Bedankt voor de aanmoedigingen allemaal. Ik heb een kleine vordering te melden.
Allereerst heb ik de romphelften onder handen genomen voor zover nodig. Het enige wat er eigenlijk aan moet gebeuren is de uitdrukpunten weg werken, want die zou je nog kunnen zien als je straks de inlaat inkijkt. Gelukkig denkt Eduard over het algemeen een stuk beter na over de plek waar deze punten zitten dan bijvoorbeeld Revell.

Ook heb ik inmiddels zo'n beetje alle losse onderdelen losgehaald, gevijld, geschuurd en opgekuist en waar mogelijk vast wat aan elkaar geplakt zoals bijvoorbeeld de cockpit. Het kitje bestaat maar uit een paar onderdelen eigenlijk. Naast de delen op de foto zijn het enkel nog de vleugelhelften en stabilo's, de inlaat, machinegeweren en cockpitkap.

Dan verder met het eerste discussiepunt. Op internet is er wat verschil van mening over de cockpitkleuren van de vroege MiG-15's. De meeste lijken een grijs/lichtblauwe kleur op te geven dus ben ik daar maar voor gegaan. Ik had er geen potje voor die meteen voldeed dus wat gemengd uit twee potje Model Master verf om tot een leuke kleur te komen die naar mijn mening lijkt op dat wat ik op het internet kan vinden.

Over de cockpit snel meer. Dat bewaar ik voor de volgende update.