Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Tja, zo riep ik een aantal dagen geleden "Ja, ja, ja" op de vraag zullen we een groepsbouw doen. En nu, zondagmiddag realiseer ik me dat ik er al vast zit. Geeft ook niets, ik zou toch graag weer eens een motor bouwen, aangezien het met de Honda NR veel te snel ging. Ik heb van de start van dit hele groepsproject eigenlijk weinig meegekregen. Die aantal dagen geleden was de laatste keer dat ik even normaal online was, daarna was het lekker druk....
Zaterdag tussen neus en lippen door even snel gekeken en zag ik dit al staan, maar goed, ik kwam weer van het forelvissen in de morgen en moest daarna gauw werken, dus het drong niet eens door. S'avonds voor een feestje uit het werk nog even gauw gekeken en toen nog even met Arie er over gepraat, maar nog viel het kwartje niet helemaal. Zondagmorgen eerst even mijn roes uitgeslapen, even een bakkie gedaan bij mijn overgroot oma (88 jaar, daar moet je toch af en toe even heen, het is best speciaal een overgroot moeder) en daarna de pc weer eens aangezet. En ja, ik zit dus in een groepsproject :shock: . Nouja, ik ga proberen er iets mooi van te maken, maar ik ga met heel iets anders beginnen. Namelijk, met het aanschaffen van de kit :lol: . Ik zal morgen eens naar de Blokker scheuren om deze kit te kopen. En dan, hoop ik er gelijk in de vliegen, maar dat weet je toch nooit met mij. Heren collega's, veel succes met jullie zoekzoekie's, ik zal jullie hulp wel kunnen gebruiken, mijn kennis over oude motoren reikt niet zo ver.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op ma 13 nov, 2006 23:09 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Gerwin,

Ik heb't er vandaag met Wilko ook al over gehad.. en we gaan het zo doen:

Alles wat we weten, of te weten weten te komen... gooien we in een groot vat dat "Groepsproject heet.. uit dit vat kunnen alle deelnemers putten, en aan het einde van dit project staan hier gewoon 4 spetterend strakke, en gedetailleerde Suzuki's van topklasse!..

Je stelt ons niet teleur he?.. :):):)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 0:17 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik lees dat Gerwin nog naar de Blokker moet scheuren. Niet alle Blokkers hebben en hadden deze kit en het is twijfelachtig of Blokker het nu nog in de schappen heeft liggen. Succes met je spurt ernaar toe :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ook jij bent dus redelijk ongedwongen en geheel zelfstandig dit groepsproject ingestapt. Leuk om te horen, en hopelijk kan je het model nog halen. Dan kan je in ieder geval ook echt mee gaan doen. alvast succes.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 4:53 am 
Succes Gerwin!

En als de kit er niet meer ligt bij jullie, laat het me dan even weten.
Dan scheur ik even naar de Blokker van Doetinchem en dan regel ik zo'n kit voor jou! :wink: (Als die daar nog ligt...)
Mocht die er niet meer zijn, dan heb je hem voor een paar centen meer bij Hanjo en dat mag het probleem toch ook niet zijn?
Succes alvast! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 4:54 am 
Even dubbel berichtje gedelete...


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Nou, vandaag tussen de bedrijven door even tijd genomen om met de brommert naar de dichtsbijzijnde Blokker te scheuren. Even snel illegaal geparkeerd, vlug naar het inmiddels bekende hoekje gerend, en .........
Ja hoor, netjes 2 Suzuki's op een rijtje, speciaal voor mij nog iets meer afgeprijsd, slechts 7,50 :D :
Afbeelding
En ja, daar is het dan ook bij geblijven, die doos uit het schao getrokken, betaald, thuis neergelegd en weer door. Ik heb namelijk mijn ex buurman geholpen met hooien. Toen ik daar nog woonde, vond ik dat mooi, beetje trekker rijden en wat helpen harken enzo. Maar toen was ik nog een klein kereltje. En nu, ben ik iets gegroeid (tot een cm'tje of 180/185) en is mijn buurman verouderd (en leid aan Parkinson, die ook weer beperkingen meebrengt), dus had hij mijn hulp niet meer nodig op de trekken :P . Nee, ik mocht de balen van de grond op de wagen flatsen. En later die avond ook nog op de zolder. Nouja, dat klinkt ook ergers als het is, ik kan wel iets hebben. Al met al weer een dag verder, dus ik heb niet veel meer te melden. Morgen ben ik op tijd uit school, ik zal dan eens proberen een beginnentje te maken.

Gerwin

Ohja, ze hadden ook wel meer leuks bij de Blokker :roll: :
Afbeelding
Ik heb er nog 2 gezien, zal ik die morgen nog even oppikken :P

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 23:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik heb nog niet iemand ontmoet van 180-185 die voor een heitje een karweitje deed, maar het siert je! Ik ben trots dat je in onze groep terecht gekomen bent :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2006 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Ok, Jetzt geht's löss! Ik had vandaag eindelijk tijd om de kit open te rukken en de inhoud eens in de vingers te nemen. Ik zal even een officiele intro typen, met inbox foto's en al.
We beginnen met de doos, de inmiddels bekende rechthoekige Revell doos met de flappen eraan (iedereen vind de Revell dekseldoos fijner en ik moet toegeven dat het ook zo is), verder staat er een mooie boxart op, maar dit is meestal het geval:
Afbeelding
Daarna door naar de inhoud. Ik begin met het witte gietraam. Deze bevat onder andere de kappen en het figuur wat er bij hoort. De eerste indruk is goed, op het eerste oog weinig flash en overbodige naden:
Afbeelding
Dan twee grijze gietramen, deze omvatten de rest van de onderdelen. Er lijken al aardig details op te zitten, zeker de wielen, remschijven en uitlaten zien er niet slecht uit:
Afbeelding
Afbeelding
Als laatste zitten er nog een paar clearparts bij, natuurlijk voor het ruitje op de motor, maar ook het vizier voor de figuur. Verder zijn er twee rubber banden bij, een zonder en een met profiel, even een schuurpapiertje erlangs en die kunnen er op. Zoals bij de meeste Revell motorkits is ook hier wat kabel bijgeleverd voor de extra details:
Afbeelding
Oh, vergeet ik bij de bouwhandleiding en de decals. De bouwhandleiding is echt een Revell handleiding, voor mij duidelijk genoeg, maar aan de stappen moet je een beetje maling hebben. Ik heb de decals met referentiemateriaal bestudeert en kan maar een foutje vinden. De witte Forward Thrust decal op de voorkant heeft eerst een logo en dan text, op de echte motor is het andersom (even knippen dus):
Afbeelding
Nou, alles zit dus netjes in de gietramen voor de foto's, maar nu dus niet meer. Ik heb al enkele delen uitgesneden (uitknippen is onmogelijk, god wat heeft Revell de onderdelen dicht op elkaar gezet) en daarbij al het een en ander gelijmd. Ik heb erg veel zin in de uitlaten (lasnaden maken met Miliput, veertjes eraan, lekker met Alclad Polished Alu en dan heatstain erop), dus die heb ik als eerste gedaan. Maar ohjee, wat hebben wij nog een zware dobber aan deze kit:
Afbeelding
Maar goed, dat blijft de uitdaging he :) . Daarna heb ik de basis van het blok in elkaar gelijmd (zoals Arie beschreef, eerst echt de basis), daarna de zijkanten bijgeschuurd en de zijbeplating aangebracht. Ook heb ik de andere motoronderdelen uitgesneden en startklaar neergelegd:
Afbeelding
Nog niet zoveel gedaan dus, maar de kop is eraf. Wat staat er op de planning voor morgen, de spoelpoorten aanpassen, de motoronderdelen voorbereiden op een kleurtje, de uitlaten aanpakken met plamuur en eventueel lasnaden en misschien de tank ofzo lijmen en plamuren. Ik moet nog zien wat er van komt, want er moet eerst tijd over zijn :roll:

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2006 9:53 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Niet veel gedaan zegt Gerwin :shock: ik vind dat je een mooie start gemaakt hebt :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement