En we zijn weer terug in luchtvaartland echter wel met een Marines kist dus we blijven na mijn uitstapje in de Pinta toch wat op zee. Dit keer de EA-6B Prowler, de EWF versie van de A-6 Intruder. De enige bewapening aan deze kisten zijn eventuele anti radar raketten en veel electronica om te storen. De kist heeft een bemanning van vier koppen om de storingsmiddelen effectief in te zetten. Ondertussen zijn deze kisten niet meer operationeel en vervangen door de EF-18g Growler, die hetzelfde werk met de helft minder bemanning af kan. Ooit heeft er tijdens de periode rond de open dag op Gilze Rijen van 1997 nog een op het platform voor ons meteo kantoor gestaan (Ja, we hadden daar een prima uitzicht

). Helaas heb ik geen van de destijds gemaakte foto's meer. Maar, die dingen zijn groot.
De kit. Kinetic, dus, even afwachten hoe het gaat uitpakken maar over het algemeen is de eerste indruk prima. Mooie details en de optie om de vleugels op te klappen; wat ik denk ik wel ga doen want dat mechanisme is weer eens een prachtig stukje techniek. De versie die deze doos voorziet (letterlijk maar een optie, dat is weer even wennen na mijn Eduard kits

) is die van VMAQ-2 PLAYBOYS met op de staart uiteraard het logo van het maandblad dat we alleen maar lezen voor de interviews. Dit viel niet goed bij enkele hoge heren die vonden dat dit een verkeerd signaal gaf.. En uiteindelijk is dat blijkbaar aangepast. Kortom, een kit met een controversieel randje, gewoon, omdat het kan. Er zit om het geheel wat aan te kleden ook nog een dek tractor bij.
Verder heb ik in plaats van ome Ed aan te spreken op de beurs in Veldhoven een resin setje van Aires op de kop kunnen tikken voor deze kit dus weer eens wat nieuws. Er zit ook PE in maar ik zal zelf moeten schilderen dus dat is ook wel weer eens leuk.
Gaat u maar even zitten voor de inhoud van de doos en de toebehoren.

Mooie boxart

Een hoop sprues in grijs

Wat transparant uiteraard. Even zien hoe dat gaat met die canopy helften

Den tractor

Decals met die ene optie.

Basic maar doeltreffende instructies

Aires stuff.