Maar weer een updatje er tegen aan gooien. Anders wordt het wel heel erg stil hier.
Vanavond maar weer eens een beetje aan het buigen, hakken, snijden, passen, schuren en plakken geweest.
Maar eerst heb ik mij een tooltje gemaakt voor het verlijmen van de hele kleine stukjes PE. Een losse speld was haast niet goed vast te houden dus dan maar anders.
Een steeltje van een vergrootglaasje en een kopspeld, aanelkaar geplakt en, voila...
Dus dan wordt het plakken van deze onderdeeltjes iets makkelijker.
Wat is er allemaal gebeurd.
Ik heb het motorhuis klaar. Dus dat kan ik gelukkig aan de kant leggen.
Alleen de riempjes nog plaatsen en dan is het echt af. Maar die wil ik later doen als het hele onderstel klaar is.
Toen werd het tijd voor het chassis.
Ik ben begonnen met het plaatsen van het gas-, rem- en koppelingspedaal.
Dat betekende de drie plastic steuntjes wegsnijden
en de PE plaatsen.
Was wel even priegelen maar het is gelukt. Ik heb ze erop zitten.
En daar had ik dus mooi mee moeten wachten.
Ik heb gemerkt dat, als je de winch gaat plaatsen, je de pedalen erg makkelijk aanraakt. En dan vallen ze eraf of ze buigen om.
Dat gebeurde mij dus.
De winch is geplaatst. Ik heb alleen het touwtje van Tamiya er niet omheen gedaan. Ik kreeg een gratis tip van Ome Dick over het maken van een meer realistische kabel
Citaat:
Je neemt heel gewoon elektriek draad. Neem van één draad de gewenste lengte. Strip die van het plastic. Neem dan vier enkele draadjes en maak aan aan beide einden een lus en draai die stukjes draad inéén. De ene lus zet je vast aan bijvoorbeeld een spijkertje. De andere lus aan het andere eind doe je om de clip van een ballpoint. En nu komt de truc...
Rol de balpoit over je werkblad en de draadjes draaien inéén en je hebt een pracht van een staalkabel. Je kan het opdraaien ook doen met een Dremel maar dat gaat te snel en krult de draad helemaal in elkaar.
en die moet er dus nog omheen.
Je kunt er van onderen goed bij dus komt die later.
Omdat de kabel er oorspronkelijk tussen moet worden gelijmd,
heb ik wel gezorgd dat ik de kabel nog kan bevestigen door het bevestigingspunt door te boren.
De vooras is in elkaar gezet. Erg leuk om te doen omdat alles beweegbaar blijft. Dit ging eigenlijk probleemloos. Wat mij opviel is dat er toch nog behoorlijk wat gietnaden en sinkholes op de onderdelen zitten.
Maar dat mag de pret net drukken.
De pasvorm is zeer goed en alles bouwt lekker makkelijk, eigenlijk te makkelijk, weg.
Zoals gezegd, alleen wel e.e.a. aan schuurwerk door wat gietnaden en sinkholes.
Hij past zo goed onder de auto dat hij zonder gebruiken van lijm blijft zitten.
En toen was de achtertrein aan de beurt.
Wat een mooi stukje, goed doordacht, bouwwerk.
Wat wel jammer is, is dat de kettingaandrijving met de ketting aan de sprue zit. Geeft erg kleine beschadigingen. Maar dat is niet storend.
Verder kun je de boel zo in elkaar puzzelen zonder dat het enige moeite kost.
En ook de achtertrein blijft beweegbaar.
Na ongeveer twee uurtjes had ik dus dit liggen.
Dan rest mij nog een paar tussenstandsoverzichtelijkheidsplaatjes (thnx voor de term Gren
) te maken.
En dat was het dan zo'n beetje voor vanavond. Er moest nu eigenlijk weer verder worden gewerkt met PE, maar ik had geen zin om het nachtwerk te maken. Dus...............
Tot de volgende keer.
Misschien dat ik morgen nog wat bouw, maar das niet zeker.