Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ik ga toch nog ook een Japanner doen, dit heb ik Jan beloofd, dat ik dat zou doen voor deze groepsbouw. De keuze is gevallen op deze sierlijke jager.
Voor de geschiedenis van dit vliegtuig, verwijs ik jullie naar het verslag van Timmie (op pagina 2). Hij heeft een 1/48 versie gebouwd.

De doos, met een mooie afbeelding en livery. Ik weet niet of ik deze livery ook daadwerkelijk ga toepassen.
photo 545707
De onderdelen zijn aanwezig op een sprue.
photo 545705
Wat pe en de canopy. Vwb de pe , weet ik niet of ik het wel ga gebruiken.....
photo 545706
Decalsheets
photo 545708

De aftrap.

Het eerst wat ik beet heb gepakt is de stoel. Bij de pe zitten gordels. Deze ga ik wel gebruiken.
photo 545710
Freesje op de dremel gezet en de gegoten riemen weggefreesd. Druppeltje sec. lijm erin gedaan om straks de oneffenheden te camoufleren.
photo 545709

Wordt vervolgd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Leuk dat je er nog een doet Barry! Veel plezier en succes met dit mooie toestel. Ik ben benieuwd naar de kleurstelling..l

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 22:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ha Barry, wat fijn dat je deze uitdaging toch aangaat. Het is een prachtige kit, maar als ik al die PE zie ga ik spontaan hyperventileren.... :lol:
Ik weet zeker dat jij er wat moois van gaat maken. Succes!

Jan, die nu aan het kl*ten is met de aerials van de Tenzan.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op di 19 okt, 2021 17:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 okt, 2021 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Leuk, mooi kitje!
Gaaf dat de wieldeuren er als PE bijzitten, die zijn vaak veel te dik uitgevoerd op deze schaal.

Veel plezier met deze! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2021 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Thanks heren, dat gaat wel lukken.

Deef schreef:
Leuk, mooi kitje!

Jij hebt ook een mooie Tony kit mogen ontvangen.

Ik zei dus dat ik de pe wellicht niet ging gebruiken.....als ik zie hoe klein het is :shock: :shock:.
Ik ken me zelf wel goed genoeg, dat ik het niet kan laten...aan de slag.

Ik moet zeggen dat het wel een vorm van masochisme is....mijn hemel is dat klein en wat een slechte beschrijving.....ze laten wel zien wat het is, maar nou niet echt aangeven, waar je het moet bevestigen bij een aantal onderdelen.

Echt klein
photo 545749

Dit onderdeel moet vervangen worden voor pe.
photo 545747
en dan krijg je dit.
photo 545748

Het controlpanel diende te worden voorzien met een stukje film, maar dat ben ik of
A) kwijtgeraakt of
B) het zat er niet bij.

Het zal waarschijnlijk optie A zijn.

Ik heb er voor gekozen om het te plakken op het plastic onderdeel.....verf doet de rest wel straks.
photo 545750

Dit is wel het ultieme masochisme......de korrel en het vizier.
photo 545751
Zowel de korrel als het vizier moet je buigen....als je er al naar kijkt breekt het af......
photo 545752
Om het helemaal af te maken krijg je de optie om bij het vizier een stukje film te plakken....gaan we dus niet doen.

Deze inimini onderdeeltjes veilig opgeborgen en een klein plat afsluitbaar bakje.

We ploeteren door.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2021 16:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mooie start. na het schilderen kan je misschien met verdunde houtlijm het vizier aanbrengen.

Voor het IP, gewoon de achtergrond zwart spuiten en met een naaldje evt de wijzers krassen. de blote plastiek laat het witachtig uitschijnen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2021 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Silenoz schreef:
mooie start. na het schilderen kan je misschien met verdunde houtlijm het vizier aanbrengen.

Dat is een goed idee :brouw:

Op Op een referentiefoto zag ik dar er aan de rechterkant 2 kistjes oid zaten en deze met wat stryeen er ook in verwerkt.
photo 546002
Vervolgens de alles een kleurtje gegeven wat extra kabeltjes toegevoegd en een wash er overheen. Voor dit kleine priegelwerk ben ik blij dat ik ooit een aantal goede kleine kwastjes heb gekocht, waarvan de haartjes van kwast na een paar keer gebruiken niet uitelkaar gaan staan.
photo 546003

Het "luchtrooster" wordt zo door Dragon aangeleverd.
photo 546004
Dat kan beter...met een klein freesje het rooster bewerkt.
photo 546005

Nu nog de bodem en het ip en dan kan de boel worden gesloten.

Wordt vervolgd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2021 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een gepriegel met dat pe.( krijg je er ook een loep bij) :wink:
Erg leuk om nog een tony te zien. Ze hebben ook gewoon sierlijke lijnen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 okt, 2021 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Timmie schreef:
Wat een gepriegel met dat pe.( krijg je er ook een loep bij) :wink:
Erg leuk om nog een tony te zien. Ze hebben ook gewoon sierlijke lijnen.
Grtz Arjan


Nee je krijgt er geen loep bij....nu heb ik gelukkig de luxe om op 48 jarige leeftijd (heb ik het echt geschreven :wink: ) (nog) niet bril- lensdragend te zijn.
Dank je wel Arjan.....Ja hij heeft zeker sierlijke lijnen....lijken overigens wel verdacht veel op die van een Me-109....die Japanners toch ook altijd met hun kopieergedrag :lol:

Zo, de romp is gesloten. Bijna was ik het achterwiel vergeten te plaatsen. Dit kan niet meer nadat je de romp hebt gesloten. Vind ik wel een beetje jammer, want het is een erg fragiel stukje plastic, net als die pitot die vooraf al is gemonteerd op de vleugel. Nu ook weer gebeurd, dat er een stukje afbrak :roll: .

De passing is redelijk te noemen.....als je de bovenkant uitlijnt dan is de onderkant niet mooi en visa versa. Daarbij komt ook nog eens dat de onderkant een beetje naar binnen buigt.....dat was vooral het geval bij de lucht inlaat en het staartgedeelte. Dit probleem komt me zo bekend voor...oh ja bij Ruth...... Gelukkig heb ik niets te maken met rivets.....plamuur van alebastine bood de uitkomst. Het plamuur goed laten drogen een daarna met acetonvrije nagellakremover glad gestreken....onderkant luchtinlaat kan nog wel een schuurrondje krijgen zie ik nu.

Bij een dryfit van de vleugels (de passing hiervan was uitstekend....een heel klein beetje aan de binnenkant moeten wegvijlen.) kwam ik er achter dat er ook nog wel wat plamuur aan te pas zal komen ben ik bang :? .

photo 546186
photo 546187

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 okt, 2021 21:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Kijk, dat gaat de goede kant op, Barry! Slaak jij ook altijd een zucht van verlichting als de romp dicht zit?

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement