Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 16:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 maart, 2021 2:21 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Nice!
Komt goed...

Toch mooi gedetailleerde tracks, vind ik.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 maart, 2021 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Niemand zo vindingrijk dan een modelbouwer met een probleem, komt vast en zeker goed; :wink:

Blijf brouwen,
Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 maart, 2021 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2763
Woonplaats: Dordrecht
Lt D schreef:
Toch mooi gedetailleerde tracks, vind ik.
Zeker! Het hele kitje is ook gewoon prima gedetailleerd. Echt niks op aan te merken.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we er niks aan kunnen toevoegen! :twisted: :lol:

Ik zie op veel foto's dat de lassen op de voorste zijkanten van de turret nogal aanwezig zijn, dus met wat streched sprue deze aangebracht:

photo 534645

photo 534646

Vervolgens toch ook eens zo'n oppervlakte behandelingstechniek uitgeprobeerd. De lassen moesten natuurlijk netjes geintregeerd worden, maar ook vond ik dat het oppervlakte van de turret wel wat ruiger mocht.
Aan de voorzijde van de hull de besproken naden uit mijn vorige post gevuld en geschuurd, en toen moest daar uiteraard ook het nodige oppervlaktedetail teruggebracht worden.
De foto's:

photo 534648

photo 534647

photo 534649

Ik heb dus Tamiya putty gemengd met Extra Thin Cement, en dit met wat oude kwasten op het oppervlak aangebracht. Opgebouwd uit wat dunne laagjes.
Best leuk om te doen, en het resultaat is ook wel prima denk ik. De rest van het oppervlakte is, zoals Huib ook al een keer opmerkte, gewoon prima, dus daar doe ik niks meer aan.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2021 13:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Met het modelletje komt het wel goed zie ik, erg creatieve oplossingen. De oude zwartwit foto's zijn geweldig!

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2763
Woonplaats: Dordrecht
Thanks Jeroen!
Dit weekend waren er nog wat creative uitbarstingen :mrgreen:

Van wat elektriciteitsdraad een sleepkabel gemaakt:

photo 535093

Op heel wat foto's is te zien dat in plaats van netjes opgerold op het achterdek, deze in de lengte over de tank gelegd werd:

photo 535094

photo 535097

Ook eens een keer geprobeerd wat te boetseren van Milliput. Ik vond dat de unditching beam wat "gewicht" miste als ik hem gewoon zo op de zijkant legde.
Daarom had ik het idee er een opgevouwen zeil, deken, of iets in die geest onder te leggen. Het inzakken onder de boomstam geeft voor mij wel het gewenste optische resultaat:

photo 535095

photo 535096

Volgende sessie de laatste puntjes qua de bouw van deze IS-2 en dan gaan we verder naar de volgende items van het vignetje.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooie toevoegingen Davey. Maakt het zoveel meer af een model, dit soort toevoegingen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi hoe je dit aankleed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 maart, 2021 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Prachtige details, Deef. Die kabels zien er ook goed uit. Goeie truc om de mantel van de elektriciteitsdraad te gebruiken.

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2021 13:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooie details inderdaad, die truc met de gietijzer structuur wil ik ook eens toepassen op een model.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2763
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt mannen!
Door de paasdagen niet zoveel aan dit projectje kunnen werken, maar ik kan nu toch een grote vink op de checklist zetten.
Er moest nog één (of eigenlijk vier) dingetje gebeuren, en dat waren de spare trackslinks op de voorzijde bevestigen.

Opnieuw een verassend mooi detail wat Italeri toe heeft gevoegd voor deze schaal: De bevestigingensklampen waarmee de resereve tracklinks zijn toegevoegd als detail.
Er werden op de romp namelijk een soort van steunen met binnendraad gelast waar de links op vast gebout konden worden.

Alleen de tracklinks zelf hadden wel iets mooier vormgegeven kunnen worden. Maar goed, zo heb ik nog wat te doen he... :mrgreen:
Ejector marks weg geschraapt, met het microzaagje een paar sleufjes gemaakt en met koperdraad staafjes toegevoegd, om het geheel wat meer detail te geven.
Links nog één link zoals ie in de kit geleverd wordt, de rechtse twee zijn al bewerkt:

photo 536166

Toen deze elementjes er op gelijmd waren, kon ik dus die grote vink zetten. De bouw van deze IS-2 is (voor nu) klaar.
Wellicht dat als ik wat figuurtjes toe ga voegen dat er hier of daar nog wat aangepast gaat worden, maar dat is voor dan!

photo 536169

photo 536165

photo 536167

photo 536168

Dan gaan we nu eens kijken naar het doosje met de Zis-3's

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement