Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 2:07 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Nieuw vleugelgeval introduceren ;) Wegens de Hind baart wat teveel kopzorgen voor de moment en 'k heb er effe geen zin in, BCC project mis ik referenties hier op kamers en 'k heb nog zin in een Spookje... Dan doe ik natuurlijk een spookje! Nu brouw ik lekker waar ik zin in heb, al is dat een nieuwe kit... Ik heb het veeeeeel te druk met studeren dat ik me nu volledig wil kunnen ontspannen, en dat gaat voor mij het best met de vliegtuigen waarvan ik hou...

Ik heb genoeg foto's, dus achtergrondinformatie zal ik proberen wat door het topic te spreiden, de tekst van de doos overtypen heb ik geen zin in.

Enkele foto's van het origineel, bron is airliners.net.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is deze kist enorm clean, geen/weinig wheatering dus. Ik denk om geen pre-shading te gaan spuiten, hoogstens de pannellines met donkerrood (donkerder dan basiskleur) accentueren. Het gebied van de exhausts wordt natuurlijk wel verweerd, volgens de foto's. Overigens heb ik weer wat in gedachten met deze kit, maar dat zien jullie ter zijner tijd wel :)

Dan nu naar de inspectierond.

De doos, door mij al goed gekend aangezien ik deze voor de derde keer brouw.
Afbeelding

Verder dan naar de sprue's: netjes gegoten, hier en daar wat flash maar niet echt op onderdelen of kritieke plaatsen. In vergelijking met de eerste kit die ik ervan brouwde (zo'n 8 jaar geleden schat ik) zijn de mallen behoorlijk intact gebleven. Gietnaden zijn er nauwelijks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Clearparts met wat extra lekkers ;)
Afbeelding

Nog lekkers uit huize BBT...
Afbeelding

Afbeelding

En voor een impressie van het detail... Veeeel mooier dan Hasegawa voor de wielbakken en cockpit :!: Rest is vergelijkbaar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog zowat fijns... Wapentuig! Verder zitten er ook nog 4x aim-120 amraam (edit, bedankt Fjourra ;) ) bij. Take that Hasegawa!
Afbeelding

Gauges...
Afbeelding

Afbeelding

Vergeleken met uitstekende referenties zijn de gauges niet helemaal perfect, maar wel een heel mooie benadering, alleszins beter dan Hasegawa die niets van reliëf meegeeft... Kun je 't maar doen met hun decals. Revell heeft trouwens ook decals voor de gauges, maar die gebruik ik niet. Zijn niet zo handig voor mij.

En nog iets dat Revell wel heeft en Hasegawa niet:
Afbeelding

Joepie, moet ik eens geen fanblades gaan scratchen...

Wat betreft 1/72 Phantoms is Hasegawa goed, maar Revell nog beter! Dus voor de mensen die een 1/72 Phantom willen, kijk naar de kostprijs en de kwaliteit ;)




Goed, kommen we eindelijk bij de echte bouw. Nouja, 'bouw', wat snijden enzo...
Afbeelding

Waarom doet ie dat? Ha, je begrijpt 't wel ;)

Kijk, dan ga ik even die mooie details mooi positief becommentariseren, draai ik ze weer in de prak... Ik heb echt lopen twijfelen, doen of niet, omdat ze net zo netjes zijn, maar tjah, kon het niet laten...
Afbeelding

Wat verder...
Afbeelding

[Einde pre-vandaag brouwwerk]

Vandaag dan maar lekker gerelaxet na testje analyse...

Afbeelding

Een op maat geschuurde satéprikker, om een schermpje te 'vacformen'.

Plastic van blisterverpakking deed dienst.
Afbeelding

En dit is 't resultaat ervan...
Afbeelding

En dan maken we even een sprongetje en veronderstellen we dat de glasvezel geplaatst is, de eerste bundel toch...
Afbeelding

Best wel fel dat licht...
Afbeelding

Zo ziet de achterkant eruit... (begrijp je nu dat hakwerk in de cockpit?)
Afbeelding

Als je goed kijkt op de bewogen foto zie je de glasvezelbudeltjes, vier stuks per bundel.
Afbeelding

Ook de bovenste schermen geplaatst en getest. Die schermen hebben een kleinere diameter, twee vezels passen er net niet in. Dus heb ik de top van een enkele vezel bij een aansteker gebracht waardoor die een beetje smelt en opkrult, tot de juiste diameter.
Afbeelding

En dan ben ik vandaag afgesloten met één airbrake uit te snijden. Ik denk er sterk aan om de airbrake zelf overigens uit lood te maken en het detail aan de binnenkant te scratchen, heb immers mooie referentiefoto's.
Afbeelding

Zo, einde lange update met maar liefst 39 foto's... Volgende update komt als ik nog eens tijd overheb, nu is het bedtijd voor mij. Morgen om 6u eruit.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BBT op zo 06 jul, 2008 20:52 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 16:43 pm
Berichten: 69
mooie kit zeker die cockpit. Zijn er ook decals voor andere versies??

_________________
momenteel bezig met SU-24m Fencer,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Hee, die heb ik vorige week zien liggen en had hem *bijna* meegenomen... heb daar nu een beetje spijt van, want hij kost ook maar iets van 12 euro ofzo.
Kun je hier trouwens ook een F-4E of misschien met wat meer moeite F-4G van brouwen? Of zitten er teveel verschillen tussen de F-4F en E?
Ben niet zo thuis in de Phantom IIs...

Groetjes
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hey... die komt bekent voor. Heb hem ook liggen.
Ik ga hem denk gewoon bouwen zonder Fratsen.

Succes met de Spook! Er zijn nu veel Vipers op het forum.. Dus die moet ook wat minder.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 12:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
@Freddie, gelijk heb je, 't is allemaal heel krap met de glasvezel in de cockpit... 't is dat ik het eerder gedaan heb, anders zou ik er ook niet aan beginnen.

@jeroen: ja, ik had hem ook voor die prijs.

Wat betreft F-4F - F-4E:
"The F-4F (Model 98NQ) was a version of the USAF F-4E built explicitly for the West German Luftwaffe. After having considered the Dassault Mirage F.1, the Lockheed CL-1200 Lancer, and even a single-seat fighter version of the Phantom under the designation F-4E(F), the Luftwaffe opted for 175 two-seat F-4Fs." van http://home.att.net/%7Ejbaugher1/f4_17.html

Er zijn redelijk wat uiterlijke verschillen: De F-4F heeft grotere wingtips, al zitten die voor de F-4E ook in de sprues, verder zitten er nog een soort van bobbels onderaan de vleugels voor de slats, maar die moet je zelf lijmen en zelf gaatjes boren ervoor, dus dat is ook weer mogelijk om een F-4E te houden. Verder kan ik niet onmiddelijk op verschillen komen, buiten de gauges. Ook de top van het richtingsroer kan verschillend zijn, maar daar heb ik er nog wel een paar van denk ik. Conversie naar een F-4G kan ik niet zomaar zeggen, dat type ken ik niet zo goed als de rest.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 12:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
BB-109 schreef:
mooie kit zeker die cockpit. Zijn er ook decals voor andere versies??


Vergeten... Er zitten ook decals bij voor een gewone two-tone camo (grijs) kist.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Hmm, een F-4E moet op zich wel te doen zijn dus, ik heb nog decals van een F-4E cockpit dus die zouden het instrumentenpaneel kunnen corrigeren.
Wat ik altijd begrepen heb is de F-4G gebaseerd op de E, maar ja, de A-4M Skyhawk is ook gebaseerd op de originele A4D-2 uit het jaar kruik, dus dat zegt ook niet alles. Als je dan weer boekies enzo moet kopen kan ik net zo goed de Hasegawa F-4G doos kopen. Voor de toekomst, maar leuk te weten hoe deze kit eruit ziet. Ben wel benieuwd hoe die verlichting gaat worden trouwens!

Nou ja, zelf eerst die Corsair-plamuurbak, de Revell Fw 190 (da's ook een leuke kit, kleiner, maar qua details etc vergelijkbaar met deze F-4) en de compressor maar eens doen, dan maar weer wat nieuws kopen.

Oeps, net al gedaan, zie koopspook deel 18... :oops:

Groetjes
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 14:28 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Hehe :D Als ik eens even een gaatje tijd vind vogel ik wel het een en ander uit over de F-4G, ik laat het je dan wel weten.

Snel wat gegoogle levert me deze site op: http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/f-4.htm

Zo snel op het eerste zicht lijken de vleugels op die van de F-4F, de top van het staartvlak verschilt zo te zien. Het meeste werk gaat denk ik in de neussectie zitten omdat daar het kanon weggewerkt is en er iets heel anders in de plaats is... Op zich lijkt het me ook wel te doen, ik weet niet hoeveel ervaring je met conversies hebt.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Fraaie kist en genoeg referentie materiaal zo te zien. Ik vind de glasvezel een leuk idee maar ik denk dat je met één vezeltje genoeg licht hebt. Het lijkt nu wat te fel over te komen, kan ook aan de foto liggen. Succes.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Om een G van een F te maken moet je de cockpit, neus, staarttip en de horizontale stabilizers wijzigen. Het eerste en het laatste is het lastigst. De G kwam van de E en heeft dus slotted stabilizers, die heeft de G niet. En de wizzo in de G heeft wat meer in het kantoor dan die in de F. En dan links en rechts wat extra antennes, maar dat is kinderspel als je foto's hebt. Ik zou een Italeri G kopen. Ben je voor de helft van het geld klaar ook.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement