Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2006 12:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Heel veel succes met groepsbouw..

Het ziet er goed uit..alhowel ik niet zo erg motorfans ben..maar kom toch af en toe langs om kijkje te nemen..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2006 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En van wat ik gister allemaal wou doen, is helemaal niets van gekomen :lol: . Mij net iets te warm en de inspiratie moet er ook zijn (en nee niet transpiratie, die was er wel :P ). Vanavond dan maar weer een poosje geklust, maar het is nog zweten boven. Ik heb een van de uitlaten erbij gepakt, daar had ik weer een paar ideetjes voor. Het begint natuurlijk allemaal met het vlakschuren van de aan elkaar gelijmde delen (het lijkt wel, hoe groter de schaal, hoe groter de kieren):
Afbeelding
Natuurlijk heb ik als eerste die naad dichtgeplamuurd. Minimaal werk, toch ziet het er gelijk beter uit. Maar zoals te zien op de foto's in de pdf-file moeten er veel lassen op de uitlaten. Even tien minuutjes onderzoek gedaan, anderhalf uur aan het proberen gemeest met Miliput om een beetje een acceptabel resultaat te krijgen:
Afbeelding
Hij moet op de demper ongeveer de helft zo groot worden en iets boller. Op de andere plekken iets breder en plat. Voor de eerste keer ben ik best tevreden, maar oefening baart kunst, dus heb ik komende dagen nog wel iets te doen. En dan te bedenken dat er nog 3 uitlaten zijn :shock:

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2006 22:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Nou Thegs, ik zie en lees dat je op de goede weg bent. Leuke start ondanks dit klamme weer 8) Zou je die lasnaden niet van uitgerekte sprue kunnen maken? Want dit is te dik, ik weet het je schreef het al :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2006 13:38 pm 
Dit is nu het mooie van een groepsbouw!
De één bezig met het blok, de ander met de uitlaten, weer een ander met de kuip (ikzelf als het goed is...)
Succes man! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En zo staat het model op dit moment op mijn bureau'tje:
Afbeelding
Wat heb ik zoal gedaan: het frame gelijmd, de achterste kappen gelijmd en geplamuurd, de tank gelijmd (wat een nachtmerrie, de eerste keer heb ik hem weer aan stukken gegooid en de rest van de motor er bijna achteraan :evil: ) en begonnen aan het blok.
Zoals de meeste ben ik ook aan de koppeling aanhet werk geweest. Alleen was ik bezig met die openingen aan de bovenkant, maar dat wou niet zo lukken. dat heb ik een nachtje overdacht en vandaag na schooltijd de oplossing dan maar gevonden. De schijf eruitgesneden dus:
Afbeelding
Afbeelding
En nee, ik ben niet gek geworden hoor. Ik heb de vakken nog bijgeschuurd en een kleine reparatie uitgevoerd. De rechhterkant lijkt wat raar, maar zo zag het er ook ongeveer uit op het referentiemateriaal. Daarna heb ik een band om de schijf gelijmd en deze weer op zijn plaats gemaakt. Ik ben redelijk tevreden, nog even bijschuren en dan in de primer met het blok:
Afbeelding
Ook heb ik twee van de vier cilinderkoppen onder handen gehad. Ik heb namelijk die rib naar de andere kant verplaats. Ook dit is met geplamuurd, dus ik moet nog iets bijwerken en dan kunnen ook deze in de primer:
Afbeelding
Als laatste heb ik de tank er dan maar weer eens bijgepakt. De zijkanten sluiten aan de voorkant absoluut niet aan, dus heb ik ze onder stress vastgelijmd. Ik hoop dat het blijft zitten, anders krijg ik achteraf scheuren in het plamuur. Ik weet het, nog veel werk, maar ik had een paar best kieren weg te werken:
Afbeelding
Heb ik nog iets op de planning voor morgen, ja ik wil het blok met de nodige bijgehoren spuitklaar maken. Ook moet het frame er met gemak aan geloven.
Al met al zijn er best wel veel details in deze kit, alleen is de pastvorm veelal naadje en moet je veel schuren en plamuren.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Goed zo Gerwin, dat gaat geolied met jou :wink: Leuk te zien, een heel andere aanpak en en bijna hetzelde resultaat. Er komen nog wel een paar probleempjes aan, maar dat zal je niet verbazen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2006 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Na een lange pijnlijke stilte, heb ik dan weer een update'tje voor jullie. Ik heb in de tussentijd steeds een klein poosje aan het motorblok gewerkt, daardoor staat het er nu gekleurd bij :mrgreen: . Ik heb de basis in metal cote van Humbrol gepaint (gunmetal). Verder heb ik de koppen in semigloss zwart gedaan. Daarna een paar boutjes aangestipt met zilver en de bougie wit gemaakt. Vandaag een dopje gefabriceerd, maar die moet nog iets bijgeplamuurd worden, maar voor de foto matrood geverft. Ook heb ik de carburateurs in een mix geverd, deze moeten uiteraard nog afgewerkt worden. Ook heb ik al een beetje vloeibare pakking geschilderd, ik zag op de foto's rode en witte, het is dus een mix geworden:
Afbeelding
Nog een hele hoop werk te doen voordat ik tevreden ben, het omhusel van de kopeling opnieuw (heb ik een stukje van gebroken), de bougiedoppen afwerken en in een andere (bruinere) kleur, carburateurs afwerken, het gehele blok van een stevige wash voorzien en de nodige kabels en slangen aanbrengen. Kleine stap vooruit dus, maar nog een boel stappen te gaan.
Ik ga even lekker douchen en dan nog even aan mijn paardjes werken, hopelijk deze week meer van de soes.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement