Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Nou Nico, zo'n Pandertje in 1:72 is maar een mug van een centimeter of 5 lang.
Het is dus best mogelijk een dergelijke vorm te creeëren van MP als mal om te vacuümvormen.
Ik blijf toch nieuwsgierig wat mr. g-1reaper van plan is.

Afijn, ik ga weer even aan de Lodestar rommelen.
De laatste dagen niet veel gedaan vanwege mooi weer.
De romphelftjes gaan tegenelkaar. Dan begint 't wat te lijken.

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Wat ik wil gaan doen is een malletje maken om een astrodome te maken voor mijn Beech AT-11 Kansan. Ik wil deze machine gaan maken maar wel MET de rugkoepel. Ik heb het uit lindenhout geprobeerd maar dat was toch wat te lastig, putty, kneedgum, niks was hard genoeg. Wie weet is milliput wel geschikt!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
g-1reaper schreef:
Wat ik wil gaan doen is een malletje maken om een astrodome te maken voor mijn Beech AT-11 Kansan. Ik wil deze machine gaan maken maar wel MET de rugkoepel. Ik heb het uit lindenhout geprobeerd maar dat was toch wat te lastig, putty, kneedgum, niks was hard genoeg. Wie weet is milliput wel geschikt!


Edwin,

Ik ben niet 100% zeker maar ik heb deze meen ik gebruikt voor mijn Kansan:
http://www.aviationmegastore.com/?shopid=LM4828acf72f67e64f6bd5bb6902&action=prodinfo&parent_id=212&art=4887
of
http://www.flashie.nl/T/MZ/MZ028117.HTM
Dit is een neusradome zoals toegepast op o.a. de Mosquito NF.30 (ook in transparante uitvoering).
Indertijd heb ik fotokopieen ontvangen van een gedenkboek van de RNMFS op Jackson met mooie detailfoto's.
Op basis daarvan heb ik voor de Aeroclub set gekozen.

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2008 12:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Gisteravond aan het stoeien geweest om de cabineramen in de romphelften te krijgen.
Die passen dus voor geen meter.
Ik heb even overwogen om van doorzichtig plastic nieuwe ruitjes te maken maar heb toch besloten de meegeleverde raampjes pas te maken.
Pluspuntje: intussen heb ik ook een artikel gevonden over de ombouw van een Hudson naar een Lodestar.
Dit is afkomstig uit een oud IPMS-blad en is compleet met tekeningen en kleurenschema.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2008 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Dat zal dan een ingrijpende operatie zijn , o.a. een andere neus maken
en het rugkoepel gat dichtmaken.

Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Alweer de 6e update van deze "Pakezel"-story.

Ik heb al aardig wat tijd in dit project gestoken en heb voor mijn doen al veel gedaan in korte tijd.
Toch gaat er zo maar twee weken overheen voordat er weer een echt vervolg aan dit topic is toegevoegd.
Hier komen de plaatjes, (dat vinden we het leukst toch?)

Afbeelding
Cabineraampjes zijn te hoog en te breed (en te dik maar dat zijn zowat alle onderdelen van deze kit :evil: ), dus even seriematig slijpen

Afbeelding
Geheel tegen de verwachting in blijk ik toch twee dingen tegelijk te kunnen: fotograferen en cabineraampjes aan beide zijden
behandelen met Parket Plus (ik ben ook nog eens linkshandig).
De ruitjes zijn er los ingezet en de P+ fixeert de boel zonder vlekken :idea:


Afbeelding
munitiekistjes gescratcht voor de twee .30 mitrailleurs. Printer doet 't niet dus dan maar volgens schetsje :roll:

Afbeelding
Twee losse kistjes voor bij de nog te fabrieken Browning .30's. Let op de "dikke"deur (kan dus ook :arrow: Kliko)

Afbeelding
De bagage is uitgebreid met de munitie voor als je onderweg een paar :x :x tegenkomt.


Afbeelding
Bij de kit zitten losse spinnerdoppen, deze zijn op z'n zachtst gezegd veel te lomp dus gaan we weer wat sprue omtoveren.


Afbeelding
De linker propeller met nieuwe spinnerdop, de ander zit nog in het rek met de dop er los op, dat lijkt nergens op toch? :?

Afbeelding
Overzicht van de subconstructies tot zover.
De binnenkant van de motorkappen is voorgeschilderd in Humbrol 84. Laagje Zinc Chromate komt hier nog overheen.
Motor is nog maar deels geschilderd (mijn verf moet altijd eerst drogen).

Afbeelding
Detail van de wielkast, geschilderd vóór het assembleren, ik heb nog geen 90°kwast :wink:

Afbeelding
De romp is even gedwongen in een keurslijf van Tamiyatape.
De linkerhelft had niet veel zin om samen met de rechterhelft door het leven te gaan ondanks het feit
dat er flink aan dit huwelijk geschaafd is. (ja klop, de vleugels liggen ondersteboven)


Zo, iedereen is weer visueel bij de tijd voor wat betreft de Lodestar.
De kit vordert best vlot voor mijn doen.
Zoals ik al verwachtte laat de passing hier en daar te wensen over en zouden bepaalde onderdelen niet misstaan op een 1:48 model.
Maar we mogen niet klagen en blij zijn dat merken als SpecialHobby bereid zijn hun nek uit te steken door dit soort dozen op de markt te brengen. (Vorige week heb ik de Lockheed Harpoon gekocht 8)...)

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat ziet er al goed uit! Mooie details die je aanbrengt. Er staat momenteel op ARC een Noorse Lodestar met sleuven in de vleugel (misschien ook nog een idee?).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooi werk wat je laat zien, kun je de deur niet afschuren aan de
binnenkant dan is hij nog bruikbaar.

Groet Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ziet er allemaal goed uit. Mooie aangepaste propelers.. (En dat is nog eens wat je zegt, "gear up" :wink: )


Binnenkort staat er dus ook een MLD Harpoon op het programma?

Ik heb me al een tijd afzitten vragen wat die rare panelen/sleuven in de vleugel voorrand voor de ailerons bij de Locheeds series nu waren. Bij de Airfix kit lijken het meer panelen. Bij de Lodestar lijken het weer sleuven.

Zijn dit nu de Low-drag slots? Dat is tenminste het enige wat ik kan vinden hierover.
En deze slots klappen open en dicht? (Dicht bij de Airfix kit dus?, open bij deze kit?) En wat voor kleur moeten ze nu exact hebben? De is de handleiding (en oa Dutch Decal) ook niet echt dudielijk in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Shake schreef:
Er staat momenteel op ARC een Noorse Lodestar met sleuven in de vleugel (misschien ook nog een idee?).

Die ziet er goed uit. Het lijkt erop dat de bouwer een soort rechthoekige openingen in de vleugel heeft gemaakt.
dit zou inhouden dat de klep open staat bij een geparkeerd toestel.
Ik heb toch een beetje mijn twijfels of er niet een soort klepje in de slots hoort te zitten die onder een bepaalde invalshoek door de luchtstroom/ onderdruk geopend wordt.
Er zijn geen foto's waar op te zien valt of ze op de grond open of (gedeeltelijk) dicht staan. Althans ik heb ze nog niet gezien.


Henny schreef:
kun je de deur niet afschuren aan de
binnenkant dan is hij nog bruikbaar.

Zou inderdaad ook nog kunnen. Heb zelf al gauw zoiets van ik snij er wel een nieuwe voor uit plasticard.


Biggles schreef:
Ik heb me al een tijd afzitten vragen wat die rare panelen/sleuven in de vleugel voorrand voor de ailerons bij de Locheeds series nu waren. Bij de Airfix kit lijken het meer panelen. Bij de Lodestar lijken het weer sleuven.

Zijn dit nu de Low-drag slots? Dat is tenminste het enige wat ik kan vinden hierover.
En deze slots klappen open en dicht? (Dicht bij de Airfix kit dus?, open bij deze kit?) En wat voor kleur moeten ze nu exact hebben? De is de handleiding (en oa Dutch Decal) ook niet echt dudielijk in.


Op Wikipedia vond ik een soort uitleg over de functie en werking van dit soort wingslots. Uit de beschrijving blijkt dat deze b.v. niet low-drag zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leading_edge_slot

'T is me nog niet helemaal duidelijk wanneer wat in welke stand staat bij de Lodestar.
De beschrijvingen van DutchDecal zijn zeer summier als het om schilderdetails gaat.
De spleten met eventuele kleppen zijn naar mijn idee gewoon in camouflagekleuren meegespoten.
De vraag blijft: wanneer staan ze open of (gedeeltelijk) dicht?

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement