Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 12:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Gegroet.

Momenteel ben ik zo ook wel eens aan een legervoertuigachtig iets bezig. Een heel eind geleden had ik een beginnetje gemaakt met deze PAK 40 en gisterenavond heb ik de rest van de bouw voltooid. Dit verslagje zal niet bijster veel voorstellen daar ik deze kit OOTB bouw, om lekker hersenloos te kleven/spuiten/schilderen. Ik ga me wel meer richten op het verweren en wil hierop eens proberen te chippen. Ook wat modder zal het ding niet misstaan denk ik. Qua camouflage heb ik echt nog geen idee, dus dat volgt nog. Ooit. :P

Foto's:

De doos.
Afbeelding

Ik bouw de verschillende segmenten, zoals kanon, onderbasis... apart op en voeg die dan uiteindelijk samen. Anders kan ik niet overal meer bij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier bevinden zich nu de delen: in bad.
Afbeelding

Tot nu toe vind ik deze kit wel een leuke. Alles ziet er netjes uit, de bouwvolgorde is logisch, bouwplan is ook duidelijk. Je ziet dat er goed nagedacht is over de constructie ivm stevigheid e.d. Enkele nadelen dan: soms zijn de gaatjes voor pennetjes wat te groot. Er willen ook wel nog redelijk grote/vervelende naden ontstaan en soms op vervelende plekken om te schuren. Sinkmarks zijn ook rijkelijk aangebracht :roll: Tenslotte denk ik dat deze kit al redelijk oud is, je ziet toch veel onderdelen waarbij de giethelften niet zo goed uitgelijnd zijn. Vervelende gietnaden over elk onderdeel dus wel. Er gaat veel tijd in het voorbereiden van de onderdelen voor je ze lijmt. Plamuur zeker nodig.

Ik hou jullie op de hoogte.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BBT op do 31 jan, 2008 18:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Die zit mooi in elkaar. Plamuur was duideljk nodig.
Laat je de figuren eenzaam achter in hun gietraampje of krijgen deze misschien nog een plaatsje in een klein diootje? :wink:

Ik denk in ieder geval dat je je hier goed op kan uitleven kwa chipwerk

Dirk

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 13:18 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Figuurtjes zijn nu nog lekker shizofreen in hun verschillende persoonlijkheden opgesplitst in hun gietraampjes, maar ze komen d'er wel uit ;)

Een dio? Bwa dat zie ik wel op zijn tijd :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 13:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Net even in het topic van Jogy zitten bladeren en via de Wikipedia link kwam ik deze camo tegen:

Afbeelding

En dat lijkt me wel wat :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Ik zie dat je de schermflap tussen de wielen in opgevouwen stand hebt.
Hoort de schep dan niet aan de binnenkant van de vouw te zitten?

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 14:41 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Tsja ik weet het zelf niet...

Volgens de bouwbeschrijving zit ie goed... Maar die kan best mis zijn. Als iemand het weet hoor ik het wel ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He BBT!

We bouwen inderdaad dezelfde volgens mij, alleen verschillend merk. Ook de Dragon heeft straks plamuur nodig, alleen is eerst de pc aan de beurt want die heeft last van crashen, de bouwdoos gelukkig (nog) niet.

De achterplaat moest bij mij recht en de schep hangt met de steel wat naar beneden op het onderste gedeelte. Op de schep zelf zitten de hangbandjes.

Ik ga de mijne staalblauw maken, want dat is de kleur die ik het meest tegen gekomen ben. Ook khaki en lichtbruinkleurige versies zijn er te vinden op internet, maar dat waren vooral PaK's die in musea stonden.

Ga je er nog een "trekker" voor bouwen?

Succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 23:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Ik kon kiezen tussen de beschermplaat open of opgevouwen. Vond het wel leuk om nog eens in een kit te kunnen hakken, dus daarom maar opgevouwen :twisted:

Steel hangt bij mij ook naar beneden hoor, idem voor spanbandjes net als bij jou.

Die camo lijkt me wel wat als uitdaging om te spuiten. Lekker freehand een probeerseltje wagen ;) En van dat eentonige grijs heb ik een beetje genoeg de laatste tijd. D'er mag gerust wat leven inzitten van mij :P

Niets trekkert ervoor. Af en toe militair voertuigding, maar 't moet niet te veel worden. Anders eindigt dat net als mijn Leopard in het 'ooit-afwerken' gedeelte. (die was ik na de Abrams begonnen) Blijkbaar willen 2 voertuigen na elkaar niet werken bij mij :P

Boemert uit bad en nog lekker aan het drogen, morgen maar eens zien of ik de spuiterij wat kan versieren voor een primertje. En misschien al een basiskleur. (En als t heel vlug gaat staat ie morgen al in de lak :roll: )

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2007 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
Als je de PAK leuk wil neerzetten, kun je het ding misschien in een 'ambush' diorama zetten. Veel van die PAK's werden verdekt opgesteld (bijvoorbeeld tussen de struiken), soms onder een camouflagenet dat weer op vier palen rustte en dan maar wachten op een prooi. Zo kwam menig Sherman in Normandië voortijdig aan zijn eindje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2007 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Camoutje is ook leuk, volgens mij waren de PaK's aan de einde van de oorlog in allerlei kleuren te bezichtigen. Ik heb de laatste tijd alleen maar moderne camolagen aangebracht, een keertje 1 kleur is dan ook wel eens anders en ik probeer het met de airbrush te doen, ook nieuw :-)

Ik volg met belangstelling je topic, want ik loop iets achter qua bouw!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement