Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2022 22:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
En hierbij wil ik mijn nieuwe project inluiden. Dit keer wil ik van de befaamde Revell 1/72 Tornado van alle landen die aan het Panavia project meewerkten een model maken.
Van de Duitser heb ik de Boelcke doos, welke een zeer interessant/moeilijk verfschema heeft. Dit zal nog een beste klus worden, ook al zit er wel een mooi sjabloonvel bij dat gekopieerd kan worden tbv het afplakken.

photo 556368

photo 556364

photo 556362


Voor de Italiaan heb ik de Tigermeet versie uit 2018, waar ik dus de decals niet van ga gebruiken.
Daarvoor heb ik aangeklopt bij de firma Italeri, want deze hebben in 1/72 een hele mooie limited edition met Italiaanse varianten.

photo 556365

Deze decals zitten bij de doos.
photo 556361

Wat opvallend is dat je bij de ECR variant de meest gevulde doos krijgt (oké de GR1 doos is nog voller). De extra sprue ligt links met de bewapening en andere dingen die niet op een IDS variant zitten.
photo 556366

Dit zijn de Italiaanse kisten welke met de Italeri sheet gebouwd kunnen worden; mijn voorkeur ligt denk ik wel bij de laatste, vanwege het kleurschema:
ECR:
photo 556355

IDS:
photo 556356

En nog een IDS:
photo 556358



En last but not least de Brit. Hiervoor heb ik de Desert Babes doos die komt met veeele extra's. Zoals resin en pe delen om het allemaal nog gedetailleerder te maken.
photo 556367


En dit is dus de inhoud van die doos. Ik weet nog niet welke kist ik ervan ga maken; de een is nog mooier dan de andere.
Rechts onderin zie je ook nog de extra neuskegel met pitot tube die ik erbij heb gekocht. De neuskegel die ik eerst had voor de Tigermeet versie maar doorgeschoven naar de meest gedetailleerde kist.
photo 556363


Omdat deze kit zich erg goed leent voor modulaire bouw wil ik ze grotendeels naast elkaar bouwen.
Alleen heb ik nog geen gereedschap in huis om bv het pe van de Eduard doos mee te buigen.

Ik had er in gedachten om de Italiaan en de Duitser gear-up te bouwen, in een soort van diorama. En dan de Engelsman met de wielen uit en de cockpit geopend aan de grond.
Tja, misschien neem ik wel teveel hooi op de vork. Maar ik zie wel hoever ik ermee kom. Hopelijk komt het dit jaar af :D




Ik had dit al gevonden als handig hulpmiddel voor het modulair simultaan bouwen van de vleugels en achterkant vd romp:
photo 556369


photo 556370


photo 556371


photo 556372
Op youtubekanaal Scale Model Things was te zien dat met een aanpassing aan de vleugels (swing systeem verwijderen) om de romp makkelijker te plamuren en later te verven is.
Ik denk dat dit een hele handige methode is.

Ik zag dat ik voor een Italiaanse Tornado wat hele kleine aanpassing moet doen. Hiervoor heb ik al wat naslagwerk voor verzameld.
Omdat nog zit te twijfelen tussen de eerste (ECR) en de laatste (IDS) heb ik van beide wat foto's gevonden op het www.
photo 556375


photo 556376


photo 556378


photo 556379


photo 556381


photo 556382


photo 556383


photo 556386


photo 556385


photo 556387




Robbin

_________________
Robbin


Laatst bijgewerkt door Robbin op wo 26 jul, 2023 14:42 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2022 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooi ambitieus project Robbin. Mijn aandacht heb je.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2022 17:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi hoor! Goed om een eigentijdse versie van de diavolo rosso te zien.

Afbeelding

ik heb een T-shirt met deze afbeelding: Vonden ze leuk in Italië ;-)

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2022 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Leuk project! ik heb zelf de Eduard doos ook liggen, ben benieuwd wat je van dit trio gaat maken.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2022 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk project zeg.

Qua kleurstelling vind ik de Duitser het mooist. Qua geschiedenis heb ik meer met de 1991 Desert Storm versie.

Ik heb ook een Tornado op de planning staan (ooit) omdat deze mooi past bij het setje NATO ground equipment wat ik eens gebouwd heb.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 apr, 2022 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Interessant rijtje kits, de eerste en de laatste heb ik ook liggen. :) Heb een beetje een zwak plekje voor de Tornado, al ben ik zeker geen expert ter zake. :lol:
Ik ga dit bouwverslag zeker volgen...

En euh, als je van de Tigermeet decals af moest willen, laat maar weten, heb best ook wel een zwak voor een kist met tijgerstreepjes... :wink:

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2022 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
het verwijder-baar maken van de vleugels is een update die gewoon erg handig is, als je de vleugels niet in 1 positie vast wil lijmen, het maakt het spuiten een stuk makkelijker. Het nadeel van deze swing-wings is dat de wapen pylonen niet mee draaien, zoals in het echt. Daarom zou ik bij een Tornado de voorkeur geven aan het vast op 1 positie plaatsen van de vleugels, zodat ook de wapen pylons in de goede positie blijven staan.

Groet
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2022 14:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Bruut toestel met de immer vuile staart.

Succes!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2022 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Leuk project. Ik zelf zou bang zijn om per ongeluk de onderdelen te verwisselen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2022 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zeker ambiteus! Ik heb laatst 2 dezelfde kits tegelijk gebouwd en moet zeggen dat ondanks eerdere scepsis me het eigenlijk best meegevallen is. Wel gebruikte ik veel zakjes, bakjes en potjes om verwisselingen te voorkomen!

Die laatste foto is trouwens erg mooi!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement