Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2022 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi aangepakt. Die gaatjes boren voor de remmen op de wielen doe ik niet meer.. het onderstel kan zodanig verzwakt geraken dat het gauw afkraakt..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2022 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hangt wel van de diameter van het gat af en de remleiding. Het zijn wel leuke toevoegingen. In dit geval een klein gaatje in de as, de leiding gaat strategisch geweven naar boven.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2022 10:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank u dank u :brouw:

markie schreef:
heb je zometeen een toestel uit Portugal op de plank staan en dat kan toch ook niet iedereen zeggen.

Dat is waar :D

Silenoz schreef:
Mooi aangepakt. Die gaatjes boren voor de remmen op de wielen doe ik niet meer.. het onderstel kan zodanig verzwakt geraken dat het gauw afkraakt..

Het gaatje is minimaal diep en ik denk niet dat het daardoor snel zal afbreken.

Even een ander vraagje. De panellines wil ik "inkleuren" nu heb ik daar panelliner voor en kan ik dit met heel verdunde enamel (1:6) verf ook zelf maken.
Dit kitje heeft mooie dunne panellines.

Nu stuit ik op het volgende....Er zit een laag glansvernis over het toestel, wat zou moeten helpen bij het vloeien in de panellines. Dat gebeurd niet. Dus stukje voor stukje kleur ik ze dan in. Laat ik het een tijdje drogen (tot wel 15 minuten) en dan met roterende bewegingen met een stukje spons wil ik alleen de overvloei wegvegen, maar mijn hele panelline wordt schoongeveegd......

Wat doe ik verkeerd?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Een kleine update van deze Texan....
Het liep zoals gezegd niet lekker met een panelliner....ook niet met verdunde emanel verf.

Markie gaf de tip, probeer het eens met verdunde olieverf uit een tube.
Zo gezegd zo gedaan. Dit wilde iig (voldoende) beter dan met panelliner.

photo 564921
photo 564923


Toen zag ik dat door het vele vastpakken verf weg was op de kopse kant van de vleugel.
Op zich geen probleem en makkelijk op te lossen.

Afplakken en spuiten. Echter....daar waar ik aan de zijkant de decal had beschermd met een post it, had ik op de vleugel....tape geplakt over de decal heen. Met dit als gevolg :? :(
photo 564922
photo 564924
Stom, stom, stom, heel erg stom.

Nu kan ik twee dingen doen, zo laten, als hij staat op zijn pootjes zie je de onderkant niet, maar het risico lopen dat tijdens de bouwdag in Hurdegaryp ene M uit Drenthe het vliegtuig omdraait, zodat iedereen het ziet. om mij een "lesje" te leren

of

me van bovenstaande terreuractie niets aantrekken

of

Een ritje naar LHS en kijken of het setje van Black Cat Decals met Portugese decals voor een Hurricane en Spitfire dezelfde diameter heeft. Daarnaast is rondlopen in de LHS ook leuk, maar gevaarlijk, want het koopspook waart daar ook rond.

We zien wel.

Dan de volgende "tegenvaller"....Alclad en Vallejo chippingspul liggen elkaar niet, althans niet bij mij.

photo 564925
photo 564926
Zucht :| :| :|

Prop en neus schoongemaakt en opnieuw zwart gespoten.....we verzinnen wel iets anders.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
fhoeh... da's inderdaad balen... ferm balen... kan je de decal niet spuiten (het is de onderzijde, gaat ook redelijk wat afplakken zijn)

en in verband met het reageren van producten op elkaar.... Die alclad is raar spul. spuit deze over gelijk welk een primer en je hebt hetzelfde effect. wel raar dat vallejo daarmee reageert...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Maar verder ben ik wel lief toch. Ik zou naar de lhs gaan, kan je ook nog wat voor mij meenemen :) Ik zou het alleen willen spuiten als ik iemand wist die een goede snijplotter had die dit voor mij zou kunnen maken. Niet op basis van een zelf gemaakt malletje, want als het zou mislukken zou ik me er vreselijk aan irriteren.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik begrijp dat je na het decallen geen seal (lak) hebt aangebracht? Doe ik altijd wel om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Daar tegenover staat dat ik niet overal panelline-wasjes of schmoetzigkeit op aanbreng.

Oh ja, mocht ene M uit A te H met zijn fikken ergens aankomen, dan krijgt hij te maken met R uit H. Wellicht zit het in de familie om als Bob de sloper rond te lopen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Maar verder ben ik wel lief toch.

Je hebt je momenten :brouw: :wink: :lol:

markie schreef:
Ik zou naar de lhs gaan, kan je ook nog wat voor mij meenemen :) Ik zou het alleen willen spuiten als ik iemand wist die een goede snijplotter had die dit voor mij zou kunnen maken. Niet op basis van een zelf gemaakt malletje, want als het zou mislukken zou ik me er vreselijk aan irriteren.
Ik zou inderdaad kunnen vragen of iemand die decal voor me zou willen maken via diens plotter, maar het is een gecompliceerd kruis met dunne lijntjes...daarnaast is het de vraag of dit zonder kleerscheuren erop kan worden bevestigd....en ik moet de juiste kleur rood hebben....ik denk dat ik misschien zaterdag as. toch maar naar LHS ga.

tsjopper bob schreef:
Ik begrijp dat je na het decallen geen seal (lak) hebt aangebracht?

Nee ik heb er geen vernislaag nog overheen gespoten.....was een gevalletje: haastige spoed is zelden goed :x :oops:

tsjopper bob schreef:
Oh ja, mocht ene M uit A te H met zijn fikken ergens aankomen, dan krijgt hij te maken met R uit H. Wellicht zit het in de familie om als Bob de sloper rond te lopen.

:lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Ai, dat zijn wel wat tegenslagen.. :o
Ben benieuwd welke van de voorgelegde oplossingen je gaat kiezen :D

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2022 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
We gaan nog even door met tegenslagen, soms heb je van die modellen.

Ik had het landingsgestel gelijmd. Zag er goed uit...even van een afstandje bekijken....geen idee wat of hoe het nou gebeurde.....flikkert het uit mijn handen....landingsgestel afgebroken :roll: .
Ok, kan er ook nog bij....met sec. lijm de boel maar weer gelijmd. Dat is mooi opgelost.......huh waar is die decal van dat oog nou gebleven.
photo 565637
Ik heb mijn handen gecontroleerd, op mijn werkblad, op de vloer, maar geen oog.....zucht, dat kan er ook nog wel bij.

Dan maar handmatig er iets van maken. Gelukkig zag je nog de contouren.
Eerst het oogwit opgevuld
photo 565636
Toen het zwarte streepje
photo 565638
Tenslotte een rode oogbol
photo 565639
Op zich wel goed gelukt vind ik.

Antenne er voor de zoveelste keer gelijmd en de antenne draden geplaatst.
photo 565641

Voordat onderstaande foto's werden gemaakt met de svz tot nu toe, tikte ik dat geval aan de zijkant aan....krak :| .
photo 565640
photo 565642

Tot zover.

Op naar de volgende update en hopende dat dit de eindfoto's zijn :wink: .

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement