De kers op de taartDe laatste toevoeging aan de T34 model 1940 wordt echt de finishing touch.
Zoals ik al eerder schreef, leed deze eerste operationele versie van de T34 aan mechanische problemen, waaronder een te zwakke versnellingsbak en differentieel. Omdat de Soviets ook nauwelijks voorzien waren van bergingsvoertuigen en veldwerkplaatsen was de tijdelijke oplossing om een reservebak met differentieel mee te nemen op het achterdek. Als de eerste bak dan stuk ging kon ter plekke (al dan niet onder vijandelijk vuur) de reservebak ingebouwd worden en de tocht voortgezet. Ik heb verschillende foto's gevonden van deze vroege T34 met de reservebak achterop.
Mijn plan is dus om die karakteristieke versnellingsbak op het motordek na te bouwen en toe te voegen aan het model. Dus ik kan weer los met styreen.
De basisonderdelen uit styreen plaat en buis.
De basis in elkaar gezet.
Verder uitgewerkt met allerlei detail.
In de verf.
Na verwering (vol met vet en olie).
Met naaigaren achter op de tank verankerd.
Zo, die is klaar. Nu nog even denken over een ondergrondje.