Het is inderdaad een kwestie van gewoon doen, ik kon ook niet solderen, maar ben toen gewoon begonnen tijdens de bouw van mijn BR52 (die ik hooooooooognodig eens moet afmaken)
Ik gebruik 2 bouten, een 30 w en een 16w electronicaboutje. Het is even weten hoe je iets meot solderen naast een al bestaande soldeerpunt, daar zijn een paar handigheidjes voor. Ik neem steeds een beetje tin op mijn boutpunt, wanneer er iets te veel op glijdt, dan veeg ik hem even langs een pannenspons
Wat ook belangrijk is dat je wel wat pijn moet kunnen verdragen, soms krijg je iets met geen mogelijkheid goed in de klemmen en dan moet je het gewoon beethouden, probeer zoveel mogelijk tegen je nagels te werken, die verdragen iets meer warmte
Maar probeer zoveel mogelijk de flux te gebruiken, ook als een soort kleefmiddel. Voor de rest, de handleiding en tips die Silenoz je al heeft gegeven zijn zeer nuttig, uitgebreid en practisch