Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2022 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen,

het is wederom een poos geleden dat ik hier nog iets gepost heb, dus bij deze.......

Ik wil jullie vandaag een nieuw project voorstellen waar ik al lang op wachte. M.n. De nieuwe Airfix Blackburn Buccaneer S.2C/D op 1/48 schaal.
Ik wist al een tijdje dat deze kit er zou komen en ik heb me dan ook voorgenomen van zodra ik er eentje in mijn handen kon krijgen dat ik deze direct zou bouwen.
De Buccaneer is een pure Cold War Warrior van de Britse RN en RAF. bedoeld om snel en hard toe te slaan met zowel conventionele wapens als nucleaire wapens, en dit op lage hoogte met grote snelheid. Diegene die ik ga bouwen is de S.2D versie die gebruikt werd op het Britse Vliegdekschip HMS Ark Royal.
Voor deze kit kit ga ik niet veel AM gebruiken. buiten de Eduard Space 3D cockpit-decals en de Eduard T-Face masks ga ik de kit puur uit de doos bouwen.

De Kit........samen met enkel AM goodies die ik ga gebruiken. Het boek geeft me wat meer info over de details die voor verbetering vatbaar zijn.

photo 568223

Dit is de kist die ik ga maken. Een Blackburn Buccaneer S.2D, 809 RNAS, HMS Ark Royal, Augustus 1978.

photo 568224

De S.2D was de gemoderniseerde versie van de C-versie. Deze kon worden uitgerust met de TV. geleide Martel raket. De D-versie was in weze gelijk aan de latere RAF S.2B versie.

photo 568225

photo 568226

Zoals alle vliegdek-jagers kon de Buccaneer zijn vleugels op-plooien om plaats te sparen op het drukke vliegdek. Weetje......Toen de Buccaneer enkel nog operationeel was bij de RAF maakten de RAF piloten nog steeds gretig gebruik van de mogelijkheid om de vleugels op te klappen.

photo 568227

Ok, tijd om te starten met de bouw. Zoals goede gewoonte beginnen we met de schietstoelen. Ik gebruik de kit- seat's. met de nodige Eduard 3D decals en de colored PE ga ik trachten om er iets van te maken.

photo 568228

Op zich is het detail wel mooi, maar het kan natuurlijk altijd beter.

photo 568229

De bovenzijde van de seat's zijn vrij spartaans te noemen. Het parachute-pack ontbreekt, en laat dat nu wel één van de meest opzichtige zaken zijn die opvallen in een cockpit.

photo 568230

Het IP van de navigator. Dit detail word straks verwijderd om plaats te maken voor de Eduard 3D decals.

photo 568231

De cockpit-tub met de side-panels. Op zich genoeg detail maar hier wederom hetzelfde zoals de IP van de navigator.

photo 568232

En om met de deur in huis te vallen, de cockpit-tub na het verwijderen van de overtollige details.

photo 568233

Het IP van de voorste cockpit.

photo 568234

Na wat spuitwerk, heb ik de cockpit-tub voorzien van de nodige Eduard Space 3D decals. Wat me echter opviel was de totaal verkeerde kleur die Eduard heeft gebruikt. Dit moest verbeterd worden.

photo 568235

Hetzelfde probleem met het IP van de voorste cockpit.

photo 568236

De Buccaneer beschikte over twee Martin Baker Mk.6MSB zero-zero seat's. De MB Mk.6MSB1 was de pilot's seat terwijl een MB Mk.6MSB2 voor de navigator bedoeld was.

photo 568237

Beide schietstoelen zijn geschilderd met Vallejo acrylics en voorzien van Eduard Space 3D decals en colored PE

photo 568238

Het detail bovenaan, m.n. de parachute-pack heb ik ook voorzien door het gebruik van wat scratch en verf.

photo 568239

De 3D decals heb ik voorzien van wat extra verf. M.N. de juiste kleur RAF Medium Sea Grey.

photo 568240

photo 568241

photo 568242

In het geval van de Buccaneer is het aangeraden om de schietstoelen al te lijmen voor de cockpit tussen de romphelften word gelijmd. Het achterste IP word aan de voorste schietstoel gelijmd het is daarbij niet meer mogelijk om achteraf nadat de romp is samen gelijmd om de schietstoel alsnog in de cockpit te verlijmen.

photo 568243

photo 568244

photo 568245

Tot op dit ogenblik past alles prima, dus wat de cockpit betreft een dikke pluim voor Airfix.

photo 568246

photo 568248

Eerste dry-fit in de rechter-romp.

photo 568249

photo 568247

Tweede dry-fit en meteen als alles goed zit de verlijming in de linker-romp samen met koker waar 15 gram gewicht in moet.

photo 568250

photo 568251

Cockpit volledig ingesloten in de twee romphelften.

photo 568252

photo 568253

photo 568254

Tot zover wat betreft de eerste fase.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 0:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Heel erg gaaf!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
J-roen87 schreef:
Heel erg gaaf!


Dank u.... :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is een hele mooie cockpit geworden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 12:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet waar ik terecht kan als ik de cockpit voor de Mossie moet afmaken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Het ziet er allemaal erg fraai en verzorgd uit Danny. Als je het dan vergelijkt met de standaard stoelen en wat je er van hebt weten te maken, wereld van verschil.

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
fvdm schreef:
Dat is een hele mooie cockpit geworden.


Thank's Ferry..... :brouw:

Citaat:
Ik weet waar ik terecht kan als ik de cockpit voor de Mossie moet afmaken


Voor raad en daad altijd welkom Bert. :D :brouw:

Citaat:
Het ziet er allemaal erg fraai en verzorgd uit Danny. Als je het dan vergelijkt met de standaard stoelen en wat je er van hebt weten te maken, wereld van verschil.


Met verf kan je veel doen hoor. Voeg er dan nog wat colored pe bij en wat 3D decals en je hebt al gauw een prachtig exemplaar.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Mooi vliegtuig de Buccaneer, je cockpit en stoelen zien er erg strak uit. ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
leonV schreef:
Mooi vliegtuig de Buccaneer, je cockpit en stoelen zien er erg strak uit. ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.


Dank u....... :brouw: Ben zelf ook wel benieuwd of het iets zal worden......... :D :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 4:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 nov, 2022 4:23 am
Berichten: 1
Top 3 Best Vacuum Cleaners To Deal With Hardwood Floors

What makes the best vacuum cleaners for hardwood floors?

Hardwood floors have been favored in recent years for many reasons: the fancy looks they add to your home, the firm and solid feeling when you walk on them, etc. Because of that, the growing demand for vacuums is significant too. However, finding the most suitable vacuum Top rated vacuum cleaners for your hardwood floor is not an easy task.

In today's article, we are going to introduce you to the three best vacuums for hardwood floors. Without further ado, let's take a look at these products!

Check This Out: The Top Rated Vacuum Cleaners - Get the Scoop

Top 3 Best Vacuum Cleaners

Bissell Hard Floor Expert Multi-Cyclonic Bagless Canister Vacuum

When it comes to hardwood floors, the Bissell Hard Floor Expert is definitely beyond the best-rated vacuum.

It is immensely lightweight, which is in comparison with most vacuums in its class. You can carry it from one room to another without putting out too much effort. The brush roll adjustment button makes it easier to move between.

This vacuum also features a specialized hard floor tool to ensure no scuffs or scratches left behind. Additionally, the Bissell Hard Floor Expert has a compact design, yet, it still gets multiple heavy-duty features of vacuums, which are double its size.

What We Like

  • Compact design
  • Washable filter
  • Easily assemble

What We Don't Like

  • Clogging issues happen constantly
  • The power cord is short

Miele Complete C2 Canister Vacuum

The Miele Complete C2 Canister Vacuum has gained renowned popularity on the market for its success when dealing with various floor coverings and materials.

Unlike other canister vacuums, this unit is user-friendly with six suction settings and an added foot control. They help users operate the vacuum with ease.

Also, this unit helps save your time cleaning since it has an extra-large floor head to extend the floor surface area while cleaning. What is more, this canister vacuum comes with a low-profile design that is easy to navigate under base cabinets and furniture.

However, you may find this Best vacuum cleaners on the market bulky due to its weight and wheels. In fact, they are the key to doing great work during cleaning sessions.

What We Like

  • 6 suction settings
  • The power cord is retractable
  • Impressive suction power

What We Don't Like

  • Bulky
  • A bit difficult to store

Pure Clean Robot Vacuum PUCRC25

Now, we move to another best-rated vacuum cleaner for hardwood floors - Pure Clean Robot Vacuum PUCRC25.

This unit is considered to be more manual since it provides fewer bells and whistles than other robot vacuums out there. Nevertheless, it still received positive feedback for handling well on hardwood floors.

It comes with 3 cleaning pattern modes: edge, spiral, and random/auto. This enables users to customize the cleaning schedule according to the duty at hand. This unit barely has any programming features; you only need to press the button and let it work.

While this smart vacuum is specially designed to deal with hardwood floor applications, it can perform well on low-pile carpet as well.

What We Like

  • HEPA filter included
  • Well-priced
  • Quiet

What We Don't Like

  • The dustbin is small
  • Lack of docking port

Wrapping Up

All in all, hardwood floors are a significant part of your home that requires extra care. Nowadays, there are various options out there on the market, so choosing the most suitable machine might be a bit difficult. You should do more research and read customers’ reviews on different products, and I’m sure the right vacuum cleaner is waiting for you.

I hope you found my list today to be a good reference in your journey of finding the Best Vacuum Cleaner In The World for your dwelling. Thank you for reading!


Laatst bijgewerkt door nickbuckler op ma 18 maart, 2024 5:30 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], kannonier en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement