Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 21:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
BMWillem schreef:
Hé ik zei toch dat ik jullie blij kon maken.......volgende keer zijn jullie aan de beurt.... :wink:


en wij zijn blij!... :).. ik wel in elk geval.. :)... al vrees ik dat ik straks het hele artikel mag gaan vertalen voor diegenen die het duits niet voldoende machtig zijn.. :)


Je vergeet iets Arie, al die onderdelen die we niet kunnen scratchen mag jij gieten :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ok... even een aantal details omtrent oze Kit..

de Remmen.. de '77 er die wij bouwen heeft dus de lockheed remmen vóór de vorkpoten, die krijgen dus de zelfde grauwe "snelkookpannen-kleur" als het blok ..

Het blok: in het artikel komen zowel blokken voor die helemal zwart zijn, alsmede blokken met blanke ( snelkookpan-grijs ) zijcarters, en blokken waar helemaal geen verf op zit..

alle "petten" oftewel Cilinderkoppen zijn net als de Cilinders Satin black.. da's makkelijk, wel even de bouwtjes aanstippen, en de fanatiekelingen.. de vloeibare pakking van het Suzukiteam was rood.. dus een pinwash met rood geeft dan mooi de pakking weer.. :)

deze machine is dus nog RECHTS geschakeld, niet ongewoon in deze tijd.. pas later ( zo verteld het artikel ons ) ging men over tot de inmiddels "normale" schakeling Links... toen kwam ook de "lichtere" koppeling, met de bediening rechts, op het koppelingshuis..

Volgen jullie het nog?..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 21:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Citaat:
Volgen jullie het nog?..


:shock: Ja..... :oops: Krab, krab, op het hoofd :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2006 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
DISASTER!!!!!!!.. De RG van Sheene heeft niet 7, maar slechts 5 Spaken in het voorwiel.. de kl(*&)%^*%$*(&kken hebben gewoon hetzelfde programma voor het achterwiel opgeroepen bij het frezen van het voorwiel in de matrijs..

Ik kan zelfs geen foto's vinden waaruit expliciet blijkt dat het achterwiel WEL 7 Spaken hoort te hebben.. Wat nu?

nu zit zelfs ik met de handen in het haar... hoe lossen we dit op?...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2006 23:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
DISASTER!!!!!!!.. De RG van Sheene heeft niet 7, maar slechts 5 Spaken in het voorwiel.. de kl(*&)%^*%$*(&kken hebben gewoon hetzelfde programma voor het achterwiel opgeroepen bij het frezen van het voorwiel in de matrijs..

Ik kan zelfs geen foto's vinden waaruit expliciet blijkt dat het achterwiel WEL 7 Spaken hoort te hebben.. Wat nu?

nu zit zelfs ik met de handen in het haar... hoe lossen we dit op?...


Niet gieten Arie! De nieuwe bcc vergt alles van je :x


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep, 2006 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik heb net de wielen even kritisch bekeken, en ik denk dat ik het maar zo laat.. al stoor ik me er wel aan.. Ik zou het wel aan kunnen passen, maar dan moet ik eigenlijk compleet nieuwe wielen gaan maken.. de ribben van de spaken lopen verder door dan me lief is, en dan wordt het een hele klus om het goed te krijgen...

de spaken opzich zijn niet het grootste probleem, als je een 5 spaaks "ster" uit plasticard snijdt, ben je al een heel eind, dan moet je er alleen nog 5 ribben op plakken... en die moeten op de velg nog een stukje doorlopen.. en daar zit em nou net de kneep.. de oude ribben moet je perfect glad verwijderen, om er nieuwe ribben op te kunnen plakken.. ik weet even niet of ik het er voor over heb.. ik denk er nog even lang en diep over na...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep, 2006 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Als ik jou was zou ik het zo laten , het is jammer als het fout zou gaan , ik ben zelf met een suzuki hayabusa yoshimura x1 bezig , en heb daar ook ZEER veel aanpasingen voor bedacht/aangebracht o.a de rood grijze kleur vervangen voor de suzuki huis kleuren wit/blauw dit kon door middel van de decals van de tamiya suzuki rgv500 van 1999.
Ook heb ik van de 3 spaaksvelg een 6 spaaksvelg gemaakt ( ziet er zeer strak uit) Maar de grootste aanpassing die ik er aan heb gemaakt is een compleet gewijzigd kontje , ik vond persoonlijk het originele kontje van de "haya" yoshimura niet erg mooi dit leek op die van de gsxr van 96"-2000 ,ik heb nu het zeer kenmerkende achterkantje van de suzuki TL1000R , eerst heb ik met "kneedgum" (waar je ook je posters mee ophangt) over het originele kontje een modelgemaakt zo als ik het wilde hebben daar na met uhu houtlijm het geheel hard gemaakt en toen de complete kont met tamiya basic putty ingesmeerd daar na glad geschuurd en overgespoten met revell grondverf , nu nog de witte lak en de decals +vernis en zo ...... dus duurt nog wel even voor dat hij klaar is ,er zijn (nog) geen fotos van maar zullen waarschijnlijk spoedig komen !!

P.S veel succes met de rg500!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep, 2006 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Kalm, Kalm.. ik heb meer noten op mijn zang... de 7 spaaks wielen zijn de wielen van de '76 er versie, dan scratchen we toch gewoon een ander zadel , met "ducktail"?....en verleggen we de uitlaten een stukje...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2006 20:03 pm 
En als we het dan toch over de wielen hebben....

Let even op de richtingpijlen op de banden! Die luilakken hebben er weer wat moois van gemaakt. Kijk je straks aan de ene kant van de fiets dan klopt het, maar aan de andere kant niet! Ze geven per band een tegenovergestelde richting aan!
We hebben het nog even gechecked en de letters/ cijfers waren ook niet wit, dus....even aan één zijde de pijl verwijderen! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2006 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
en een gewaarschuwd mens telt voor twee..

wij gaan dus even vakkundig een paar pijltjes "amputeren" waar is ons mes?.. :roll: :P

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement