Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: F-4G Wild Weasel...
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Bedankt voor de info voor de F-4G (en E); ik heb momenteel nog zat te doen dus het staat op de lange baan -info over de G is (als het niet teveel moeite of werk is) welkom, en zoals altijd is Google your friend :) En dus ook de mijne.

Succes met de F-4F en ik houd 'm in de gaten :)

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 19:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ronald1903 schreef:
Fraaie kist en genoeg referentie materiaal zo te zien. Ik vind de glasvezel een leuk idee maar ik denk dat je met één vezeltje genoeg licht hebt. Het lijkt nu wat te fel over te komen, kan ook aan de foto liggen. Succes.

Ronald


Ik wachtte al tot iemand die opmerking zou maken. Ik heb bewust meerdere vezels, ervaring uit mijn vorige verlichting project leert me dat die vezels heel moeilijk netjes te houden zijn bij het plaatsen van de gauges in de cockpit. Het is onvermijdelijk dat ze lichtjes geknakt worden, met verlies van lichtopbrengst als gevolg. Plus: er komt nog een druppel houtlijm over en een kleurtje die het wat donkerder maakt.

Aan al de rest, bedankt voor de succeswensingen en reacties ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 jun, 2007 23:07 pm
Berichten: 263
Woonplaats: Ingelmunster, België
Prachtige kist blijft het toch die Phantom!

Heb ook nog 2 van deze kitjes liggen die wachten om gebouwd te worden...

Veel succes!

_________________
Trance Is A Natural Drug That Will Heal Us All


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2007 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
oeh oeh oeh!!!

das een mooie bos fibers die je daar hebt liggen!!!!, waar heb je die vandaan en/of c.q. uit gesloopt? dat is precies wat ik nog voor de dreadnaught ( http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10773 ) nodig heb!

oh ja het is natuurlijk weer een prachtig toestel die phantom, details zien er zeer gelikt uit, ben benieuw wat je er dit keer van brouwt (in flight?)

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2007 1:15 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Blokker, glasvezellamp. Heb je zo'n bundel en een voetje met drie leds waar je em normaal inzet. was geloof ik iets van 4-5 euro... kan minder zijn, ik heb het cadeau gekregen.

Hoeveel zou je der ongeveer nodig hebben? Ik kan er anders wat opsturen. De meeste fibers zitten ondertussen ingeplant in 't ding.

't wordt er inderdaad eentje die in beweging is, meer bepaald aan het landen ;) Ik fabriek nog even een update. Heb vandaag nog wat verder gedaan.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2007 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
is dat zo'n UFO lamp? ik heb mijn oog al laten vallen op een ufo lamp van mijn zwager(tje), die kan ik voor nix meenemen :P

enne ik heb er "veul"! van nodig om heel de dreadnaugt te verlichten :D :D :D

ben benieuwd wat je er van brouwt, maar gezien je resultaten met die jap zal het wel goed komen!

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2007 1:37 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
dacamar schreef:
is dat zo'n UFO lamp? ik heb mijn oog al laten vallen op een ufo lamp van mijn zwager(tje), die kan ik voor nix meenemen :P

Ik weet het niet, thuis heb ik de verpakking nog liggen, ik kijk het dan wel eens na.


Citaat:
ben benieuwd wat je er van brouwt, maar gezien je resultaten met die jap zal het wel goed komen!

Dave

hoe ging dat weer met beer en vel en zoiets ;) Het kan nog flink misgaan, aangezien ik niet helemaal tevreden was met de verlichting van de Jap en nu mijzelf probeer te verbeteren ;) Maar ik dank je voor je vertrouwen :P


Zo, update nu:

Vanmiddag had ik een msn gesprek met een medeforumlid, en we kwamen uiteindelijk tot de vraag of ik de gauge überhaupt nog wel treffelijk zou kunnen plaatsen... Dus ik gaan dryfitten en ja dat ging, van de situatie gebruik gemaakt om em vast te zetten met secondelijm, hoe minder ik die glasvezel heen en weer moet rossen, hoe beter (tegen beschadiging). Dus dan maar weer een hel van een klus om die vezels netjes langs de kuip te geleiden. Immers, er is ongelofelijk weinig ruimte, onder de cockpit komt direct de wielbak, kan ik dus enkel langs de zijkant weg.

Afbeelding

En langs de binnenkant lijkt het net alsof het de echte bedrading is die er hoort te zitten, krijgt natuurlijk nog een kleurtje ;)
Afbeelding

Allemaal voorzichtig buigen, gelukkig nog geen echte knak erin gehad...
Afbeelding

Dan maar de gauge van de piloot erbij en ook wat gaatjes maken. Ik durfde niet alles uit te boren omdat het anders wel erg makkelijk gaat breken, zijn ook verd*mde kleine gaatjes :shocked:
Afbeelding

Landing dus... Impliceert landingslichten :? Het rechterdeel mist in de kit en heb ik zelf gescratchted uit styreensheet. 1.5 mm dik en dan op vorm vijlen.
Afbeelding

En de glasvezel verhit om een mooie lens te krijgen:
Afbeelding

Boeltje lekker laten drogen, en dan maar eens de wielbakken bekeken. Eerst een gaatje geboord zodat twee vezels van de lampen door de wielbak naar het interne van de kist kunnen, bij de rest. Dan maar de wielbakken extra detailleren...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat zat ook wel ver genoeg vond ik, terug naar de cockpit.
Wat schilderwerk:
Afbeelding

De glasvezels zijn geplaatst in de gauge, dus nu gauge vastlijmen. Omdat er spanning op komt te staan doordat de vezels gebogen worden, moet dat muurvast zitten, dus klem erop.
Afbeelding

Afbeelding

En dan eindig ik met twee verlichtingsplaatjes, waren testjes voor mij:
Afbeelding

Foto bewogen, lijkt me duidelijk :P
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2007 8:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 16:43 pm
Berichten: 69
ghehe die lampjes maken het wel allemeel heel echt

_________________
momenteel bezig met SU-24m Fencer,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2007 1:41 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Even snel gaan redden voor ie op pagina twee belandt...

Een model met verlichting, dat betekent dat de binnenkant lekker zwart gepaint moet worden. Dit heb ik rap met het kwastje gedaan, acrylverf uit een tube, goedkope soort, droogt snel, dekt goed.

Afbeelding

En nog maar eens het cockpitgedeelte dryfitten, nu met de seats. Die passen net niet, ik moest een halve mm ofzo van de zijkanten afvijlen.
Afbeelding

En hier komt Fritz opduiken... Nu heeft ie een lastig karakter en verzette ie zich constant met z'n voeten als ik hem in de cockpit wil krijgen. Dan zat er maar niets anders op dan ze te amputeren...
Afbeelding

En zo wil ie der wel in!
Afbeelding

Even melden dat de achterste seat een mm verhoogd is, hoort zo...
Afbeelding

Ze engzines...
Voorzien van een gat waar de glasvezel door komt. Zie je later niets meer van terug :D
Afbeelding

Mysterieuze styreendelen...
Afbeelding

En langzaamaan wordt het duidelijk, de overgang van Revell van intake naar motor is nogal onregelmatig, hier en daar een bevestigingspin enzo. In het echie is dat lekker glad, dusssss...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet helemaal de correcte vorm, maar ik denk dat daarvoor de motoren meer naar binnen moeten staan. Het is wel een verbetering op het originele model.
Afbeelding

Klemmen horen der gewoon bij om het vast te zetten.
Afbeelding

In tussentijd van het drogen, maar eens de tweede airbrake uitgesneden.
Afbeelding

En een gaatje gemaakt voor het statief.
Afbeelding

Afbeelding

Statief moet ook zijn steun hebben in de romp:
Afbeelding

Het past er nét in:
Afbeelding

En 't is stevig genoeg.
Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een beetje verder 't modelletje tot gatenkaas herleiden: flap losgesneden en aileron losgemaakt en lichtjes anders geplaatst.
Afbeelding

En dan gebeurt 't... Laat die onbekwaam van een columnschrijver Murphy nu toch weer ontsnappen! Kwam ie weer af, 'kzaleenhandjehelpenmetdelijm', ja pats, druppel lijm op vleugel :?

Afbeelding

Cockpit is samengesteld, en gelijmd. De stoeltjes en pilootjes komen er later in, in een veiliger stadium :roll:

Afbeelding

Hoe stond het ondertussen met die intakes? Het motorsegment is in één romphelft gelijmd, gefixeerd met de tweede. Tape erover zodat dat toch al mooi blijft zitten. En dan wat spanning op het zelfgemaakte intakedeel, veel lijm, veel klemmen en nachtje laten uitharden. Volgende stap is het plamuren, wat ik vandaag gedaan heb.
Afbeelding

Ook ze engzines wat kleur gegeven, van ver, je ziet ze achteraf toch nauwelijks.
Afbeelding

Plaatje van binnenkant cockpit ben ik vergeten, maar dat houden jullie tegoed. Verder heb ik de fibers wit gelaten, daar de schermen niet kleurverlicht waren in de F-4F volgens mijn referenties, en ik moet dan niet met verf gaan knoeien. (gekleurd papier is op deze schaal echt onmogelijk :? )

Verder moet ik nu wachten tot ik mijn nette aluminiumstaaf heb en kabels. Dan kan ik de LED aan de fibers gaan koppelen, LED aan electriciteitsdraad hangen en dat verwerken in de alumiumbuis, plaatsen in de romp. Dan kan de romp dicht en kan ik verder met de tweede inlaat...

Cheers

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: bbt
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2007 11:14 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 okt, 2006 14:30 pm
Berichten: 569
Woonplaats: Deventer
Hey BBT,

Ziet er goed uit, deze kit heb ik ook liggen nog. (kan ik mooi spieken bij je)

En betreft Mr M ik loof een prijs uit van 10000000 pleuro wie hem vind.

Hij is gisteren ook bij mij geweest.

Veel succes met de bouw.

Groetjes Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement