Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 15:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bouw de banckert
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2004 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 aug, 2004 9:53 am
Berichten: 9
we zijn druk bezig met het bouwen van de banckert, heeft er iemand nog tips.
:roll:

we horen het wel.

tevens hebben we wel veel voorbeelden van internet gehaald, dus als iemand vragen heeft over de banckert kan dat.


groetjes alfred


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 aug, 2004 14:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
He Alfred, heb je al eens gekeken op deze pagina? http://www.tugspotters.com/tugs/banckert.nvs.htm

Stoere boot eigenlijk... 't zou gaaf zijn als je het een beetje ruwe 'verweerde' look zou geven net als op die foto's grondverf en een beetje roest etc... Nieuw is ook maar zo nieuw! Heb je daar al eens over nagedacht?


Om hem uit te stallen als ie klaar is, is het mischien een tip om hem ook tussen meerpalen te zetten!

Afbeelding


Groetjes van Hanjo.


Laatst bijgewerkt door hanjos op ma 25 okt, 2004 14:25 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: voortgang
BerichtGeplaatst: zo 12 sep, 2004 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 aug, 2004 9:53 am
Berichten: 9
Zo daar ben ik weer. 8)

Ik ben effe op vakantie geweest, maar ben weer terug.
Door alle drukte lag mijn Banckert-project bijna stil, vlak voor mijn vakantie heb ik de draad weer even opgepikt.

Ik wil er volop verlichting op maken, nav.- stuurhut en accomodatie verlichting enz. maar ben er nog niet uit hoe en waarmee.
Ik ben nu wel op het punt dat ik dit moet gaan voorbereiden omdat het anders niet meer gaat.

Handige tips en ervaringen zijn dus meer dan welkom!!

Goed idee trouwens ,om eens over een verweerde look na te denken.

Groetjes Alfred


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2004 8:23 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja, verlichting is een hot onderwerp deze dagen. Ik zelf wil ook in mijn modellen graag verlichting aanbrengen. Ik ben momenteel aan het uitzoeken wat ik allemaal het beste kan doen. In elk geval gebruik ik uitsluitend LEDs, want kleine lampjes worden te heet. Heb geen zin in een gesmolten model.
De planning is dat ik deze week met een vriend ga kijken wat de mogelijkheden zijn voor verlichting. Als ik nieuws heb, dan kun je dat terug vinden op de afdeling "auto's" onder het onderwerp Mazda RX-7 A-Spec


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2004 11:58 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Je hebt wel als voordeel dat je een spanningsbron aan boort hebt, hoeveel volt zijn die batterijen? Daar moet je zo-wie-zo rekening mee houden met het uitzoeken van de verlichting...

Witte LED's is misschien inderdaad het meest ideale, ze verbuiken relatief weinig energie (weinig hitte) en hebben een hoge lichtopbrengst. Voor je bak - en stuurboord lichten zijn echte 3 mm gloeilampjes misschien wel het meest realistisch. Bij de modeltreinwinkel zijn die zelfs in groen en rood verkrijgbaar!

Als je helemaal iets aparts wilt voor je radar apperatuur e.d. kan je eens met glasvezel experimenteren! Het voordeel is dan dat je maar enkele (sterke) lampen nodig hebt... http://www.briansmodelcars.com/tutorials/tutorial.asp?TutorialID=31&CurPage=1 Het nadeel is dat het wel heel veel werk is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement