deel 2
Schroefassen aangebracht en monteren motoren en drijfwerk. Heb gekozen voor een reductie aandrijving, geen directe. Dat geeft een wat waarheidsgetrouwere snelheid met volgas. De haak (haken) die je links ziet zitten in de gaten van de uitlaten, kon ik de boot ophangen aan het plafond en rondom in 1 keer lakken
Ook eerste laklaag aangebracht (pas later bedenk je je dat je eigenlijk langer en vaker had moeten schuren, juffertje ongeduld)
Het afbouwen
Kon geen "chroom" verf vinden, dus die stoot lijst is gedaan met zilver nagellak van mijn dochter
De kwaliteit van de stoelen in het pakket liet zeer te wensen over... deuken in het plastic, de stoelen die uit meerdere delen bestaan waren zeer knullig in elkaar gelijmd.
Dus alles uit elkaar gehaald en zelf maar gedaan zodat in ieder geval de naden sloten en alles gelijk zat
Dacht dat dit een mooie kleur blauw was, maar wat uit de (spuit)bus kwam, gaf een héél ander resultaat dan wat de dop aangaf
Toen vond ik bij een lokale "knakenland" acryl verf met de door mij gewenste Turquoise kleur, zie water lijn
Sommige onderdeeltjes waren wel ééérg klein voor mij, zoals deze ruitenwissers (zie huissleutel ter vergelijk) en dat moet nog allemaal kunnen bewegen ook
Motoren en servo's erin, steun voor accu maken
En daar is ie dan
Kom ik aan het volgende probleem, er is hier niet op elke straathoek een sloot of een plas waar je kunt varen, enige kans is een windstille dag bij de haven in een uitham van de zee zodat er niet te veel golven staan. Eerste keer varen had ik het idee dat de boot niet echt op snelheid kwam, niet planeren. Zie hier
https://youtube.com/shorts/a9ItyuFTEFk?feature=shareKom ik er later achter dat er op de afstandbediening een knopje zit waarmee je de snelheid kunt calibreren (zeg ik dat goed?) In ieder geval maakt ie nu meer toeren.
Nu alleen nog wachten op goed weer....