waren. Even kijken of ik dus daar een setje kan van bestellen, en anders wordt het spuiten ;) In feite zou ik zelfs eerder overwegen te spuiten. Op de hoge resolutiefoto lijkt het alsof het grijs gewoon afgeplakt is en daarover de zwarte lak gespoten. Dus zou je de verwering zeer goed moeten zien op het grijze gedeelte.

Als laatste dan, ik denk om deze keer géén verlichting te gaan gebruiken. Het spookt ook door mijn hoofd om deze in-flight te maken met alles dicht, moet ik alleen nog wat pilootjes zien te scoren. Ofwel op de grond met de pit helemaal open. Dat zie ik later nog wel én suggesties zijn welkom.

Tot zover deze intro, ik heb het de komende weken nog erg druk met studeren en examens van 8-1 tot 30-1, dus verwacht niets op modelbouwgebied van mij :)

Sergei

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Shame on you, jij was toch Phantom liefhebber?! :wink:

F-4F 37+11 was voor de laatste vlucht vanaf Hopsten, JG-72 "Westfalen". Het paard is het squadron embleem.

Wat dat paard betreft heb je gelijk. Afgeplakt en zwarte lak d'r over, that's it. Dit toestel staat nu bij de ingang van vliegbasis Wittmund, op de grond gewoon, niet op een paal.

Afbeelding
"Gesockelt auf dem Fliegerhorst Wittmund beim Jagdgeschwader 71 "Richthofen"
Bron: Wikipedia

Succes met de bouw van dit fraaie exemplaar.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dit is een zker mooi schema voor deze mooi kist!
Hier heb je decals:
http://www.syhartdecal.fr/references.ph ... ension=jpg

Ik ben benieuwd.
Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 dec, 2008 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec, 2006 12:26 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Katwijk
Zeker een mooi schema! Ik heb deze ook nog liggen, dus ik ga deze ook volgen. Heb ik gelijk een vraagje: Ik had voor deze kit een PE cockpit setje gekocht, alleen... de verkeerde, nl. voor een F4E.. Is dat bruikbaar of gewoon niet doen?

_________________
Te veel kits in de kast en te weinig tijd ...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 dec, 2008 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Black beauty.... Moet ik altijd aan de jaren 70 denken :lol:
http://nl.youtube.com/watch?v=qwN_CXi41s4


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 dec, 2008 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 14:15 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Westervoort
Tjeerd schreef:
Heb ik gelijk een vraagje: Ik had voor deze kit een PE cockpit setje gekocht, alleen... de verkeerde, nl. voor een F4E.. Is dat bruikbaar of gewoon niet doen?


Volgens mij moet dat geen grote problemen met zich meebrengen.
De F-4F is de export versie van de F-4E, er zitten wel verschillen tussen die twee, maar de pit is nagenoeg gelijk.
En gewoon passen is ook een optie :wink:

Remy..

_________________
SUFA time!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 dec, 2008 1:41 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ronald1903 schreef:
Shame on you, jij was toch Phantom liefhebber?! :wink:

Nouja, liefhebber wel, maar ook geen wandelende encyclopedie :lol: En tegenwoordig heb ik al moeite met alle leerstof in mijn hoofd te kloppen :oops:

Ronald1903 schreef:
F-4F 37+11 was voor de laatste vlucht vanaf Hopsten, JG-72 "Westfalen". Het paard is het squadron embleem.

Wat dat paard betreft heb je gelijk. Afgeplakt en zwarte lak d'r over, that's it. Dit toestel staat nu bij de ingang van vliegbasis Wittmund, op de grond gewoon, niet op een paal.

Succes met de bouw van dit fraaie exemplaar.

Ronald

Zo zat het dus, ik wist het niet meer exact, had het ooit eens vluchtig gelezen. En ik dacht dat de term poortwachter ook gebruikt werd voor toestellen die niet op een paal staan (dit begrijp ik toch uit jouw reply), dus mijn fout ;)

Freddie, bedankt voor de link!

Tjeerd schreef:
Zeker een mooi schema! Ik heb deze ook nog liggen, dus ik ga deze ook volgen. Heb ik gelijk een vraagje: Ik had voor deze kit een PE cockpit setje gekocht, alleen... de verkeerde, nl. voor een F4E.. Is dat bruikbaar of gewoon niet doen?

Ik duik z.s.m. eens in mijn bronnen en laat je dan wel weten wat de verschillen zijn tussen E en F, ik weet dat de F speciaal voor Duitsland aangepast was vanuit de E, maar waar de verschillen nu exact zitten kan ik je niet zomaar vertellen :) Ik meen dat er niet zoveel verschillen zitten.

Dick, zit er toch niet zo ver van? 't is zwart en 't lijkt op een paard :lol:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 dec, 2008 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Dick, zit er toch niet zo ver van? 't is zwart en 't lijkt op een paard

Geheel correct opgemerkt dat die Black Beauty een knol was. Maar ik was zo verliefd (kalverliefde) op die blonde Becky die er in speelde. Die knol kon me gestolen worden. Als ik dus Black Beauty zie dan... zucht :oops: Ach, wat een ouwe l*lle sentimenten. Als dit ding maar een mooi spook wordt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jan, 2009 7:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
{off topic modus} Ze heette Vicky, Dick, niet Becky. plaatjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement