Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
shadowforce schreef:
Ja inderdaad..nu ik kan gieten..ging voor mij alle deuren open om iets te doen wat ik wilde..vanaf nu schaf ik maar 1 onderdeeltje aan bij de LHS en giet daarna alles zelf...

Tja, das inderdaad geen gek idee !!! Doe je dat aan de hand van de "Resin 'what’s the big deal' " PDF op deze mooie site !?
Zelf al vaker overwogen, maar tis er nooit van gekomen... Aangezien ik nog wat (zeer)schaarse items in mijn collctie heb, moest ik er geloof ik toch maar eens aan geloven...! Iemand suggesties welk (merk) materiaal ik het best kan gebruiken (en waar het te krijgen is ?) ??

Vandaag lekker in de weer geweest met het PE om het landingsstel heen te draaien en vervolgens te spuiten. Links en rechts nog wat verlijmd en in de kou een poging gedaan om de gun uit te boren:

Afbeelding

Dat ging dus mis :? :x ....
Gelukkig heb ik er nog een liggen (bleef over van de IAF/DF F-4E(S), die een resin neus kreeg), lang leve de spare parts :!:

Verder nog wat gedryfit:

Afbeelding

Dit blijft toch jammer bij die Hase F-4's... Normaal gebruikte ik secondelijm om dit te fixen, naja, twas eigenlijk meer fixeren. Met veel kracht kreeg ik ze toch passend. Nu ga ik ze maar eens gewoon verlijmen, geplamuurd worden moet er toch en het resultaat zal allicht beter zijn, omdat ik met gewonde lijm genoeg tijd krijg om ze correct opgelijnd te plaatsen.

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 20:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Is met elk merk F-4's zo, helaas...

Wbt het resin, ik ben zelf aangesproken door dit draadje: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13558

En het zou maar eens kunnen gebeuren dat er zo'n resin setje onder de kerstboom ligt ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 21:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Die link die BBT opgaf is zeker zeer aan te bevelen om onderdelen te gaan gieten. Kost maar slechts 49 euro in brouwersshop en je hebt jarenlang mee plezier aangezien jou schaal 1/72 is..heb je van siliconen en resin maar beetje nodig.

Binnenkort is ook de resin los te koop..voor het geval als jou resin op is..de siliconen mal kun je jarenlang blijven gebruiken. De PDF bestand die je net zelf zei is ook goed..alleen moet je gewoon in praktijk ervaren. Als je voor het eerste keer hebt gegoten..is het niet altijd meteen perfect..heb je geduld voor nodig..maar het loont wel moeite.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2007 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
@ BBT & Shadoforce: Thanks voor de info en de link !!!

Ik ben niet zo actief in alle subforums hier (blijkt maar weer) en deze had ik dus gemist... Dit zal net het zetje in de rug zijn geweest dat ik nodig had, wordt dus vervolgd :!:
Het is trouwens eengoed en informatief topic, waar denk ik veel brouwers hun voordeel mee kunnen doen !

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2007 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Er zijn weer de nodige uurtjes in deze F-4 gaan zitten, zonder echt veel op te schieten...
De luchthappers waren geplaatst, vervolgens geplamuurd en tijdens het schuren liet er een los (naja, oefende er best wel wat druk op uit :oops: ). Dus maar weer opnieuw gelijmd, geplamuurd en geschuurd. Nu zitten ze dan eindelijk !

Afbeelding

Afbeelding

Verder is de gun blast diffuser vervangen door een reserve exemplaar. Het gaatje ga ik morgen boren, hopelijk nu met een wat beter resultaat :wink: .

Afbeelding

Links en rechts moeten er nog wat naden gedicht worden, dit zal dan gebeuren met houtlijm. Hier wacht ik echter nog even mee tot dat ik zeker weet dat er geen water (oa schuren met waterproof) meer op het model komt (gaat de houtlijm van "wandelen").

De pitot in de staart moet ook nog verdwijnen, maar die laten we nog even ziten om de kleine te beschermen !

Inmiddels heb ik het "resin pretpakket" uit onze brouwerswinkel besteld en ontvangen. Ben al met het rubber bezig geweest en nu al de conclusie mogen trekken dat het toch best moeilijk is om luchtbellen te voorkomen (lijkt haast onmogelijk.. :? ) !
Ik ga er voorlopig nog even van uit dat deze allemaal dicht aan het opp zitten en verder geen negatieve invloed op de rest van de mal zullen hebben. Maar daar over later meer !

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2007 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Het duurt een tijdje voor de rubber uitgewerkt is.
ondertussen kun je met een stevig voorwerp zachtjes tegen de mal tikken en dan gaan de bellen van zelf omhoog.
Je zal zien dat het uit eindelijk toch wel mee valt.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2007 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Thanks Bert !
Alles heeft goed uit geplakt ! Naja, voor een beginner met resin ben ik best te vre :wink: :!:

Naast het nodige experimenteren met mallen maken en resin gieten, heb ik ook nog BBT's advies opgevolgd en van de burnercans met PE een malletje gemaakt. Ook had ik nog een mooi setje resin burnercans van Aires liggen (eigenlijk voor de Revell F-4E/F), die ook maar onder handen genomen:

Afbeelding

Tja, van deze kun je niet genoeg hebben:

Afbeelding

De foto's zijn niet helemaal duidelijk, maar met name de wielen zijn niet helemaal perfect, maar wel zeer goed bruikbaar !

Alvast voor de volgende keer seamless suckers gekopieërd, maar dat ging alleen door er eerst de zaag in te zetten. Links en rechts een klein mankementje, maar dat valt allemaal best weg te werken !

Afbeelding

Een dryfit met de orginele burnercans met PE:

Afbeelding

En de Aires versie:

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik bvoor optie 2 ga :wink:

Verder wil ik nog wel vermelden dat resin enigzins verslavend kan werken :lol: , ik ben erg blij met de info die op deze site (oa de "how to") de helpende hand bood :!: :!:

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2007 19:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Dat ziet er goed uit Sage....

Werken met resin is inderdaad erg verslavend..maar je hebt geluk..met jou 250ml siliconen kun je heel wat vooruit gaan..maar voor 1/48 is maar erg beperkt..ook geldt dit voor 1/32.

Zo zie je dat heel erg makkelijk is om met resin te werken..en je hebt voorraad voor eeuwig..en je kan zoveel Phantoms bouwen..:D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2007 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Je hebt het snel onder de knie, ben onder de indruk.
mooi werk.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2007 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
Inderdaad mooi werk dat je hier neerzet.
En ik zou ook gaan voor de twedeoptie van de burnercans.

Alvast beste wensen voor het nieuwe jaar.
En dat we mooie spoken mogen zien.

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement