Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Het heeft bij elkaar bijna 7maanden geduurd, een kit kiezen, decals en aftermarket setjes bekijken en kopen, info en foto’s zoeken, bouwen, schilderen, vol ‘plakken’ met decals en dan maar wachten op wat anderen van jullie modellen vonden. En nu, nu zijn de stemmen geteld en mogen de winnaars bekend zijn!

Naast de stemmen die op brouwers zijn binnengekomen heb ik 4 mensen uit Zuid Afrika of mensen die nauwe banden hebben met Zuid Afrika. Van deze 4 ,mensen waren er helaas maar 3 in de gelegenheid om te reageren. Ik heb hun ook gevraagd om evt. een zin commentaar te leveren over hun favoriete model.


Mijn drie ‘SA judges’ waren:



Etienne de Plessis, een modelbouwer van het (mijn) eerste uur. Toen ik 10 was Etienne al bezig om MB326K Impala’s te gieten in hars. Ook heeft hij samen in een modelbouw met mijn vader gezeten. Etienne’s stem ziet er als volgt uit:

O. K mine is as follows;
Harvard..........7 points
Mustang..........6
Gripen............5
Mirage............4
F 16...............3
Augusta.........2
Sikorsky........1
The Harvard convays the most true to life impression of the real thing with (a) Good build (b)True colours (c)Nice weathering and (d) Extra detail (harness)



Erwin Stam Erwin heeft de grootste deel van zijn jeugd doorgebracht in Pretoria op een steenwerp van LMB Swartkops en LMB Waterkloof. Erwin is uiteraard ook bekend van de LHS en van zijn betrokkenheid bij IPMS (NL&SA).
Erwins stem:

Joe Silent : SAAF AT6 Harvard ( 1:48 ) 7 points Juweeltje van een model met subtiele weathering en oog voor detail.
Shake : SAAF P-51D Mustang (1/72) 6 points Ondankt de bejaarde kit en de opliggende lijntjes toch een overtuigend resultaat
Youri2 : Egyptian Air Force F-16C (1/72) 5 points Mooie preshading maar hier en daar een klein modelbouwtechnisch steekje laten vallen
Shadowforce: Mirage IIICZ SAAF (1:48 ) 4 points Mooi gebouwd alleen jammer van die softe edge camo die misschiel wel mooi maar niet authentiek is.
TheFlyingDutchman: SAAF S-55 (1:72) 3 points Leuk resultaat behaald met een heel oud kitje
Shadowforce: JAS-39D Gripen SAAF No.1 (1:48 ) 2 points Leuke kist alleen jammer van de totaal onjuiste bewapening en het missen van een paar, voor de RSA aparte aanpasingen zoals de APU achteraan in de vleugelwortel, de cockpit met die typisch groene tint en de tone down vlag op de staart. kleine dingen die je toch makkelijk kunt zien en aanbrengen
Fjourra: SAAF Agusta A-109 KM (1:72) 1 point Sorry maar hier heeft de bouwer totaal niet in de gaten gehad dat de SAAF A109LUH en hetgeen Revell in de doos heeft zitten totaal niet met elkaar overeenkomen wat íe op z'n minst in het bouwverslag kunnen meldden met daarbij de opmerking dat het niet om te bouwen valt in plaats van veel
discussie over washes die op een, met de hand geschilderd model vanwege de penseelstreken hele rare effecten kan geven



Mijn derde SA Judge is Zane Jacobs uiteraad kennen een aantal mensen Zane door zijn decalline (MAV decals). Een groot deel van zijn decals zijn dan ook gebruikt tijdens deze groepsbouw. Zane is zelf een fanatieke modelbouwer en naast zijn liefde voor de SAAF haft hij een soft-spot voor James Bond Auto’s :lol:
Zanes Stem (en opmerkingen ziet er als volgt uit:

SAAF AT6 Harvard ( 1:48 ) 7- This is just brilliant. Very well done. Love the weathering. Can see the modeller did his homework.
SAAF P-51D Mustang (1/72) 4 - Simple aircraft to build. Nice touch the flaps shown in down position.
Egyptian Air Force F-16C (1/72) 2 - Would have liked to see better photos of the model.
SAAF S-55 (1:72) 3 - Simple aircraft to build. Nice bit of weathering.
SAAF Agusta A-109 KM (1:72) 1 - The person that build this model should have done some research. Wrong colour scheme + decals.
Mirage IIICZ SAAF (1:48 ) 5 - This model would have been 2nd if it was not for the decals and colour scheme. Colours are wrong. Construction looks very nice.
JAS-39D Gripen SAAF No.1 (1:48 ) 6 - Again very will build and only just, beating the Mirage IIICZ.



Dus.... de stemmen van modelbrouwers + de stemmen van mijn drie SA judges bij elkaar tellen en wat krijgen wij .....


Joe Silent : SAAF AT6 Harvard ( 1:48 ) 74+7+7+7=95 1st Prize
Shake : SAAF P-51D Mustang (1/72 tijdens de Koreaanse Oorlog) 60+4+6+6=76 2nd Prize
Youri2 : Egyptian Air Force F-16C (1/72) 38+2+3+5=48
TheFlyingDutchman: SAAF S-55 (1:72) 25+3+1+3=32
Fjourra: SAAF Agusta A-109 KM (1:72) 19+1+2+1=23
Shadowforce: Mirage IIICZ SAAF (1:48 ) 44+5+4+4=57
Shadowforce: JAS-39D Gripen SAAF No.1 (1:480 56+6+5+2=69 3rd Prize


De winnaars, van harte gefeliciteerd.

1st Prize:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


2nd Prize
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


3rd Prize
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Zal ik dan de eerste zijn?

Iedereen van harte met de resultaten!
:brouw:

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Idem, Bert Sander en Sjaak gefeliciteerd met het winnen van een prijs :P ze zijn alledrie dik verdiend.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 21:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Goh..heb ik gewonnen..Iedereen ook van harte gefeliciteerd met het behalen van resultaten.

Maar..ik wil mijn prijs weggeven aan Youri2. Ik brouw het voor mijn plezier en niet om prijs te winnen.

Dus Youri2..als Mark het geen probleem vindt, krijg jij mijn prijs. :D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hé, zowaar in de prijzen gevallen! Geen gek resultaat voor zo'n oud kitje, en met een aardige concurrentie. Ik ben er erg happy mee :brouw: .
Ook alle overige deelnemers gefeliciteerd met hun resultaat!l

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2008 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
aan alle deelnemers: proficiat!!!, heb deze groepsbouw in stilte gevolgd en een aantal topics in het bijzonder.

Joe Silent; gefeliciteerd met je eerste plaats.
Wat mij betreft een terechte winnaar! Een bijzonder fraai resultaat met dit niet alledaags model. Ook de geweatherde "day-glow" kleurvlakken komen zeer overtuigend en realistisch over. Je kunt wel zien dat je je huiswerk gedaan hebt :wink:

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2008 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Omdat ik vind dat het luchtvaart gedeelte geheel op z'n gat ligt wat bouwpresaties betreft wil ik iedereen die de moeite heeft genomen deel te nemen bedanken voor de genomen moeite.

Het is voor mij nu wel duidelijk dat ik niet meer aan groepsprojecten ga mee doen, domweg om dat de animo er blijkbaar niet meer is om wat goeds neer te zetten ook al heb je er 6 maand de tijd voor.
Je kan nu bij het nieuwe groepsproject " de val van Java" al zien dat ze met goed fatsoen niet 10 bouwers bij elkaar kunnen krijgen.
dat heeft niet te maken dat er geen prijzen te verdelen zijn maar om dat er blijkbaar niemand dus in 6 maand een kitje kan bouwen.
Dat vind ik een zorgwekkend en teleurstellende ontwikkeling.

genoeg met die negativiteit.

Bedankt, Mark voor de niet aflatende stroom informatie aan gaande mijn Harvard projectje.
En Zane Jacobs van MAV decals voor het vervaardigen van de juiste decal sets voor de betrefende SAAF kisten.
En Erwin Stam/LHS voor de verspreiding daar van.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2008 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
Ook iedereen proficiat met de resultaten, ik vond het leuk om te volgen.

@Joe Silent:
Citaat:
luchtvaart gedeelte geheel op z'n gat ligt wat bouwpresaties betreft

blijkbaar niemand dus in 6 maand een kitje kan bouwen.
Dat vind ik een zorgwekkend en teleurstellende ontwikkeling.


Dat is wel héél kort door de bocht hé :?
ik voel mezelf en anderen aangesproken door deze opmerking!

Wat de hobby voor jouw betekend is niet voor iedereen gelijk,
ik hoop dat je dat inziet.

Lijmpje

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2008 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Lijmpje schreef:
Ook iedereen proficiat met de resultaten, ik vond het leuk om te volgen.

@Joe Silent:
Citaat:
luchtvaart gedeelte geheel op z'n gat ligt wat bouwpresaties betreft

blijkbaar niemand dus in 6 maand een kitje kan bouwen.
Dat vind ik een zorgwekkend en teleurstellende ontwikkeling.


Dat is wel héél kort door de bocht hé :?
ik voel mezelf en anderen aangesproken door deze opmerking!


Wat de hobby voor jouw betekend is niet voor iedereen gelijk,
ik hoop dat je dat inziet.

Lijmpje


Toegegeven niet iedereen heeft het zo goed voor elkaar qua hobbykamer als ik, ik lees zelfs dat er mensen met een spuit bus buiten in het donker aan het spuiten zijn. :shock:
maar toch blijft dit een naar mijn idee toch een groot modelbouw forum waar toch minsten 10 mensen moeten kunnen zijn die binnen 6 maanden een bouwdoos in elkaar kunnen zetten.
Welke factoren hier aan tengrondslag liggen weet ik niet maar vind dat wel erg jammer.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2008 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
wel ja, ik ben zeker een brouwer die op 6 maand een kit in mekaar zet :D
maar je kan toch niet verwachten dat iedereen geinteresseerd is in een specifieke groepsbouw.

en toegegeven, aan kwaliteit misschien een beetje gebrek,
ik heb ook de indruk dat ik op t forum héél snel héél veel geleerd heb, maar dat het kransje met mijn "idoolbrouwers" kleiner wordt.
Maar ach, we doen het voor t plezier, dus daarom ook: Waarom moet een groepsbouw een eindpodium hebben?

Bedankt voor je positieve reactie Joe
Lijmpje

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement