Ik heb hem gezien, en die ziet er inderdaad zeer realistisch uit. Mijn complimenten!
Ik heb een aantal filmpjes op Youtube bekeken, en ze vlakken daar het zwart uit met wit. En dan uiteindelijk de eindkleur erop of hoe moet ik dat zien?
Het lijkt me best lastig met het schaaleffect; het lijkt snel teveel, maar die golfoorlog kisten kunnen wel wat hebben volgens mij.
Ondertussen heb ik me toegelegd op het spuiten van de Italiaan en het lijkt me het beste om deze echt helemaal af te maken voordat ik aan de andere begint.
Met de penseel (ik denk dat mijn airbrush pistool een te grote nozzle hiervoor heeft) een preshade aangebracht op alle losse onderdelen en de romp.
Omdat deze in een lichtgrijze kleur komt (met zwarte rug en staart) heb ik voor een niet al te donkergrijs gekozen.
Daarna heb ik lang gezocht om de benodigde verfjes en de verhoudingen te vinden voor Modern Italian Aircraft Grey.
Italeri geeft al aan dat dit federal standard 36280 moet zijn.
Vervolgens ga je dan zoeken, zoeken, zoeken todat je erachter komt dat de Italiaanse Eurofighter Typhoon in dezelfde kleur is.
Scalemates bied dan mooi de uitkomst om te spitten in de bouwinstructies van hun oa hun Eurofighter. Ik kwam erachter dat per schaal de kleuren en verhoudingen daarvan anders zijn bijv. bij 1/48 en 1/72. De kleuren voor een 1/72 had ik niet maar voor het recept van de 1/48 had ik de benodigde kleuren in huis!
En die waren dus als volgt:
Dus een paar grijzen en een heeeeeeeel klein beetje blauw. Even bij de fotoboer geweest, want mijn struikelblok is nog vaak het opslaan van gemixte verfjes zonder uit te drogen. Dat ging tot op heden vaak mis. De fotograaf blij en ik blij met voorlopig meer dan genoeg van die fotorolkokertjes.
Dit is het resultaat na die spuitbeurt.
Daarna zat ik te twijfelen om het grijs tegen beschadigen eerst een clear coat te geven of door te gaan met de spine en de staart in zwart te doen.
Dus de moed bij elkaar geraapt en alles heel voorzichtig afgeplakt.
En vervolgens:
Na het verwijderen van de tape:
Ondanks dat ik het hier en daar moet bijwerken ziet het er toch best wel leuk uit!
Hierna toch echt wel een beschermingslaag aanbrengen voordat ik verder ga.
Robbin