Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 nov, 2007 20:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik zou vandaag de romp verder doen toen ik een hele lelijke deuk zag. ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Toch denk ik dat ik dit zelf veroorzaakt heb door het gebruik van ws teveel lijm. Tja, dus dan moet je gaan plamuren. En daar heb ik dus best wel een hekel aan, omdat je dan vaak meer moet herstellen dan de deuk. Dus de lijnen opnieuw maken en ook de klinknagelpanelen opnieuw maken. Maar de deuk zo laten zitten is zeker niet de beste oplossing
Afbeelding

Nou ja, hier de deuk, inmiddels zit er plamuur op
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
Het zou inderdaad kunnen komen van de lijm.
Maar zoals je zelfal aangaf is het op te lossen.
Enkel een beetje meer werk.
(het is hier precies een invasie van de luftwaffe :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 14:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Absoluut niet mijn favoriete werkje en ik ben er ook redelijk onhandig in, maar goed, deukje is weg
Afbeelding
Afbeelding

Getracht de lijntjes er weer in te krijgen, de rest laat ik zo, ik denk dat na het spuiten hier toch niet veel van te zien is (ook de verwering zal wel wat camoufleren

Inmiddels ook tussen de bedrijven door de cockpit afgemaakt en de neus dicht gelijmd, zonde eigenlijk, want zeker op deze schaal zie je er verrekte weinig van terug......o ja, voor de oplettende kijker, de bovenhandgrepen zijn nog niet bevestigd, ik weet namelijk zeker dat ik die er weer van afstoot en vind dan die kleine dingen maar weer eens terug

Afbeelding
Afbeelding

De schietstoelen zijn van quickboost, erg gedetiallerd, maar volgens mij niet geheel correct aan de zijkanten, dit is meer de US uitvoering, de duitse hadden iets andre zijkanten, althans leidingen enzo. maar wie maalt daar om in deze schaal :lol:

De gespen heb ik dus niet zilver, maar gewoon wit gedaan, zilver geeft m.i. toch een beetje een onrealisxtich gevoel.

Afbeelding
Afbeelding

Cockpit gezien, neusje dicht, jammer he, er is inderdaad weinig meer te zien, heb ik me daar voor zitten uitsloven :lol:

BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 15:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Mosterd na de maaltijd, maar heb je de onderste seat een mm verhoogd? Hoort normaal zo te zijn. En had je ook ietwat passingproblemen met de seats dat ze net iets te breed zijn?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 15:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Yep de achterste staat op een stukje afval, die tip had ik gekregen van die belgische spookkenners die naast ons stonden op de ESM. Ik denk dat ze dus op de juiste hoogte staan en anders is het maar een fractie verschil met het echte model (stoel staat wat lager omdat de REO vrij lang is)


Ik heb inderdaad aan de zijkant een stkje reling weggehaald om de stoel passend te krijgen, en aan de andere kant een stukje van het bedieningsgedeelte
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2007 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
Wat je ook had kunnen doen is de seats nog niet plaatsen en deze helemaal op het einde er in plaatsen.
zodoende kun je je toestel draaien en keren zonder dat de stoelen er uit steken.
Voor de rest mooi bijgewerkt.

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 16:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Om even te laten zien hoe ik chaotisch normaal bezig ben, het volgende plaatje

Ik heb dus ook wat moeite met het beplanken van de vleugels

Afbeelding
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Bert Takken schreef:
Ik heb dus ook wat moeite met het beplanken van de vleugels

Hihi, een paar ouderwetse kannonen onder de vleugels zou hem niet eens misstaan !

Zit nog effe te kijken naar de cockpit, ziet er super uit !!
Snap niet dat Aires een resin pit voor deze Revell F-4 heeft uitgebracht (die trouwens ook zeer smakelijk uitziet !), samen met resin wheelbays... De Hasegawa kit was hier toch veel harder aan toe !?

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 20:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
klopt, ik moet zeggen dat deze kit wel erg goed is, ik weet niet of tie ook alleen wordt uitgebracht of alleen als triokitje
Maar goed, zoals ook al op de foto te zien is tie bijna af. Ik zit alleen met de vleugellading. Ik hou zelf niet zo van die volgestopte kisten met een volledige bewapening onder de wings. Bij mijn Spook zal ik alleen de middel externe tank willen gebruiken, maar wat doe ik met de rest. MZaten die pylons voor de AAM er standaard op en hoe zat het bij de neusbewapening?
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 21:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De spoken die nu gebruikt worden hebben volgens de foto's die ik heb in mijn boek standaard de bakboordpylon leeg, zonder missile racks, en de stuurboordpylon met twee Sidewinders geladen.

Verder heb ik foto's van Griekse Phantoms met lege pylons, dus ook geen missile racks, wat doet vermoeden dat ze standaard gemonteerd zijn, echter dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Op wat doel je net van neusbewapening?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement