Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bulson
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 okt, 2019 5:29 am
Berichten: 2
Goedenavond allemaal,

Gloedje nieuw hier op het forum en ja ik heb gezocht. :D
Al een tijdje valt mij op dat Bulson.nl best wel goedkoop is wat betreft Airbrush spullen. Ik vind het alleen lastig in te schatten of het ook daadwerkelijk een goede winkel is. Relatief nieuwe site. Maar de reviews zijn in mijn ogen wat vreemd.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bulson.nl . Ik Wil graag met airbrush beginnen en wil graag met iets goeds beginnen maar de set in almere is wel een prijzige (535 eur).

Ik hoor het graag.
Dank alvast voor jullie reply's

Met vriendelijke groet
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 7:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Beetje late reactie misschien, maar Bulson ken ik niet, maar Almere wel, ik vind naast een prijs de service en aanbodkwaliteit ook belangrijk, dus zou ik voor Almere kiezen die zich bewezen heeft, niet alleen in onze hobby, maar ook bij custompainters en artiesten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 7:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Zoveel schelen de bedragen toch niet van de beide websites? Ik zou zeggen, kies met verstand, maar ga, wanneer je een dergelijke investering doet, in ieder geval ook even proefspuiten om te kijken wat lekker in de hand ligt en wat doet wat jij wilt dat hij doet.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2019 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Rob,

Onlangs kocht ik de nieuwe AK airbrush, hier is mijn verslag :
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... 14&t=52433

Ben je een fanatieke modelbouwer en denk je de komende jaren te blijven bouwen en airbrushen, dan zou de Iwata Neo
een goede keuze kunnen zijn.
Die sets die jij ziet, zijn veel en veel te duur.

Een goede compressor die veel lucht en druk levert, kost bij Pinearts maar 99 euro's :
https://www.pinearts.nl/index.php/airbr ... essor.html

Koop een lange slang en een snelkoppeling en je bent klaar voor minder dan 200 euro. Dan heb je de basis :
Airbrush, slang en compressor.

Let er bij een airbrush wel op dat je een VERCHROOMDE versie koopt !!! Dit is veel degelijker dan nikkel en is ook veel
makkelijker schoon te maken. Bijna alle soorten modelbouwverf hechten beter op nikkel dan op chroom, dus vermijd dat
spul.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 19:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
ETG schreef:
Rob,
Een goede compressor die veel lucht en druk levert, kost bij Pinearts maar 99 euro's :
https://www.pinearts.nl/index.php/airbr ... essor.html


Is een tweecilinder airbrush compressor niet een beetje overdreven? Ik heb een 1-cilinder Sparmax en daar kan 2 man zonder problemen tegelijk mee aan de slag. :lol:
Trouwens zie ik in de beschrijving een bedrag van €119,- staan, dus het is denk ik wel handig om even te informeren welke prijs klopt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik dacht dat ze het bedrag verlaagd hadden, want ik zelf heb toen inderdaad 119,- euro betaald !
En een flinke compressor is een must, zeker als je nog eens een grotere airbrush aan wilt schaffen.
Ik heb ook (veel) grotere airbrushes en paint guns en die vragen echt veel lucht. Deze tweecilinder
trekt het dan echt niet meer (tenzij hij op stand "continu" staat, maar dan worden de cilinders bloedje
heet........).
Wil je bijvoorbeeld een Iwata LPH-80 optimaal gebruiken, dan is die compressor van 119 euro gewoon
veel te klein.
Die airbrush heeft flink wat lucht nodig bij veel druk en dat vergt een flinke compressor.

Dus wat is overdreven ? Ik heb materiaal dat veel lucht en veel druk nodig heeft, dus voor mij is
het zelfs een must.....!

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 20:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het klinkt alsof jij iemand bent die veel achter elkaar met de airbrush bezig is, en veel verschillende formaten verfspuiten gebruikt. In dat opzicht kan ik me inderdaad voorstellen dat je een compressor nodig hebt die dat allemaal trekt. Maar ik denk dat ik voor een hoop mensen spreek als ik zeg dat de meeste mensen het prima met een simpelere compressor af kunnen, laat staan iemand die net begint.
Ikzelf heb jaren met een simpele Eurotec 10A gespoten die ik tweedehands had gekocht en dat was een prima compressortje. Toen die een jaar of 15 was is 'ie minder gaan werken en heb ik 'm ingeruild bij Airbrush Services Almere. Nu heb ik een Sparmax TC610H en dat is ook een prima compressor, ook voor de langere spuitsessies.

Oh, en je hebt het over hete cilinders. Hoort er geen thermische beveiliging op te zitten? Mijne heeft dat wel namelijk.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2019 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik wissel net zo vaak van airbrush als van penseel. Maar daar zijn airbrushes toch ook voor ?
Sommige onderdelen hebben moeilijk te bereiken hoeken en gaatjes. Met een grote airbrush kunnen er problemen met een goede
dekking zijn, dus spuit ik al die kleine plekjes met een kleine airbrush, met lage druk, en spuit ik de rest met de grote airbrush.

En sinds ik grote airbrushes ben gaan gebruiken, in combinatie met het fijnste filter (kleinste raster) die ik kon vinden, om de verf
te filteren van klontertjes, zijn de resultaten flink verbeterd. Met groot bedoel ik Iwata HP-TR2, Sparmax GP-850 en Iwata LPH-80.
Alle speelgoedfabrikanten gebruiken zulke grote airbrushes, ze gebruiken zelfs heuse paint guns !! Ja.......Matchbox auto's bijvoorbeeld
werden en worden met grote paint guns gespoten. Ander speelgoed ook. Zelfs als het oppervlak maar enkele vierkante centimeters is.
En niet omdat deze grote dingen makkelijk schoon te maken zijn (want dat worden ze niet...!) maar puur vanwege het eindresultaat.

Op mijn compressors zitten geen thermische beveiligingen, op de grote zit wel een ventilator die continue draait zodra hij aan staat.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 1:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 okt, 2019 5:29 am
Berichten: 2
Dank allemaal voor de tips. Voor nu ga ik niet bij Bulson wat kopen. Ik ga een Sparmax T610H aanschaffen met een Iwata Eclipse. Ik ben er niet op uit om perse zo goedkoop mogelijk te kopen. Maar liever wat goeds zodat ik niet gefrustreerd kan raken door goedkope meuk terwijl ik wellicht met een goede airbrush wel mooi overweg kan. Maar goed tijd zal dat natuurlijk ook leren. Nogmaals dank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bulson
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 1:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Iwata Eclipse........... Hele goede keuze !!
Behandel hem met respect en je hebt een airbrush voor het leven.
https://youtu.be/MIZDkAra3gY

Die Sparmax is ook een mooie. Die houdt je airbrush wel op druk !
Proficiat. En laat je eerste indrukken eens horen.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement