The Beast... Echt groot, momenteel behoorlijk winters hier, dus de buitenlucht foto's komen nog.

Bombload, nu nog vrij saai, nog geen passende decals voor de bommen binnen.

Werkplaats figuurtjes zijn onderweg. Heb nog een setje via eBay vanuit Engeland kunnen scoren!

Uiteraard zit het gehele interieur er ook in, compleet met PE-cockpit en radio-apparatuur.
Rest mij nog:
- Onderkant verder verweren, beschadigen.
- Het rubber van de wielen realistischer maken.
- De RR Merlin verder detailleren.
- DIORAMA BOUWEN!
- Oliesporen aan de nacelles toevoegen.
- Wikken en wegen om wel of geen antenne-draden toe te voegen.
Zeer tevreden tot nu toe over het HK model wegbouwde. Moest wel erg wennen door de manier van bouwtekening lay-out.
Persoonlijk vond veel onderdelen "weggestopt" binnen de tekeningen. Maar verder super gedetailleerd, beglazing zeer helder en niet vervormend.
Fouten van mijn kant:
- Ronde bommenrichters-raam gebruikt, aan de onderzijde van de neus.
- Niet goed schoongemaakt voor en tijdens het airbrushen, heb nu een vrij ruwe verflaag.
- Niet genoeg glossy vernis vóór het aanbrengen van de decals gebruikt, plaatselijk silvering.
- Zwarte looplijnen op vleugel; één decal verprutst.
- Pitot'je afgebroken, evenals balanceergewichten op SB roer.
- Tekening niet goed gevolgd bij de voorste geschutskoepel, waardoor ik dacht veel aan te moeten passen en daardoor wat met lijm op de clear parts heb gemorst...
- Gebroken machinegeweer voorste koepel, deze weer gemaakt.
- Mn spare-parts weggegooid, kom nu bij mn volgende Lancaster dingen te kort...
- De OTB-antennes gebruikt op de romp...
Ondertussen al druk bezig met de Tamiya 1/48 Lancaster Special, verslag volgt.
Merk nu al wel leuke verschillen tussen de 2 modellen. Op internet zijn genoeg reviews te vinden, maar eenmaal zelf bezig is het toch anders.
Kitje gaat prima in elkaar, wat kleine opknap werkzaamheden hier en daar.
Jeroen