Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 21:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo iedereen,

Ik heb ook nog even een vraag met betrekking tot de gele rand op de vleugel. ( dit voor Rufe 2 wat later)
Het valt mij op dat de rand op de Rufe van Hasegawa dunner is/ lijkt dan de rand op de Zero van Airfix die ik recentelijk gemaakt heb.
Is dit type gebonden? Of verschilt dit per fabrikant of is dit de interpretatie van de modelbouw fabrikant?

Alvast bedankt.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 22:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Goed om te zien hoe je vordert Paul. Die Rufe zit lekker strak in de hennepkleur.

Voor je vraag over die gele band op de leading edges moet je denk ik foto's opzoeken en goed bekijken. Ik weet er geen antwoord op, maar het zou wel ens per merk/fabriek kunnen verschillen. Stel je vraag ook even hier;
https://www.facebook.com/groups/243897445953249

Succes,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ziet er netjes uit, Paul. Ik vind die Zero met drijvers eigenlijk veel mooiere dan de Zero zonder!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Paul1970 schreef:
De centrale drijver zit aan de romp vast (in de drijver zit 10 gram lood)
photo 529816


Grappig, Fe = Ferro = IJzer. Bij lood zou ik Pb verwachten.

Leuk inderdaad om de Zero met centrale drijver te zien.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt mannen!

Inderdaad vindt ik de Rufe eigenlijk mooier.... al doen de hulp drijvers aan de vleugels er iets afbreuk aan.
Deze moeten hier nog onder.
Voor dit vliegtuig heb ik de acrylic verf van Humbrol gebruikt (168) en dit leek wel beter voor mij te werken dan de MR.Hobby verf op de Zero. En wellicht helpt de nieuwe platte kwast ook voor een beter resultaat....! :D

@René: Dat van het lood heb je scherp gezien....! Ik natuurlijk op hoge poten naar de collega’s van de werkplaats of ze mij knollen voor citroenen hadden gegeven...(lees ijzer voor lood) en het antwoord van mijn collega was dat ze al jaren ijzer gebruiken i.p.v. lood om het wiel te balanceren... :oops:

Wordt vervolgd..

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Eén voordeel Paul, 5 gram = 5 gram. Soortelijk gewicht van lood is echter hoger dan die van ijzer. Dus heb je weinig ruimte, ga dan voor lood en anders, lekkere dikke bouten of zo....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2021 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hij lijkt inderdaad goed in de verf te zitten Paul, netjes hoor. Grappig inderdaad, men noemt het lood, maar dat is het al jaren en jaren niet meer. Dat is natuurlijk al jaren bekend als giftig, dus dat ze er in de garages een andere oplossing voor hebben gevonden. Ijzer is een mooi gewichtig metaal en niets mis mee. Voordeel van lood is ook dat het wat flexibeler is dan staal. Maar zo in die drijvers is dit toch een topoplossing.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo iedereen,

Hier weer een teken van leven van mijn kant.

Vandaag heb ik de laatste decals kunnen plaatsen. Ze werden steeds kleiner... :lol: Na de verflaag heb ik het vliegtuig met een spuitbus van MR Hobby een semi-gloss lak laag gegeven. Dit i.p.v. het een glans laag te geven van ModelMaster. (met de kwast opbrengen) Het is mij wel bevallen. Nu twijfel ik alleen nog of ik de eind laag semi-gloss of mat ga doen.
Het is nu de bedoeling om het vliegtuig in een wash van Flory models te zetten. Deze Rufe hoeft niet heel vies en verweerd te worden.
Zo staat de Rufe er nu bij:
photo 536193
photo 536192
photo 536194
photo 536195

De wash erover, een lak laag erover, de raampjes open pulken en een antenne draadje eraan, dan schiet het wel op.

Een van de redenen van de vertraging is het feit dat ik toch met zijn broer ben begonnen. Dit lag niet in de planning maar ja....
Ik kon de 2 Rufes redelijk simultaan bouwen tot het verf moment. Volgens de doos kan je 2 Rufes in dezelfde kleurstelling maken, maar dat is niet leuk. Vandaar de keuze om een in de lichte en de andere in de groen/grijze combi te maken. Er is een foto van (die zal ik nog even opsnorren) dat de lichte en de donkere gebroederlijk zij aan zij liggen

Tot zover deze update weer.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 21:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi om te zien dat je gevorderd bent en de tweede Rufe onderweg is.
Hij zit mooi in de verf. Voor de eindlaag zou ik gaan voor matte vernis. Ik heb gemerkt dat dan de kwaststrepen bijna niet meer zichtbaar zijn.
Succes!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 apr, 2021 18:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt voor de tip Jan! Als Rufe 1 klaar is zal ik onder deze post de vorderingen van Rufe 2 laten zien. Zo kan je een groepsbouw wel even rekken....! :D :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement