Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: di 27 aug, 2019 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 73
Ziet er al heel mooi uit. Blijven mooie voertuigen die Btr serie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2019 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Mooie bouw weer Steven, de camo lijkt grappig genoeg heel veel op de MERDC camo van de Amerikanen :D

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: ma 02 sep, 2019 0:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, ik heb vandaag de ondergrond nog wat verder uitgewerkt. Ik heb met tape de randen afgeplakt en heb dan goed stromende plaaster in de kieren gegoten. Ik heb zoveel mogelijk stukjes "ijs" in plaaster met zwart en groen pigment gedompeld. Er was nog een wiel dat de grond niet raakte, daar is nu al extra plaaster uitgesmeerd. Het ijsgedeelte ziet er nu zo uit:

photo 483908

photo 483909

photo 483910

photo 483911

photo 483912

Waar je nu de zwarte plaaster ziet, komt het "mud"-product. de stukjes ijs zullen met een airbrush witter gespoten worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 23:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er is al gewerkt met de moddergel.

photo 484144

Hier zit het er net op en is het nog lichtgroen. Doordat de plaaster er onder sneller het vocht opslorpt, wordt de gel ook sneller felgroen.

photo 484146

De dag erna was zelfs de gel onder het plastic helemaal groen geworden. Ik had die stukjes plastic losgemaakt uit het plaaster, gel er onder gesmeerd en ze teruggezet. Nu zou ik nog willen werken met Vallejo Stillwater, om het water terug te nivelleren. Ik zou er wat bruin onder mengen.

photo 484147

Hier is er reeds met de airbrush wit gespoten over het ijs. Nu krijg je meteen een zichtbare daling van de temperatuur.

photo 484148

photo 484149

photo 484150

Met het voertuig er over zie je dan weer wat minder van de schotsen, maar het dynamische effect wordt volgens mij wel bereikt. Door het Stillwater uit te gieten bij de montage van het voertuig, zal de BTR ook beter ingebed zitten. Ik moet nog wel aan het werk met het landgedeelte, want dat is nauwelijks uitgewerkt.

photo 484151

photo 484152

Op de figuren is al heel wat gespoten. Nu gaat er ook wat geschilderd worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2019 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het ijs begint er steeds beter uit te zien Steven, het groene van het water ziet er ook goed uit. Bij het ijs zelf zou je misschien nog kunnen proberen om aan de waterkant alleen wat water aan te brengen, omdat ijs aan de waterkant vaak een ontdooid randje heeft. Ik ben ook benieuwd hoe je het watereffect op de banden gaat doen, met het opspattend water en dergelijke.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2019 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Knap werk weer met dat ijs, Steven! Hoe krijg je het bedacht. Links achter ziet het er super uit. Aan de rechterkant staan de schotsen misschien net iets te netjes in een rijtje. Maar ach, een detail. Het wordt een juweeltje.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2019 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat ijs wordt echt fraai. Persoonlijk twijfel ik aan de groene kleur voor het water. Bij ijsvorming zal er voor mijn gevoel niet veel alg in het water zitten en zal het water dus bruinig zijn. Heb je dat groen gezien op referentiefoto's?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: vr 06 sep, 2019 0:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
StevenVD schreef:

photo 481902

photo 481903


photo 484147


Het hoeft niet zo fel groen, maar met wat bruin er over gaat het vast wel lukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2019 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Ziet er goed uit, ik denk inderdaad dat je met wat bruin er over heen wel mee weg komt :mrgreen:

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BTR-80A
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2019 21:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Reteip, ik heb het ondergrondje vandaag wat verder uitgewerkt. Ik had de BTR-80A al eerder in een wash gezet die eigenlijk bedoeld is voor voertuigen in Afghanistan en Irak. Die zijn toch in dezelfde kleuren als degene waarin dit voertuig nu staat.

photo 484864

photo 484862

photo 484863

Met dit penseel gaat het washen gemakkelijk en bespaar je je waarschijnlijk een aantal minuten aan afborstelen. Daarna is er nog wat met wasbenzine weggehaald. Tenslotte stelde ik vast dat er nog geen decals op zaten, die ik dan maar achteraf gedaan heb. Daarom moet er nu nog een stukje opnieuw gewasht worden.

photo 484867

De zijkanten van het dio zagen er wat heterogeen uit, met tinten bruin, grijs en luchtbellen. Dit is met een extra laag plaaster opgelost. Ik besloot om de waterkant af te werken met een soort beschoeiing uit een houten balkje. Door de stukjes wat dieper vast te maken, krijg je meer gelaagdheid in het vooraanzicht.

photo 484865

photo 484866

Hier is het geheel in de zijkant gemetseld. Door eerst plaaster aan te brengen, het er dan in te duwen en de overmaat er met een vochtig penseel af te strijken, lijkt dit een geheel en sluit het naadloos aan met het ijs er onder.

photo 484869

Nu wordt het landgedeelte in de verf gezet. Dit stuk leent zich later misschien nog tot een gespoten opschrift.

photo 484868

De waterpartijen worden aan de zijkant met de Swamp Gel ingestreken. Dit trekt zichzelf glad zodat het een natte indruk blijft geven. Alleen het ijsrandje hou ik vrij van de gel.

photo 484870

photo 484871

De wielen zijn er nu even af voor de vervuiling, maar dit geeft een indruk van wat het gaat worden. Ik denk wel dat ik nog in de weer ga met sneeuwpoeder. Ik kan er wel al bij vertellen, dat de BTR zondag niet Scaleworld zal halen, dat zal voor volgend jaar zijn. De Crab, de Crusader en de Sabre Dog zullen er wel staan. Qua "Naked Kit" heb ik ook niets dat al de moeite waard is, maar het moeten niet elke keer 6 modellen zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement