Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 7:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En ook Arie is al uit de startblokken gevlogen. Zo zie je maar weer dat die lui bij Revell een stelletje luie fl*k**rs zijn, zoiets kleins hadden ze best kunnen aanpassen. Maar goed dat een beetje een brouwer zijn referetiemateriaal bekijkt en zulke foutjes eruit haalt. Ik zie al wel dat het weer coctailtijd is, ik krijg er steeds meer zin in. En als laaste ook hier, Arie, succes met de Kabaalstra Specials Suzuki!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 21:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
He, Thegs, ik heb idee dat Arie altijd al voordat hij in de startblokken zit er al weer uitvliegt en binnen een mum van tijd 1000 blokken brouwt, in de tijd dat wij een blokje brouwen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Zoals in het referentie-topic al aangegeven, 't zijn een stelletje luie donders daar bij matchbox :)

dus!!.. de frees in het blok gezet.. de koppeling aan de onderzijde opengewerkt, en dichtgeplamuurd
Afbeelding

aan de resterende bovenste helft van de koppelingsbehuizing tevens de openingen ingefreest.. deze kan ik dan straks als alles in de verf zit, een "koffiebruine wash geven.. Sinterbrons koppelingen geven namelijk donkerbruin stof ( vanwege het brons in de voering ) gewone koppelingen geven grijs stof..

Afbeelding

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 23:40 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Voordat je het weet blijft er niks van over :shock: Frezen, hoeveel van deze blokjes heb je in je laadje? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2006 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Geen... gaat het mis, giet ik gewoon een nieuwe.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2006 21:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
Geen... gaat het mis, giet ik gewoon een nieuwe.. :)

:lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2006 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Oude liefde roest niet..

Vandeweek kwam ik bij de "Speelgoedzaak om de hoek, nieuwe potjes van Humbrol tegen.. "metal-Cote".. dat kende ik uit een spuitbusje, maar nu zit het in een potje.. vraag me niet waarom, ik mieter het netzolief meteen in de airbrush..:)

Polished Alu, Gunmetal, en Black-metal heb ik meegenomen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Ja hoor.. 't is nog altijd hetzelfde goedje.. netjes in dunne lagen spuiten, en oppoetsen.. en dan komt de metaalglans mooi op.. dus over het ruwe spuitwerk wat ik al aan het blok gedaan had, even alu en Gunmetal erover, even laten drogen, en met een grote droge kwast opgepoetst... zo krijg je die mooie gladgesleten randjes..

( jongens Militairbrouwers.. volgens mij kun je waanzinnig mooi chippen met dit spul.. )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2006 20:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Volgens mij gebruiken de militair bouwers al metal cote op de lopen, ik wel. :wink:
Volgens mij zit op je bovenste foto van je blok de caburateur scheef, aan de andere kant van het blok zitten ze beiden recht.
O, ja vraag van de week :lol: Hoe frees je die rand weg zonder uit te schieten? Een dremel heeft denk ik nog veel te veel toeren op de laagste stand om dat zonder brokken te kunnen doen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2006 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
dat van die carbu klopt.. hij past niet anders... ik zal em voorzichtig loswippen en iets verdraaien.. :) Thanx...

ik heb de rand om mijn koppeling weggefreest met mijn Proxxon, die loopt vanaf 5000 toeren, en dat heb ik met een heel spits freesje gedaan, met onderbroken snijkanten, en 6 tanden ( spitse kegel, 4 mm lang 1.5 mm diameter )

de onderkant, daar ga je wel door de koppeling heen, die heb ik met een kloddertje Alabstine opgevuld.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2006 21:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Citaat:
ik heb de rand om mijn koppeling weggefreest met mijn Proxxon, die loopt vanaf 5000 toeren, en dat heb ik met een heel spits freesje gedaan, met onderbroken snijkanten, en 6 tanden ( spitse kegel, 4 mm lang 1.5 mm diameter )


Heb ik geluk, scheelt een hoop werk en dat zonder schade :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement