Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 16:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Antonin schreef:
Citaat:
Ja goed idee En misschien is het ook wel iets voor Denman, krijgt hij er op deze manier ook nog een met een kuip erop i.p.v. ernaast


Die staat er niet naast omdat hij niet past, maar om de mooie techniek te kunnen zien. :evil:
Met de kuip heb ik het meeste werk gehad om die mooi strak te krijgen ( samen met de tank en zitje :cry: ).

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 16:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Ik vermoed dat die ene smiley er niet voor niks stond na de opmerking over de kuip...... 8)

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 17:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
tankard schreef:
Antonin schreef:
Citaat:
Ja goed idee En misschien is het ook wel iets voor Denman, krijgt hij er op deze manier ook nog een met een kuip erop i.p.v. ernaast


Die staat er niet naast omdat hij niet past, maar om de mooie techniek te kunnen zien. :evil:
Met de kuip heb ik het meeste werk gehad om die mooi strak te krijgen ( samen met de tank en zitje :cry: ).

denman


Ja dat had ik uit je bouwverslag begrepen Denman! Daarom dacht ik dat je misschien ook nog wel eentje met kuip eraan bevestigd ernaast zou willen in de vitrine:wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 17:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Dit was mijn eerste en laatste revell motor, wat een *** kwaliteit.
De pasvorm van aoshima en tamiya zijn 100% beter.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 18:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik heb het motor blokje en uitlaten gelijmd. Verder heb ik de tank gelijmd en daar zag ik een beetje tegen op als ik het verslag van Tankard las. Viel gelukkig reuze mee, ik hoef maar een klein beetje plamuur te gebruiken om er een strak geheel van te maken. Voor de lol heb ik het Barry Sheen in mekaar gelijmd, zijn romp, beentjes zijn nu nog los. Wilde even zien hoe de pasvorm was en dat viel ook hier niet tegen. Bij de Honda vergeleken is dit een makkie, ik weet dat ik het niet te hard moet roepen :wink: Lees het maar, als een vorm van positivisme :lol:

Foto's volgen nog :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Riep hier iemand Groepsproject?... doen?... 't lijkt me wel wat om gelijktijdig deze Machine te bouwen..

als er meer gegadigden zijn,dan moeten we er maar voor gaan.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Arie Kabaalstra schreef:
Riep hier iemand Groepsproject?... doen?... 't lijkt me wel wat om gelijktijdig deze Machine te bouwen..

als er meer gegadigden zijn,dan moeten we er maar voor gaan.. :)


Ja, ik ik ik! Als we een groepsproject doen, wil ik ook nog eens een motor brouwen. En dan zonder tijdslimiet (zoals de Honda NR). Ik kan niet wachten om een paar Alcladjes aan te schaffen en deze op een motor te spuiten. Laat maar komen dit groepsproject, dan sprint ik naar de Blokker voor een doos!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ok.. dus Antonin ( stiekum al begonnen ) Wilko, Thegs en ondergetekende?.. dan zijn we met 4.. roept u maar!!

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Pas....ik ben stiekem al aan de Truimph tiger begonnen......dit wordt dan de eerste die hier ook zal laten zien.....

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik heb em inmiddels ook uit de kast getrokken.. en ik heb al gezien dat ik de bouwhandleiding aan mijn laars moet gaan lappen.. de bouwvolgorde van het motorblok staat al garant voor kieren waar een postbode het benauwd van krijgt..

eerst de Carterhelften op elkaar, dan 't cilinder-onderblok ( part 11 ) erop, dan de zijkanten glad schuren, en de uitdrukker ( sinkmark op part 19, vlakbij het nummer 19 op het onderdeel, afsnijden of vijlen, anders ligt ie niet vlak tegen je blok aan..

als je dat voor elkaar het, dan kun je de Cilinders erop gaan zetten.. ( parts 18)

Verder valt het me op, dat Revell gegoten heeft met véél te korte "Sprue-mounts"... je komt er met een tangetje met geen mogelijkheid fatsoenlijk tussen om de onderdelen uit de Sprue te knippen.. verder hebben ze sommige Sprue-mounts op kompleet idiote plaatsen gezet.. op plaatsen waar je twijfelt.. hoort die uitstuling er nu wel aan, of is het alleen maar een sprue-mount, of ze zitten op een klein detail vast, zoals een Tapeindje van je carter.. moet je een radiusje van 0,6 mm na gaan zitten schrapen, en vijlen om dat weer een beetje in model te krijgen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement