Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2008 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik zie het, deze valt in het echt amper op, nog maar een dun laagje plamuur er overheen dan. Dat ding achter de pit zal met wat schuurwerk wel te verhelpen zijn.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Soms heb je wel eens van die dagen he.. helemaal nergens zin in.

Zo heb ik wel eens op één dag de knuppel in de wilgen gehangen, m'n harp in de ring geworpen en de handoek het hoenderhok in gesmeten. Ik had echt helemaal nergens zin in.

Toch, de saab riep, hij lag daar, bultje op z'n neus, streepje daar weer voor. Uiteindelijk kon ik het niet over m'n hart verstrijken. En heb ik het streepje maar volgesmeerd met plamuur.

Ik zal jullie binnenkort weer op foto's trakteren van een lakker gladgeschuurd neusje.

T is maar dat jullie weten,

Als je de kok hoort fluiten weet tie niet waar de lepel hangt..

of om het filosofisch te zeggen,
Al gaat de slak nog zo traag, hij komt waar hij wilt. Deze saab is niet vergeten. Alleen zit ik momenteel met een lichtelijk motivatieprobleemje, waardoor er 3 projecten geduldig op afronding zitten te wachten. Gaat wel weer over.




Nu begin ik me toch af te vragen wat er nog meer in dat glas cola zat.... :roll:

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2008 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Inmiddels is de neus weer gladsgeschuurd en van een nieuw laagje verf voorzien.
Afbeelding

Volgende uitdaging is het terugvinden van de canopy. Ik wist zeker dat ik die in het doosje had gedaan, maar daar zit tie dus niet meer in.... Dat word zoeken.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2008 15:01 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dan heb je wat meer tijd nodig gehad. Dat kan toch. Het is hobby, en dat blijft het. Geen druk.

Maar het vliegertje begint nu toch serieuze vormen aan te nemen. Ziet er goed uit. Ga zo door.

enne. Zoekze.
:shock:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 dec, 2008 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Inmiddels zijn we ongeveer een jaar verder sinds het vorige project.. en de canopy is nog steeds niet verder gevonden.

Voor de 2008 editie heb ik een hoop russisch vlieg en knalspul gekregen.
Afbeelding

Maar voor ik daar aan ga beginnen, ga ik eerst even de "what if" groepsbouw afmaken, en alvast beginnen aan het tweede kadootje van vorig jaar. (Past ook prima bij de dit jaar gekregen kitjes).

Afbeelding
Een heuse neuszuiger

Afbeelding
Uiteraard begin ik met het inligende detailwerk in te kleuren. Niet dat dat zoveel is, op enkele wielbakken, een stoeltje, instrumentenpanel en summier kantoortje na zitten er niet veel detailonderdeeltjes in.

Afbeelding

Wel zijn de onderdelen lekker strak, en met lekker veel ingegraveerde en opliggende details gegoten, en het ziet er allemaal aardig strak uit. Maar dat was ik van academy wel gewend.

Doordat ik met Revell Aqua schilder, is ook de verf in no time (geen tijd) droog. Hierdoor kan ik het bouwtempo aardig hoog houden.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Na lijmen, snuiven, verder lijmen, schuren, onderkantnaad van streep lijm voorzien, snuiven, schuren en verder plakken, is de ruwe vorm al goed zichtbaar, en man wat heeft zo'n ding een prachtige vleugelvorm.

IK ben nu al verliefd (figuurlijk) op de pijlvorm van de vleugels. Waarom maken ze niet alle vleugels zo mooi?

Afbeelding

Oh ja, ik gebruik ook de lazy-man's putty techniek. Gewoon een streep lijm over een naad leggen, wachten tot het droog is en schuren maar. Geen geklieder met putty, en zolang je niet aan je model komt als de lijm nog niet droog is, beschadig je in principe ook niets.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement