Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: revell queen mary 2
BerichtGeplaatst: do 16 dec, 2004 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ik ben geen botenbouwer,maar heb een vraagje aan de `botenmannen`.

Is er iemand hier die begonnen is of heeft gekocht de nieuwe kit van revell`queen mary 2`?.

Lijkt mij een geweldige kit te zijn.

homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2004 2:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Hoi homeghost,

Ik heb geen idee, het kan voor sommigen misschien een perfecte bouwdoos zijn alleen voor mij niet weggelegd. Ik heb het niet zo op die 'moderne' schepen en vooral niet in plastic (of ik moet ze cadeau krijgen :lol: )
Maar ik zal eens gaan kijken bij de winkelier en je dan een indruk geven van de bouwdoos

Gr.
Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2004 3:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Ben ik weer, ik heb even gekeken op de site van Revell, de kit ziet er goed uit, schaal 1/400 is dus best een redelijk groot model, Op de site wordt ook verwezen naar een duits 'modelgeschaft' Hierin wordt in een paar woorden in het duits en engels de geweldige kwaliteit van het model aangeprezen (kan ook niet anders want Revell zal geen site 'linken' met enige kritiek)
Persoonlijk vind ik het een mooie kit maar de echte details ontbreken, van de foto's uitgaande is er totaal geen aandacht voor het interieur maar gaat het alleen om het uiterlijk. Mijn mening op de foto's afgaande een saaie boot/schip waar Revell inspelend op het succes van docu's bij discovery ea snel een slaatje uit wil slaan.
Dit neemt niet weg dat Revell vaak mooie bouwdozen presenteert voor een redelijk bedrag.
Om terug te komen op het model, ik zou deze nooit aanschaffen en niet alleen omdat het niet in mijn 'straatje' ligt maar omdat het uiterlijk gewoon een saaie uitsraling heeft.

Gr.
Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2004 9:11 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik ken de Queen Mary dus alleen van Discovery :) maar jouw opmerking Gewo, is denk ik wel een goede. Sowieso mag iedereen zijn mening geven over een model. Revell is een bekende bouwdoos fabrikant en kan daarom met dit soort eenmalige producties van eenvoudige kwaliteit wegkomen.
Voor iedereen die dit toch een mooie bouwdoos vindt en deze wil bouwen, ga natuurlijk je gang!!! Want elke kit review wordt met open armen ontvangen :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2005 23:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Bij deze kit komt het vooral op het schilderwerk / airbrushen aan. De kit ziet er trouwens wel vrij gedetailleerd uit.

De "paintjob" moet het schip maken lijkt mij. (ik kan er naast zitten, maar het in elkaar zetten van het schip ziet er niet al te moeilijk uit als je de fotoserie bestudeerd).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2005 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 mei, 2005 16:07 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Leeuwarden
heb bij de lokale modelbouw winkel de doos zien staan, maar wat een gigantisch ding :shock: :shock:

Als ie mooi in elkaar wordt gezet en goed voorzien wordt van een mooie verfbeurt is het zeker een prachtig schip..

Ik heb zelf nog de eerste queen mary liggen om in elkaar te zetten

_________________
ook niet met bril


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2005 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Persoonlijk bouw ik al mijn schepen in hout en vanuit scratch, op plan.
ik kan je daar dus weinig raad in geven. Sorry.

Ik ben wel eens gaan kijken naar de site.
De paintjob zal het moeten doen !!!!! Daarmee zal het model vallen of staan.. :lol: :lol:
Mocht je toch vragen hebben, stel ze gerust.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2005 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ik heb deze kit vorige week gekocht. Normaal bouw ik moto's en auto's. Maar mijn vader is vorige week overleden, en alle kits die ik hier staan had, wou ik ff laten liggen. Dus heb ik maar een nieuwe kit gekocht.
Het is dus de Queen Mary 2 van Revell geworden. Het is een hele mooie en goed afgewerkte kit. Weinig bramen (in tegenstelling tot een andere boot die ik hier nog heb liggen van Revell) en ook zeer goed gedetailleerd.
De boot is 88.5cm dus dat is toch al een redelijk project he?

Om verder te gaan op vorige comments: De buitekant is goed gedetailleerd, maar vanbinnen is er niets aan. En het saaie uiterlijk...weet het niet echt hoor, maar vind het toch best een grote uitdaging om zo'n werk in elkaar te knutselen.

Wie foto's wil van de kit enzo moet maar vragen. Zal ze maken en dan eens posten.

MVG Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2005 14:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja Tom.Ik wil je eerst nog condoleren met je verlies van je vader.
Het is altijd een zeer ingrijpend gebeuren,speciaal als het een van je ouders is.Veel sterkte ermee.

Verder wil ik je mededelen dat ik voor de keus heb gestaan om deze grote boot te gaan bouwen.Ik ben geen botenbouwer(bouw vliegtuigen).
Maar ik vind het een mooie grote en geweldige kit om te zien.Zeker gezien zijn onderdelen.Ik hoop daarom dat je veel plaatjes wilt schieten en ze wilt plaatsen.Ik ben reuze benieuwd ernaar.
Ikzelf heb ervan afgezien wegens de enorme grootte.

Zou je ook wat plaatjes willen tonen van de inhoud van de doos?.

En ik hoop dat je er een bouwverslag van wilt plaatsen.
Dan zal ik je zeker volgen.
Veel plezier en succes ermee.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2005 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
homeghost schreef:
Ja Tom.Ik wil je eerst nog condoleren met je verlies van je vader.
Het is altijd een zeer ingrijpend gebeuren,speciaal als het een van je ouders is.Veel sterkte ermee.

Verder wil ik je mededelen dat ik voor de keus heb gestaan om deze grote boot te gaan bouwen.Ik ben geen botenbouwer(bouw vliegtuigen).
Maar ik vind het een mooie grote en geweldige kit om te zien.Zeker gezien zijn onderdelen.Ik hoop daarom dat je veel plaatjes wilt schieten en ze wilt plaatsen.Ik ben reuze benieuwd ernaar.
Ikzelf heb ervan afgezien wegens de enorme grootte.

Zou je ook wat plaatjes willen tonen van de inhoud van de doos?.

En ik hoop dat je er een bouwverslag van wilt plaatsen.
Dan zal ik je zeker volgen.
Veel plezier en succes ermee.

Ron.


Bedankt Ron. En het is zeker zo erg als het zo plots(motorongeval) is... Maarja we moeten toch verder.

Ik zal er een nieuw topic over maken. Kan als je dat wil nu wel paar foto's maken van de inhoud van de kit en de doos zelf. Ik heb nog niet veel gewerkt, juist de propellors zijn af. Straks gaan we (vriendin en ik) de romp in elkaar zetten en al bewerken met putty. Ik kan alleen niet echt verder omdat ik mijn airbrush pas heb, en nog niet weet hoe dat ding juist werk. Moet ook de koppelingen en een drukmeter nog gaan kopen.

Je laat het maar weten als ik de foto's moet posten.

MVG Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement