Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/86539/

in dit Topic is iemand bezig met de restauratie van een echte.. en daar zit meer werk aan als aan dit kitje.. tevens.. heb ik de oorsprong van deze kit gevonden.. deze "revell" is een Gereboxte Matchbox!...

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/86539/3

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Leuk zo'n groepsproject! Zou ik ook nog wel zien zitten. Ware het niet dat ik de ducati nog moest afwerken. Ook de beetle en de Ferrari F1 liggen nog te wachten. En dan is er natuurlijk nog de QM2 die op mij ligt te wachten...
Dan is er eindelijk een thema rond motoren en dan kan ik niet meedoen :(

Veel succes met het (groeps)project.

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Net nog even in het eerder aangehaalde linkje zitten spitten.. de Cilinders kloppen ook van geen kant.. 't moeten 2 paar zijn.. de machine had 2 krukassen, en de Cilinders stonden 180 graden gedraaid ten opzichte van elkaar op de voorste en achterste krukas.. derhalve zat de linkse Cilinder van de voorste krukas ook rechts op de tweede krukas.. en dat zelfde geldt voor de rechtse Cilinder voor, en de linker achter... Revell ( of eigenlijk Matchbos heeft verdikke 4 Rechtsvoor geleverd!! 't spoelkanaal dat aan de buitenkant zichtbaar is, moet op de voorste cilinders net voor en op de achterste cilinders net achter het hart zitten.. de spoeling was naar achteren gericht om een "Koprol spoeling" te krijgen.. door de hoge ( dus vroeg openenende) uitlaatpoorten op race-tweetakten, kon het verse mengsel uit de spoelpoorten mooi alle "Verbrande rommel" langs de Kop wegspoelen, en tevens de "pet" een beetje koelen..( sorry dat ik even doorsla.. acht jaar racen met een tweetakt.. 't blijft je bij.. :) )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Hier de beloofde foto's ondanks dat de pasvorm niet perfekt is herhaal ik dat dit 100% beter is dan de Honda kit, het plastic is ook een stuk solider.
Leuk een groeps projekt, ik probeer deze machine te brouwen en Arie scratch er meteen heel ander blok onder. Dat belooft wat op de volgende brouwersdag :lol:

De tank met een likje plamuur is het goed
Afbeelding

Dit is een slechter plekje, maar ook hier geldt een likje plamuur doet wonderen
Afbeelding

De tank nog een maal in deze staat
Afbeelding

Het blok 1ste aflevering
Afbeelding

Het blok 2de aflevering
Afbeelding

Het blok 3de aflevering
Afbeelding

Nu weet ik weinig van blokken, maar kloppen de pakking gedeelten een beetje? Of zitten er pakking naden, of andere dingen die er niet thuis horen? Jaja, lach maar om de kromme uitleg :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
nee.. Antonin.. ik lach niet.. goeie vraag.. de naden tussen boven en onderhelft zitten daar ook in werkelijkheid
Afbeelding

Kijk maar.. laat je niet misleiden door de kleuren.. dit was een "klanten machine" en geen fabrieksmachine.. die hadden vaak iets andere kleuren, en ook iets andere materialen.. Magnesium enzo..

Als je de Cilinders er nog niet op hebt, dan kun je het blok aanmerkelijk verbeteren door van 2 Cilinders de spoelpoort te verplaatsen..
aan de zijkant zit een "getrapt" randje, bij 2 cilinders moet je dan het bovenste ( smallere ) randje wegwerken, en dan met plasticard aan de andere kant van de verhoging opnieuw toevoegen.. zo krijg je 2 gespiegelde sets..

ohja.. zal ik een Groepstopic aanvragen bij het beheer?.. ik kan em als Mod niet zelf openen, maar ik kan wel alle RG500 Gerelateerde Topics erin zetten als de Groepstopic er is..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Citaat:
Als je de Cilinders er nog niet op hebt, dan kun je het blok aanmerkelijk verbeteren door van 2 Cilinders de spoelpoort te verplaatsen..
aan de zijkant zit een "getrapt" randje, bij 2 cilinders moet je dan het bovenste ( smallere ) randje wegwerken, en dan met plasticard aan de andere kant van de verhoging opnieuw toevoegen.. zo krijg je 2 gespiegelde sets..


Hallo tovenaar van Waddinxveen, u spreekt hier tegen een noob op dit gebied. Kunt u dat verduidelijken met enige tekening, foto, o.i.d. :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja.. zou ik wel kunnen.. maar ik vond het niet netjes om foto's van Mijn RG 500 in Jouw Topic te posten.. :)'k schiet wel even een plaatje.. kan ik ze morgen wel mijn groepstopic mieteren... :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding

Zo dus... 't hoogste stuk aan de zijkant van de Cilinder weggevijld, en op het lage stuk 2 stripjes Evergreen geplakt.. morgen gaat er een likje plamuur tussen om het netjes af te werken..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Begrijp ik nu dat je dat dikste vlakje weg vijlt en dan op dezelfde plaats met twee evergreen strookjes, met daar tussen plamuur het weer netzo opbouwt op dezelfde plek :shock: Of vallen die evergreen strookje onder de rand?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
nee.. niet op dezelfde plek ..

het dikste stuk wat ik weggevijld heb, dat zit voor de cilinder rechtsvoor, en links achter op de goede plaats.
Voor de andere 2 cilinders moet het dikste stuk op de andere kant van het vlakje zitten.. dus op het gedeelte wat ik NIET weggevijld heb, daar plak ik de stripjes Evergreen ( een plaatje van de goede dikte scheelt weer plamuren, maar ik had alleen stripjes in deze dikte.. :)
Wegvijlen tot dezelfde hoogte als het andere vlakje ( daar waar je later de stripjes opplakt om weer een verhogingkje te krijgen... )


Afbeelding

op deze manier pas je dus 2 cilinders aan, Links voor en Rechts achter.. de Cilinder Rechtsvoor, en Linksachter zitten goed in de Kit..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement