Even snel gaan redden voor ie op pagina twee belandt...
Een model met verlichting, dat betekent dat de binnenkant lekker zwart gepaint moet worden. Dit heb ik rap met het kwastje gedaan, acrylverf uit een tube, goedkope soort, droogt snel, dekt goed.
En nog maar eens het cockpitgedeelte dryfitten, nu met de seats. Die passen net niet, ik moest een halve mm ofzo van de zijkanten afvijlen.
En hier komt Fritz opduiken... Nu heeft ie een lastig karakter en verzette ie zich constant met z'n voeten als ik hem in de cockpit wil krijgen. Dan zat er maar niets anders op dan ze te amputeren...
En zo wil ie der wel in!
Even melden dat de achterste seat een mm verhoogd is, hoort zo...
Ze engzines...
Voorzien van een gat waar de glasvezel door komt. Zie je later niets meer van terug
Mysterieuze styreendelen...
En langzaamaan wordt het duidelijk, de overgang van Revell van intake naar motor is nogal onregelmatig, hier en daar een bevestigingspin enzo. In het echie is dat lekker glad, dusssss...
Nog niet helemaal de correcte vorm, maar ik denk dat daarvoor de motoren meer naar binnen moeten staan. Het is wel een verbetering op het originele model.
Klemmen horen der gewoon bij om het vast te zetten.
In tussentijd van het drogen, maar eens de tweede airbrake uitgesneden.
En een gaatje gemaakt voor het statief.
Statief moet ook zijn steun hebben in de romp:
Het past er nét in:
En 't is stevig genoeg.
En dan nog een beetje verder 't modelletje tot gatenkaas herleiden: flap losgesneden en aileron losgemaakt en lichtjes anders geplaatst.
En dan gebeurt 't... Laat die onbekwaam van een columnschrijver Murphy nu toch weer ontsnappen! Kwam ie weer af, 'kzaleenhandjehelpenmetdelijm', ja pats, druppel lijm op vleugel
Cockpit is samengesteld, en gelijmd. De stoeltjes en pilootjes komen er later in, in een veiliger stadium
Hoe stond het ondertussen met die intakes? Het motorsegment is in één romphelft gelijmd, gefixeerd met de tweede. Tape erover zodat dat toch al mooi blijft zitten. En dan wat spanning op het zelfgemaakte intakedeel, veel lijm, veel klemmen en nachtje laten uitharden. Volgende stap is het plamuren, wat ik vandaag gedaan heb.
Ook ze engzines wat kleur gegeven, van ver, je ziet ze achteraf toch nauwelijks.
Plaatje van binnenkant cockpit ben ik vergeten, maar dat houden jullie tegoed. Verder heb ik de fibers wit gelaten, daar de schermen niet kleurverlicht waren in de F-4F volgens mijn referenties, en ik moet dan niet met verf gaan knoeien. (gekleurd papier is op deze schaal echt onmogelijk
)
Verder moet ik nu wachten tot ik mijn nette aluminiumstaaf heb en kabels. Dan kan ik de LED aan de fibers gaan koppelen, LED aan electriciteitsdraad hangen en dat verwerken in de alumiumbuis, plaatsen in de romp. Dan kan de romp dicht en kan ik verder met de tweede inlaat...
Cheers