Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jan, 2021 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
JJ@MB schreef:
En, René, ik heb over de remkleppen zitten twijfelen. Maar ik had niets fatsoenlijks om die gaten mee te maken, alleen boortjes. Daarom heb ik het zo gelaten. Maar ja, voor mijn nieuwe kit moet ik ribben voor het dak maken. En die zijn van aluminium met gaten voor gewichtsbesparing. 7 spanten met elk 40 gaten. Dus toch maar een punch&die besteld, die waarschijnlijk volgende week arriveert. Dan heb ik geen excuus meer en daarbij jouw terechte opmerking. Het gaat er dus toch nog van komen. Een vraag aan jou. Welk materiaal en welke dikte heb jij gebruikt? Op de foto lijkt het haast wel uit papier gesneden.


Ik heb 0.13 mm dik styreen gebruikt (0.25 mm vond ik wat te dik) en daarvan heb ik iets gemaakt wat lijkt op de geperforeerde plaat welke ook op de echte speedbrake zit. Het is gemaakt van 4 stukjes styreen van 5 x 10 mm (5 mm is de breedte van de speedbrake en 10 mm is iets kleiner dan de hoogte van de speedbrake). Onder en boven het scharnierpunt het styreen ingezaagd tot aan de hydraulische plunjer om een onder en bovenklep te simuleren. Ook ik heb de gaten met boortjes gedaan dus je hoeft niet op die P&D set te wachten :lol:

Voor meer inspiratie voor mijn F-16, zie hier: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=280&t=51674

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2021 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Hi all,

Toch nog een update. René heeft een zenuw geraakt :wink:
Ik ben voor de .25mm gegaan en heb de uiteinden afgeschuurd, zodat die naar praktisch nul lopen. Ik was wel blij dat ik de Punch&Die had, want dit resultaat had ik niet voor elkaar gekregen met boortjes.

photo 530207

Dan de kleur en de wash weer hersteld en dan is dit het resultaat. Het is inderdaad wel een stuk beter, René. Dank dat je me uitdaagde :brouw:

photo 530206

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2021 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi bijgewerkt. Ik vond de kleppen in open stand wel erg uitnodigend om er wat mee te doen. Mooi dat we elkaar zo nu en dan wat prikkelen....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
De dio is nu ook klaar. Daar voeg ik ook nog twee eindfoto's van toe hier, om dit verhaal compleet te maken :) .

photo 534178
photo 534181

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf zo met die lampen hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooi resultaat! Er zit echt "leven" in!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Echt gaaf geworden! Alsof je naar een 1:1 tafereel zit te kijken. Chapeau :brouw:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi gedaan hoor. Ik zou wel eens een foto willen zien van het geheel, niet alleen van een binnenkant. Heb je daar misschien een foto van?

Toch zie ik ook nog een aandachtspunt. In je post van 23 januari staat het kielvlak nogal scheef. Dat is misschien mosterd na de maaltijd maar kun je daar nog iets aan doen?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Hallo allemaal,

Dank voor de positieve reacties :) .

fvdm schreef:
Mooi gedaan hoor. Ik zou wel eens een foto willen zien van het geheel, niet alleen van een binnenkant. Heb je daar misschien een foto van?

Toch zie ik ook nog een aandachtspunt. In je post van 23 januari staat het kielvlak nogal scheef. Dat is misschien mosterd na de maaltijd maar kun je daar nog iets aan doen?


Ik heb in het draadje onder de dio's wat meer foto's staan: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 5&start=30 en dan hierbij twee ervan van de hele showcase, een van de gebruikelijke plek waar hij staat en de andere van de tijdelijke plek (nu hij nieuw is mag hij even pontificaal op tafel).

photo 534314
photo 534315

De staart staat niet zo scheef als het op die foto lijkt. Dat is vertekening door de lens van mijn mobiel. Hierbij twee foto's van wat verder af, dan zie je dat het meevalt. Wat schever zit is de ene remklep. Die horen ook scheef, maar nu hebben ze niet allebei dezelfde hoek. Maar het verschil is klein genoeg om het zo te laten. En, ja, dat blijft mij natuurlijk storen, maar eigenlijk verder niemand die het ziet :wink: .

photo 534312
photo 534313

Groet,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Mooi werk hoor. Echt een levend stukje diorama. Lekker bezig zonder overcrowded te zijn. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement