De romp zit in elkaar. Nou ja, bijna dan. Anyways, het eerste wat ik heb gedaan na het fiasco met de motor is me afvragen of ik wel blij was met de stoelen.
Ik had op internet een foto gezien van iets andere stoeltjes, en die zagen er leuker uit. Dus maar weer wat oefening met knutselen.
Men beginne met
En verwijdere het rasterwerk
Vervolgens wordt een stuk masking tape in het rood gespoten (en dan 3x omdat de 1e keer te weinig bleek te zijn en de tweede keer het stuk alsnog te kort was....)
En dan eerst twee horizontale en dan een iets bredere verticale strip. Et voila.
En dan kunnen vervolgens alle cockpitonderdelen samengevoegd worden.
En nadat er nog een uurtje gehannest is om de romphelften zo goed en zo kwaad mogelijk passen te krijgen (kwam niet door zelfbouw modificaties)
kan er vervolgens genoten worden van een basisvorm.
De neus is nog niet gelijmd, ik moet nog even kijken hoe dat gaat met de passing van de voorruit en het uiteinde van de neus,
maar wil dat pas gaan doen als de rest mooi is om te voorkomen dat per ongeluk het glaswerk beschadigd.
Daarnaast - het lijkt gezien de passing van de bodemplaat, alsof het uiteinde bij de cockpit de juiste breedte heeft terwijl de punt van de neus
naar elkaar gedrukt moet worden. Dus dat wordt interessant. Er moet hier wel flink wat putty tegenaan.
En toen ik de bodemplaat ging passen zag ik opeens een loei van een gat
Dat hoort dus blijkbaar zo, maar betekent wel dat het kleine stuk ervoor mooi moet zijn voor de bodemplaat erop kan.
Ook de vleugels zitten er nog niet op (stuk is veel te lang dus wordt ook nog leuk). Ik wil de rest mooi hebben voor die erop gaan,
dan gaat het schuurwerk makkelijker hoop ik
Tot een volgende keer maar weer.