Fijn dat jullie zo meedenken! Mag ik om nog twee meningen / adviezen van jullie vragen
?
De StuG staat in de basiskleur, zandgeel met roodbruine strepen ... wees gerust, hier gaat de wintercamo nog overheen, komt er hoogstens op sommige plaatsen nog doorheen. Ik wil nu eerst de onderdelen schilderen (rubbers loopwielen, gereedschap e.d.), dan een chipping laag er overheen en dan de witte wintercamo. Dan begint het verweren.
Ik heb twijfels over twee zaken. Allereerst: de schürzen. Ik kan ze allemaal, volledig aanbrengen. Maar als je naar de WW2 foto’s kijkt zie je heel vaak dat (grote) delen ontbreken. Voordeel is dat het wat ‘echter’ lijkt en de verwering erachter ook zichtbaar wordt.
Vraag 1B
... ik had het idee om de onderhoeken wat te verbuigen (schade). Maar deze platen waren wel 5mm dik staal - in hoeverre kan dat verbuigen??
(Ik zie nu lezers voor me die 5 mm afmeten tussen duim en wijsvinger ... ja hé
)
Zie onderstaand schetsje:
Links het 3e deel weglaten, rechts het eerste deel. De pijltjes in de hoeken geven aan in welke richting de hoeken te verbuigen (kleine hoekjes, 5mm staal zal geen grote vouwen hebben.)
Wat vinden jullie?Eigenlijk is de PE wat te dun ... maar zijn wel allemaal afzonderlijke deeltjes. In het echt zat het ook schots en scheef, gelukkig maar, wordt nog wel een dingetje om die dingen eraan te hangen.
Vraag 2: de stowage achterop. Ik heb een setje van Value Gear specifiek voor de Stug, voordeel dat alles op planken ligt en dus op de deksels op het achterdek kunnen. De reservetracks verhuizen naar de voorkant, dus achterdek is ‘vrij’ maar wel voorzien van hekwerk. Wil in ieder geval ook een of twee reserve loopwielen erbij.
Vraag 2b: er zou dan eiegenlijk een zeil overheen moeten, maar dat vind ik zonde van het werk aan de stowage
, dus alternatief is een rol helemaal achterop die dan ook een winterpatroon krijgt. Tweede foto.
Wat te vol misschien? Ik kan ook het rechterdeel weglaten en een brandstofdrum / jerrycans opnemen?
Stel jullie mening of suggesties zeer op prijs!